Gå til innhold

Er de enda værre her, Waco?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest baxel

Jeg bare leste litt fort over, og som vanlig når en mann tar opp en interessant problemstilling, som i disse omgivelser ofte vil være ting dere jenter gjerne ikke liker, blir det med ett snakket i vei om hvordan den mannslingen som skrev dette innlegget sikkert har liten tissefant, ikke får seg noe, er bitter, fyll inn selv det du pleier å skrive om.

Hvorfor det?

Er det deres fantastiske, gudegitte evner for mellommenneskelig kommunikasjon som gjør at det blir slik?

Hvorfor kan man ikke bare ta tak i det personen sier, hvis det er så dumt, så er det da bare å plukke frahverandre og latterliggjøre, er det ikke?

Hvorfor ikke finne den logiske bristen, hvis det er så lett?

Det er kanskje ikke så rart at ingen kvinner driver det til noe stort dersom interessefeltet ikke griper om mer enn deres egen og andres personer, et kjapt blikk til venstre på skjermen der det er listet opp kvinners interesser gir ikke akkurat håp for fremtiden.

-B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baxel - kan ikke du gjøre oss alle en tjeneste og holde deg

på VGD dersom du synes sidene til KG er så alt for jævlige.

Ønsker ikke at idiotene fra Kvinnesaker på VGD skal få ødelegge

også sidene her på KG. :evil:

Foreslår at du heller prøver å lage et eget diskusjonsfora for

(bitre og frustrert unge) menn, og la være å forsøple våre

sider her på KG.

Det er nesten ingen kvinner som orker å svare på innleggene

til deg og dine likesinnede på VGD, og det er faen ta meg ikke rart.

:sinna:

Med ønske om god bedring,

Sheba (FrøkenFryd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baxel

Hvilket skulle bevises.

Hva ødelegging angår, har du akkurat bidratt bra mye mer enn jeg noengang vil gjøre.

Den eneste ødeleggingen av diskusjonssider som foregår er nettopp det jeg tar opp i det første innlegget her, som du av en eller annen grunn følte deg kallet til å demonstrere for alle her nå.

Synd du ikke legger listen høyere for deg selv.

Jeg har ikke til hensikt å ødelegge for noen, men jeg liker å diskutere, og da ikke hele tiden meg selv. Hvis du ikke har noe interessant å si til det jeg skriver, så gjør alle en tjeneste, og ikke svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du også klarer å være saklig Baxel, så er

du for min del hjertelig velkommen inn på KG.

:D

Det er den totale, hensynsløse nedrakkinga og

utdritinga av alt som har med kvinners væremåte

og (mangel på iflg. flertallet på VGD) hjernekapasitet som jeg

reagerer på og hadde håpet å slippe å se her. Og inntil

det motsatte er bevist, så har selvsagt du som alle

andre en sjangse til å bevise at ikke alle menn er like

"sprængt i hue" som det kan virke som på VGD.

(Waco er ofte opp til flere hakk mer saklig og sympatisk her inne enn det han

er på VGD, så da er det vel kanskje håp for alle? :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baxel
Dersom du også klarer å være saklig Baxel, så er

du for min del hjertelig velkommen inn på KG.

:D

Det er den totale, hensynsløse nedrakkinga og

utdritinga av alt som har med kvinners væremåte

og (mangel på iflg. flertallet på VGD) hjernekapasitet som jeg

reagerer på og hadde håpet å slippe å se her.

..men som du synes er helt greit når det går andre veien, som her inne. Plager ikke meg stort, jeg pleier å la vær å lese tråder som er latterlige, og gidder iallefall ikke begynne å hyle og skrike og klage over generaliseringer dersom noen skulle legge i vei om hvor imponert de ble da de så en mann klø seg mellom bena og i øret samtidig. Hvis jeg sier noe til det er det iallefall i humoristisk ånd.

Og inntil det motsatte er bevist, så har selvsagt du som alle andre en sjangse til å bevise at ikke alle menn er like

"sprængt i hue" som det kan virke som på VGD.

Jeg ser det.

Du har aldri diskutert noe som helst med meg, og jeg tror ikke du har giddet å lese seriøse diskusjoner jeg har hatt, dessuten er det lenge siden sist jeg hadde det. Du har ingen fartstid å snakke om på Kvinnesaker, og du blir vel virkende litt teit når du beskylder meg for å bare være i stand til å forsøple og ødelegge med mine fordommer mot kvinner, samtidig som du ikke vet noe om meg.

Stå på, jeg skal ikke stoppe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar man opp en problemstilling på en seriøs og sakelig måte, er det nok av reflekterte jenter/kvinner her på KG som vet å argumenter for seg og gi saklige tilbakemeldinger.

