Gjest Tiit Skrevet 9. juni 2003 #1 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg husker en test som ble gjort en gang. Det var skjult kamera på et offentlig toalett. Og de undersøkte om alle vasket seg etter toalettbesøk. Det viste seg at nesten alle vasket seg om det var andre tilstede på toalettet, mens bare 1 av 10 vasket seg om de var alene inne. Så helt ærlig: vasker du deg ALLTID? Selv har jeg desverre noen tvangshandlinger som jeg plages med, og en av dem er at jeg alltid må vaske meg etter toalettbesøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 9. juni 2003 #2 Del Skrevet 9. juni 2003 Jepp.....tåler ikke tanken å la være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 9. juni 2003 #3 Del Skrevet 9. juni 2003 Her i gården slurves det ikke mye med det nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 9. juni 2003 #4 Del Skrevet 9. juni 2003 Vasker meg etter hvert toalettbesøk, ja. Uansett om jeg er alene eller ikke. Som Care, tåler ikke jeg heller tanken på å la være... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 9. juni 2003 #5 Del Skrevet 9. juni 2003 Som oftest. De gangene jeg ikke gjør det, så spriter jeg meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Máire Skrevet 9. juni 2003 #6 Del Skrevet 9. juni 2003 Tvangshandling ? Å vaske seg etter toalettbesøk ? Det er da bare normalt og et minstekrav til hygiene ? Da er jeg en slik tvangsvasker i allefall. Det kunne ikke FALLE MEG INN å ikke vaske hendene etter toalettbesøk. Det er masse bakterier på hendene, og å ikke vaske seg, ser jeg på som ekkelt! Uansett : på offentlige toaletter er det enda viktigere. Tenk på hvor mange griser som har vært der før deg ? HATER offentlige toaletter btw. Vi hadde en liten test på skolen : vi tok bakterieprøver fra vask i klasserom, toalett, og andre steder, og la på dyrkningsskåler i vinduskarmen i noen dager. Den fra toalettet var desidert verst! GRØSS! Masse røde store prikker og bakterieansamlingen var ENORM! Dere som evt ikke vasker hendene her,- shame on you! Kanskje jeg overdriver litt,- men etter å ha tatt i dørhåndtak og liknende,- spesielt på sykehus der jeg har jobbet i blant, så vasker jeg alltid hendene før jeg diller meg fingrene i hår eller i ansikt, og ikke minst før jeg spiser. - Klarer ikke la vær. Det å spise i en kantine og bruke hendene til å spise med, rett etter å ha tatt i penger, synes jeg også er drøyt. Unngås så mye som mulig. Kjøpe varmretter eller ta penger med venstre hånd og spise med høyre hånd. Kanskje jeg er litt sær ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisjeba Skrevet 9. juni 2003 #7 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg vasker hendene mine med såpe hver gang. Hvis ikke det er såpe der føler jeg meg skitten på hendene helt til jeg får vasket dem med såpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 9. juni 2003 #8 Del Skrevet 9. juni 2003 Jepp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiit Skrevet 9. juni 2003 #9 Del Skrevet 9. juni 2003 Hm... svært så mange hygieniske mennesker her inne. Det er jo hyggelig Vil det si at dere ALDRI lar være?? Har jeg vanskelig for å tro... det må jo skje en og annen gang? Ja, ja.. må bare legge til at jeg også ser at den ironiske tonen jeg hadde inni meg da jeg skrev siste avsnittet mitt, ikke vises på trykk... Jeg har ikke tvangshandlinger... og jeg bruker å vaske meg. NESTEN hver eneste gang. 1/20 ganger kanskje slurver jeg, av ulike praktiske grunner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Máire Skrevet 9. juni 2003 #10 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg lar aldri være.... klarer ikke å la være! Føler meg rett og slett ekkel,- føler at det er noe jeg skulle ha gjort som jeg ikke har gjort i tilfelle..... Så håndvasken slurves det aldri med..... Men jeg blir jo ikke sjokkert over folk som glemmer i ny og ne, selv om jeg er kjempemanisk på det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 9. juni 2003 #11 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg vasker hendene hele tiden, ikke bare etter dobesøk. Akkurat når det gjelder håndvask er jeg sikkert litt overfanatisk, kanskje på grensen til å ha vaskesyke. Skulle gjerne likt å visst hvor mange ganger i løpet av en dag jeg vasker hendene - det skulle ikke forundre meg om det nesten kommer opp i et tresifret tall noen ganger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 10. juni 2003 #12 Del Skrevet 10. juni 2003 Selvfølgelig vasker jeg hendene etter jeg har vært på toalettet. Likevel skal jeg bare si at dersom jeg er på et vemmelig offenglit toalett tar jeg ikke en plass. Jeg gjør hele greia med hendene i været og lukker alle dører med albuen. Så jeg vet ikke om en undersøkelse på offentlige toalett er så relevant. Kansje de og har våtservietter i veska? Jeg syns i hvert fall de er aldeles ufyselige mange ganger og kunne ikke tenkt meg å skitne meg til ved å ta på noe der inne. Æsj... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 10. juni 2003 #13 Del Skrevet 10. juni 2003 Så helt ærlig: vasker du deg ALLTID? Ja. Alltid og hver gang. T.o.m. midt på natten når jeg lister meg ut på badet. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 10. juni 2003 #14 Del Skrevet 10. juni 2003 Ja det gjør jeg, håndvasken slurver jeg ikke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. juni 2003 #15 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg vasker alltid hendene etter jeg har vært på do. MEN - dere skal være oppmerksom på at det er mange fler og mye mer bakterier på pulten din på jobb, telefonene rundt omkring etc. Så - hvis du vil velge et sted på jobben som er rent nok til å spise matpakken din, gjør det på do. Ikke særlig delikat, men rent... Dette er faktisk sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissie Skrevet 10. juni 2003 #16 Del Skrevet 10. juni 2003 Selvfølgelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 10. juni 2003 #17 Del Skrevet 10. juni 2003 :o *vaske kontorpult med sprit før lunsj.* Ja, jeg vasker alltid hendene etter et toalettbesøk. Gjorde det ikke alltid når jeg var mindre, men det kom seg med årene.. (Hvorfor vaske bort noe man ikke ser lissom..? Slik tenkte jeg som 10-åring) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. juni 2003 #18 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg vasker alltid hendene etter å ha vært på do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 10. juni 2003 #19 Del Skrevet 10. juni 2003 Selvsagt vasker jeg alltid hendene etter toalettbesøk! På lørdag var vi ute en tur, og da kom det en dame ut av båsen ved siden av meg. Hun gikk rett ut uten å vaske seg på hendene :o Jeg blir like sjokka hver gang jeg ser det. Kanskje tåpelig, men jeg synes det er ganske ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 10. juni 2003 #20 Del Skrevet 10. juni 2003 Ja, jeg vasker meg hver gang - med såpe og varmt vann. Har også som regel en våtserviett i veska, i fall jeg må på do et sted det ikke er såpe. MEN jeg synes jeg ser så mange som bare tar fingrene litt under rennende vann. Det er ikke å vaske seg! Det har så godt som ingen effekt loolaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå