Gå til innhold

hjelp, forlover som likner bruden!?!


lin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forloveren bør ta hensyn til normene UANSETT!

Min forlover har aldri vært inne på tanken av å ha en lys lys kjole (ikke som jeg vet da :ler: ) Jeg hadde blitt veldig skuffet hvis hun hadde kommet i en nyinnkjøpt, lys, lys kjole..

Nå skal det jo sies at hun har kjøpt helt ny kjole. Det er jo mange som ikke har råd til å kjøpe noe nytt, og har en litt på kanten kjole i skapet.

Forloveren mins kjole er mørke lilla over mot vinrød, og den går perfekt til blomstene i buketten min :D Men det var det ingen av oss som tenkte over! Det blir utrolig stilig! Og kjolen hennes er veldig flott....

Men som sagt over... IKKE SÅ FLOTT SOM MEG, BRUDEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min forlover har tatt av på en litt anna måte..

Hun skal legge negler, vil ha pynt i håret, ha brudeoppsett på håret sitt osv osv..

Er det vanlig :-? ? Synes det er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ok, man kan ikke ha hvit, rød, sort eller lys kjole :o .....? Hva SKAL man egentlig gå med da????

Trodde lyse pastellfarger var "riktig" jeg........

Håper noen kan svare meg, har kjøpt inn kjole til min venninnes bryllup og har jo ikke lyst til å gjøre noen fornærmet (den er lyseblå). Men når det er sagt så tror jeg ikke hun bryr seg så mye, så lenge ingen stiller i brudekjole.... Blir kanskje litt hysterisk dette her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlover har tatt av på en litt anna måte..

Hun skal legge negler, vil ha pynt i håret, ha brudeoppsett på håret sitt osv osv..

Er det vanlig :-? ? Synes det er unødvendig.

Synes ikke det gjør noe at hun vil gjøre litt ekstra for utseendet på en sådan dag, jeg. Hun har tross alt en sentral rolle, selv om du selvfølgelig er midtpunktet! Legge negler, pynt i håret......helt fint! Du sier 'brudeoppsett på håret' - skal hun ha tiara og/eller slør, eller bare en oppsatt frisyre? Hvis sistnevnte synes jeg også det er helt uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Máire

Siste gjest : Akkurat som jeg selv skulle skrevet det der.

INGENTING er jo tillatt lenger ? Snart må vi vel komme i mellomgrønne bomullskjoler alle som en ?

Spm. til solstrålen : Du sier din forlover har en litt på kanten kjole i skapet, og du sier den er mørkelilla / vinrød. NÅR ble det på kanten / forbudt da ?

Herremin! Synes noen bruder heller tar litt av jeg,..... Akkurat som om de er redd for å ikke bli sett. Det tror jeg ikke er noe å bry seg om likevel. INGEN er jo i tvil om hvem som er brud ? Uansett!

Spm. til nest siste gjest : Din forlover har "tatt av" ?

Så du legger det å pynte seg i å "ta av" ?

At hun skal ha brudefrisyre høres VEL drøyt ut, men det kan være så mangt, muligens er den mer tonet ned og diskrèt enn din likevel ?

Legge negler bør hun da vel som alle andre få lov til,- det er da vel ikke spesielt forbeholdt bruder ?

Snakk med forloverne deres da,- ikke spill martyrer og bare sukke oppgitt og la det gå..... Dere må jo si ifra hvis det er noe dere synes er for voldsomt! (innen visse grenser da)

Vi kan ikke gå i for mørkt, ikke for lyst, ikke rødt, sort og hvitt (selvfølgelig). HVA kan vi da gå i ? Når ble lyseblått og lyserosa og lysegrønt FOR lyst ? Føles i allefall som om det er for lyst. Med enkle snitt og diskrète frisyrer og nøyral sminke, så mener jeg at det ikke ER så på jordet likevel.

Fortsetter denne tendensen, så føler jeg for å si :

SKRIV HELLER DAGLIG / PENTØY PÅ INVITASJONEN DA OG IKKE MØRK DRESS. DA er dere i allefall sikret!

beklager den anstrengte tonen, men nå er jeg virkelig oppgitt :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Meta

Det er ikke alle bruder som bryr seg like mye.. Når folk spurte oss før vårt bryllup, sa jeg at de kunne gå i hva som helst som de trivdes i. Det kom en dame i lårkort lilla kjole med splitt og det kom folk i sort, men det brydde meg sånn cirka midt på leggen.. Mormoren min hadde knallrød silkekjole og var kjempefin i det..