Slenger man derimot ut påstander i øst og vest om hvor uduglige, umoralske og bedragerske jenter er, og i samme slengen kommer med egne konklusjoner som i beste fall er "milevis" fjernt fra virkeligheten, ja da kan man heller ikke forvente at jentene her skal gidde å bruke tid på å forsvare seg eller motargumentere.

Ta deg tid til å lese litt mer enn å bare "skumlese" og se på andre tråder enn de som handler om å rakke ned på kvinner, så vil du oppdage at norske jenter faktisk har noe i topplokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hvis alle de kvinnehatske brukerne fra VGD får lov til å boltre seg her på KG er Forumet ødelagt. Hvem kan diskutere med de som mener at norske kvinner ikke gjør annet enn å lese Vogue mens de sitter på toalettet og har diarè av for mye kaffe latte :o

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke så rart at ingen kvinner driver det til noe stort dersom interessefeltet ikke griper om mer enn deres egen og andres personer' date=' et kjapt blikk til venstre på skjermen der det er listet opp kvinners interesser gir ikke akkurat håp for fremtiden.[/quote']

Nei hvordan skal det gå med fremtiden gett når det finnes slike kvinner som oss :roll: Kanskje vi bare skulle latt fremtiden være for dere menn - mon tro hvordan fremtiden hadde blitt med bare menn :roll:

Sorry baxel, men du spør om ikke vi kvinner kan diskutere saklig, også klarer du å prestere å komme med det innlegget der. Hvorfor skal vi diskutere saklig når du ikke er saklig (og om du virkelig er saklig i det innlegget - så sorry men da har heller ikke du noe å stille opp med i framtiden)

Dessuten hva slags håp gir det for fremtiden når det finnes menn som er egoistiske, voldelige, psykopater, alkooholikere etc. ?

Jeg kunne her ha kommet med flere eksempler, men regner med at du forstår hvor jeg vil henner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baxel
Slenger man derimot ut påstander i øst og vest om hvor uduglige, umoralske og bedragerske jenter er, og i samme slengen kommer med egne konklusjoner som i beste fall er "milevis" fjernt fra virkeligheten, ja da kan man heller ikke forvente at jentene her skal gidde å bruke tid på å forsvare seg eller motargumentere.

Slik man er vant til det fra VG er ikke det tilfelle at de ikke gidder, det hadde jo vært det eneste fornuftige, nei, de skal i gang å snakke dritt om personen som skriver det de ikke likte å høre, akkurat slik Sheba gjorde her, og så skal de klage over hvordan alle andre forsurer. It takes two to tango.

Hvis alle de kvinnehatske brukerne fra VGD får lov til å boltre seg her på KG er Forumet ødelagt.

Hvem er alle disse kvinnehatske brukerne? Hva gjør de (vi) galt? Ødelegger vi forumet fordi vi ikke er enige med dere? Hvis kvinnene på Kvinnesaker hadde hatt en eneste kvinnesak å diskutere hadde de kunnet gjøre det helt usjenert. På VG kan du bruke trådet visning, og det gjør det veldig lett å bare lese det du er interessert i, jeg er enig i at tulleinnlegg ødelegger mer når trådene er flate.

Hvem kan diskutere med de som mener at norske kvinner ikke gjør annet enn å lese Vogue mens de sitter på toalettet og har diarè av for mye kaffe latte

Hvorfor har det så mye å si hva folk mener når man skal diskutere med dem? Kan du bare diskutere med folk som mener de "riktige" tingene?

:Gjesp:

Du synes du gjorde et verdifult bidrag nå? Hvis det er kjedelig, ikke les. Ingen som tvinger deg. Bidra med noe konstruktivt selv. Kanskje Sheba burde belære deg istedenfor meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nei hvordan skal det gå med fremtiden gett når det finnes slike kvinner som oss :roll: Kanskje vi bare skulle latt fremtiden være for dere menn - mon tro hvordan fremtiden hadde blitt med bare menn :roll:

Sorry baxel, men du spør om ikke vi kvinner kan diskutere saklig, også klarer du å prestere å komme med det innlegget der. Hvorfor skal vi diskutere saklig når du ikke er saklig (og om du virkelig er saklig i det innlegget - så sorry men da har heller ikke du noe å stille opp med i framtiden)

Du har selvfølgelig helt rett her. Som det ble påpekt et annet sted, som man spør får man ofte svar. Jeg har ikke tenkt til å nominere meg selv til noen pris for det heller.

Men den påstanden jeg kom med som du reagerte på nå, kan du ikke si hva som er galt med den, fremfor å bare snakke om at jeg "presterte å komme med det der". Hvis du sier at du ikke gidder, innebærer det at det er mer slit å plukke det fra hverandre enn det er å bare slenge dritt om det, noe som skulle bety at påstanden har noe for seg. For å snakke nedlatende, det gadd du, så det kan ikke være energien det skorter på.