Brudekjolen er jo så spesiell allikevel at det ikke er NOEN mulighet for å overskinne bruden. (Ihvertfall i de aller fleste tilfeller..)

Jeg ser heller ikke noe problem i å ha blomster og ordentlig oppsetting av hår. I vårt bryllup var det flere av venninnene mine som hadde vært hos frisøren og de var ikke forlovere en gang.

Nei, ta det med ro. Det er ikke alle bruder som stresser like mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde lyse pastellfarger var "riktig" jeg........

Det trodde jeg også! jeg hadde lys isblå kjole i svogers bryllup i fjor, ingen som hevet et øyebryn av den grunn. Ligna ikke så innmari på bruden, heller :ler:

Da jeg giftet meg hadde faktisk forloveren min litt lysere kjole enn meg - men det falt meg igrunn ikke inn at noen skulle tro hun var bruden av den grunn. Nei, jeg vil hevde (med sterk og klar røst) at SNITTET på kjolen er mye viktigere enn fargen.

Bekymrede bruder, slapp av, dere kommer uansett til å bli stjernen i showet! :sminkedokke: La nå de stakkars forloverene få lov til å ordne hår og negler og få gå i en kjole de føler seg vel med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Meta

En liten digresjon.. Det er greit at man er brud, men er det sånn enormt viktig at folk ser på deg hele tiden??

Jeg forsøkte heller å tone ned rollen jeg.. Altså ingen paradering og sånt. Folk fikk med seg at vi var brudepar for det, og det var ikke noe mangel på oppmerksomhet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg som var siste gjest. Godt å høre at ikke alle tar dette med farger like høytidelig!

Minniepus; Dette med sort og rødt stammer vel fra gammelt av, hvor sort er til begravelser og rødt blir forbundet med "synd"... Men tror ikke det er så mange som bryr seg om det lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... jeg føler meg litt misforstått her, er egentlig litt enig med de som er overgott over at ingenting er lov -for jeg er av de som synes det er flott å ha rød kjole i bryllup. Og egentlig ikke noe i veien med lys kjole, isblå, lysegul osv. Men problemet er jo at nå kanskje dukker hun opp i lik kjole som meg, enda hun vet om fargen. Da vi snakket løst om det i høst var jo det med tanke på at jeg skulle ha hvit og hun lik farge som blomstene mine -og det synes jeg at hadde vært stilig. Dermed tenkte hun at hun kunne bruke den kjolen hun allerede hadde, altså en litt gammel en.. Men da jeg viste kjolen min for henne var jo det også med tanke på at hun skulle vite om fargen. Jeg tebker bare at det blir litt "kræsj" når vi begge kommer i lik farge, selv om jeg vet at jeg er mer brudete enn henne.

Jeg har nå bestemt meg for å snakke med henne om dette da vi skal sammenligne kjolene, om de skulle gå fint sammen skal jeg si hva jeg mener på en pen måte at jeg ikke synes det er så gildt at hun har så og si lik. Vil se rart ut på bilder også egentlig... -men det er jo en mindre viktig sak... Godt å vite iallefall at hun har en bunad hun er stolt av, hun skal slippe å kjøpe ny kjole!!!!! (ps: hun skla være folrover i et annet bryllup også, og den bruden VET jeg er VELDIG opptatt av slike ting, at alt skal være "riktig" osv... har gitt forloveren rettningssnore....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært forlover i lys kjole (lys gul) - for min søster som er VELDIG lik meg (vi har blitt beskylt for å være tvillinger). Tror ikke at noen tenkte over at jeg hadde lys kjole, for det var ingen tvil om hvem som var bruden...

Vi valgte å ikke skrive antrekk i invitasjonene til vårt bryllup - nettopp fordi jeg ikke vil vifte med pekefingeren og si at det og det har du ikke lov til å gå med og være årsaken til at gjestene må bruke en formue på klær. Broren til brudgommen kom i lys dress (noe jeg har hørt at ikke er "lov"), men det ga vel vi blaffen i! Han var jo pyntet og fin! Det viktigste for oss var at folk stilte opp og delte dagen med oss, ikke hva de hadde på seg... Alle vet jo at du pynter deg i bryllup, selv om folks oppfatning av pynting kan variere. Hvis noen ser ut som de er dratt inn fra gata, slår jo det tilbake på den personen, og ikke på brudeparet.

Og når forloveren anstrenger seg og kjøper ny kjole, får fiksa neglene og bruker penger på å sette opp håret, kommer jo det av et ønske om at man ønsker å være så fin som mulig på din dag. Dette bør man sette pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Problemet er vel ikke større enn at du sier det til henne...at du mener at lys kjole er forbeholdt bruden!