Nå har jeg prøvd meg på saklig diskusjon om kvinnens rolle i det norske samfunn i årene fremover før, men aldri kommet noen vei fordi samtlige som har sagt noe som helst bare har blitt provosert over virkelighetsoppfatningen min, så derfor skal jeg ikke prøve på det her heller, for jeg regner ikke med at ting er annerledes her, det virker som om det er akkurat de samme menneskene, bare _uten_ for eksempel Åse og Cati.

Dessuten hva slags håp gir det for fremtiden når det finnes menn som er egoistiske, voldelige, psykopater, alkooholikere etc. ?

Jeg kunne her ha kommet med flere eksempler, men regner med at du forstår hvor jeg vil henner.

Hvis du skal trekke en parallell til det jeg skrev, måtte du påpekt at det ikke finnes menn som ikke er egoistiske, voldelige psykopater eller alkoholikere, noe alle ser ikke stemmer. Jeg sa bare enkelt at det ikke er noen kvinner som driver det til noe stort, hvis det er så feil er det bare å vise til en bunt med kvinner som gjør det, og så er jeg satt på plass, det velger du likevel å ikke gjøre.

Jeg håper ikke du heller påberoper deg noen rett til en saklighetspris for det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg venter absolutt ingen saklighetspris for mine innlegg kjære gjest :lol:

Og om du leser innlegget mitt så får du svar på det du spør om, mulig jeg var litt nedverdigende og utga paraleller som ikke stemte overens med dine, men jeg skrev ned en reaksjon ut i fra ditt innlegg.

Du lurte på hvordan fremtiden ville blitt med kvinner som har interesser som du påpekte, og da sa jeg meg enig i det samtidig som jeg lurte på hvordan fremtiden ville bli med bare dere menn... Et helt enkelt og greit spørsmål ut i fra ditt innlegg.

Om du ikke er fornøyd med mine innlegg som svar på dine - vel så kan ikke jeg gjøre noe med det. Jeg svarer ut i fra min reaksjonsmåte og når jeg leser slike innlegg som dine - så blir jeg en smule provosert.

Og ja, jeg innrømmer at jeg blir provosert men allikvel kan jeg gjerne diskutere med deg. Men kom bare ikke å si at vi kvinner er mindre usakelig enn deg og dere menn. Kvinner er ikke værre enn dere menn, som jeg innbiller meg at du prøver å få fram her (rett meg hvis jeg tar feil).

og ja.. det var kanskje en liten overdrivelse og komme med eksempler på menn som er egoistiske, voldelige etc. Jeg vet selvsagt at det også finnes kvinner som kan være noe av dette. Men jeg regner med at du forstod hva jeg mente og tenkte derfor at det ikke var noe vits i å trekke det mere ut.

Og om du lurer på hvordan fremtiden vil bli med kvinner som har interesser av det som står på høyre side her, ja da får det meg til å lure på hvordan fremtiden ville bli uten disse kvinner og bare menn. Dette er bare en helt logisk pararell tenke måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Gro Harlem Brundtland? Erna Solberg? Vil du karakterisere de som tiltaksløse kålhoder også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest: Jeg synes det enhver debatt blir usakelig hvis man generaliserer en gruppe, det være seg italienere, bilførere, datafrelste eller folk som reiser til Syden.

Hvis man tror at alle menneskene i en gruppe er like på alle måter, så har man ikke noe godt utgangspunkt for debatt.

Vi kan gjerne snakke om kvinnesak, men jeg vil ikke debattere hvis du har gjort deg opp en mening om alle kvinner og alt kvinnelig på forhånd.

Debatter ala "Holmgang" som går ut på å skrike ut sin mening høyest og lukke ørene for hva andre har å si, gidder jeg ikke delta i. Men hvis du er oppriktig interessert i å høre min mening, så kan vi godt ta en diskusjon.

Påstanden din om "ingen kvinner driver det til noe", er veldig lett å tilbakevise. Jeg vil imidlertid ikke gjøre det så lett for deg at jeg ramser opp en lang liste over kvinner med suksess. De navnene må du finne selv! Men du skal få noen tips om hvor du kan lete (hvis du er interessert i å få satt påstanden din prøve): Dagsrevyen, aviser, medlemsliste i akademiske fagforeninger, undersøk med universitetene hvor stor andel kvinnelige studenter de har.

Hvis du løfter blikket tror jeg du vil få øye på ganske mange kvinner som "har drevet det til noe", på tross av at det er en mannlig standard for suksess som brukes som målestokk.

Pussig det der - at det er så mye mer status å være i sjakk-gruppa enn å drive med håndarbeid. Hvorfor er det slik at man er et geni hvis man får toppkarakter i matematikk og fysikk, men får man det samme i språkfag så er man bare "god i språk"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baxel
Du lurte på hvordan fremtiden ville blitt med kvinner som har interesser som du påpekte' date=' og da sa jeg meg enig i det samtidig som jeg lurte på hvordan fremtiden ville bli med bare dere menn... Et helt enkelt og greit spørsmål ut i fra ditt innlegg. [/quote']

Jeg bemerket vel heller flåsete at jeg ikke øynet noe håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme er at hver eneste gang en mann tar opp Gro som eksempel på at en kvinne kan nå toppen av politisk makt, så får vi tilbake at "Jammen hun er jo nesten mann". Jeg har ikke spurt om Erna Solberg noen gang. Bør kanskje prøves det også. Jeg liker begge disse to damene. Forøvrig, da jeg skrev "ikke driver det til noe", mente jeg vel egentlig folk som skaper noe, ikke bare sitter i regjering og behandler oss som barn og kaster skattepengene våre i hytt og rifle.

Og Jennifer Lopez teller ikke, nei.

Hvorfor blir Gro kalt "nesten mann" kan du kanskje spørre deg selv om? Fordi det er enklere å vri ting dit man vil ha det slik? Fordi kvinner som får til noe gjerne blir kalt mannlige, fordi det er mannlig å være leder? Fordi det er en mannlig verdi å kunne lede menn? Hvis det ikke er slik, så føler menn seg tåpelige, av å ledes av en helt normal intelligent kvinne som står på litt uten å være bitchy eller lesbisk eller noe annet som kan forklare hvorfor?

Du ville ha eksempler på dyktige kvinner som driver det til noe, og når du får det så finner du tåpelige grunner til å avvise dem? Det samme kan gjøres med menn, husk det. Og å sitte i regjering innebærer ofte å skape noe, skape arbeidsplasser, skape systemer som befolkningen skal leve etter. Erna Solberg reformerer hele den norske asylpolitikken, og jeg synes hun er drivende dyktig. Og hvis du føler deg behandlet som et barn av regjeringen, så får du flytte til et land hvor kaos og anarki råder. Det finnes nok av dem.

Hvorfor teller ikke Jennifer Lopez? Fordi hun er så kvinnelig at du ikke kan stemple henne som "nesten mann" uten å selv innse at det faller på sin egen urimelighet? Hun er mer enn et pent ansikt, hun er et stort merkenavn som hun har bygd opp selv som driver med musikk, filmer, design av klær og smykker (sikkert mer). Hun skaper arbeidsplass for mange mennesker i teamet sitt. Teller ikke det? Jennifer Lopez som merkevarenavn er et multimilliondollar foretak.

Putter du kanskje Oprah Winfrey og Martha Stewart i samme kategori, selv om de har bygd opp firmaer selv som er børsnotert for flere milliarder dollar? De teller ikke, for de har tjent pengene sine på noe menn ikke driver med?

Du og dine venner må lære dere å ta kvinner på kvinners premisser. Du dummer deg ut når du avfeier Gro Harlem Brundtlands innsats med "hun er nesten mann". Ble du noen gang ferdig med ungdomsskolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baxel

Les det jeg skriver, du som er kvinne og har slike fantastiske kommunikasjonsegenskaper, før du begynner å hudflette folk for det de sier, kan det kanskje være greit å lese to ganger også.

La meg hjelpe deg.

Det morsomme er at hver eneste gang en mann tar opp Gro som eksempel på at en kvinne kan nå toppen av politisk makt' date=' så får vi tilbake at "Jammen hun er jo nesten mann".[/quote']

Alstå: Når MENN nevner Gro som eksempel på at kvinner kan komme hvor de vil, som svar på alt maset om glasstak og at kvinner blir sånn motarbeidet, da får de TILBAKE, mao, fra KVINNER at hun ikke "teller", for hun er jo nesten mann. Hva de mener med det vet jeg ikke helt, kanskje prøvde hun ikke å misbruke makten sin til kvinners fordel, så de føler seg sveket, ikke vet jeg.

Jennifer Lopez teller ikke fordi hun er talentløs og ikke har skapt noe som helst. Jeg nevnte henne for å peke på at hun faktisk er forbilde for 16 år gamle jenter, og at de har mangel på sunne kvinnelige forbilder.

Resten av innlegget ditt er stort sett drittkasting basert på dine egne manglende evner til å lese norsk og ikke være farget av et fordømmende syn på meg fordi jeg er mann, så det er ikke så interessant å kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...