Det avklarte vi med det samme, det var ingen sure miner!!

Er hun en god veninne så forstår hun hva du mener!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Máire:

Hvis du leser innlegget mitt ordentlig, så ser du at du har misforstått meg!

Forloveren min har KJØPT NY kjole i mørk lilla / vinrød og den er helt nydelig! Og ingenting er galt med den!

Hadde hun ikke villet, eller hatt råd til å kjøpe ny kjole, og hatt en "på kanten"-kjole i skapet, hadde saken vært litt anderledes! Da hadde situasjonen vært en annen. Da hadde hun sikkert brukt den. Men hadde hun KJØPT en ivory, lys gul el.l kjole, hadde jeg blitt lei meg.

Fortår du meg nå??

Vi betalte litt over halvparten av kostnaden på kjolen hennes (1500 kr), så hun har kjøpt en veldig dyr kjole i tillegg. Meeeget fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Máire

Beklager misforståelsen :oops:

-tilgir du meg ?

Lykke til i allefall :D Sikker på at dere blir flotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du burde absolutt snakke med henne, og være ærlig.. Det er større mulighet for å komme skjevt ut med henne om du ikke sier noe, og går og er fornærmet/skuffet i stillhet.

Hun vet jo kanskje ikke at hun gjør noe galt, ettersom du i høst var veldig med på det forslaget. Har hun allerede kjøpt kjole er det trist for hennes vedkommende å ikke få 'lov' til å gå med den.

Hun kan aldri ta oppmerksomheten bort fra deg uansett, og som andre har sagt her - snittet har mer og si enn fargen. Du kommer til å stråle den dagen! Så hva frykter du?

La jenta få lov til å føle seg litt vel den dagen, da hun også er mer i fokus enn de andre gjestene.. Du ønsker vel å ha en forlover som ser glad og komfortabel ut?

Hva med frisøren om du ber henne gå med bunad? Ønsker hun fortsatt å sette opp håret om hun skal ha bunad og ikke penkjole?

Om hun er en god venninne er du vel trygg nok på henne til å stole på at hun vil det beste for deg?

Trodde forøvrig at lyse farger, med unntak av hvitt var greit. Ville da heller hatt en forlover med lys kjole enn rød kjole da det så absolutt ville tatt oppmerksomheten bort i fra meg.

Snakk med henne og få dette ut av verden, slik at du slipper å bruke energi og tankevirksomhet på det nå før bryllupet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjolen er ikke nyinnkjøpt nå til denne andledningen -heldigvis! og ja, om hun skal ha bunad tror jeg hun tenker også å sette opp håret. det synes jeg er pent iallefall...

er helt enig med deg, jeg ønsker også at hun skal føle seg vel denne dagen -det betyr mye for meg, derfor viktig for meg at jeg i utgangspunktet ikke ville legge meg opp i kjolevalget -men naiv som jeg var trodde jeg ikke at kjolen isåfall ville bli så lik min... Forsåvidt helt ok for meg, vet bare at ALLE andre kommer til å kommentere det -liker ikke slikt jeg, og dessuten rart på bildene også tenker jeg nå...

For å si det slik, at dersom en brud velger rød kjole, er det sjelden man ser forloveren med rød kjole hun også???

Ellers er lyse farger absolutt helt ok, synes jo det er penest, men med tanke på min brudefarge, kanskje isblå el hadde vært bedre???

ja ja.... vi snakker vel om det når hun kommer neste helg for bla se kjolen min... hun er jo min bestevenn så til henne kan jeg si alt, men vil jo ikke virke fornærmende eller forlangende..... sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En bestevenninne tåler slikt.. Ta det opp med henne uten å poengtere noe. Bare del dine tanker og bekymringer med henne..

Har du sett kjolen? Sett om fargen er lik din? Champagnefarget er ikke alltid champagnefarget. Folk har forskjellig definisjon på den fargen.

Du var vel ikke naiv? Var det ikke så at du egentlig skulle ha hvit kjole da? Da var jo ikke den kjolen lik din? Det er ikke alltid lett for forloverne å følge med ettersom brudens planer endres.. Og hva vet jeg - kanskje forloveren din fant en kjole hun likte den gang hun kjøpte som passet til hennes form og fasong. Ikke like lett for alle å finne kjole. Det vet jeg hvertfall med meg selv. Ikke lett å finne kjole når du har litt å ta i:)

Uansett - mitt råd er å snakke med henne. Men legg det frem på en omsorgsfull måte - forlovere er også sårbare og usikre....

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...