Gjest Tanita Skrevet 3. oktober 2008 #61 Del Skrevet 3. oktober 2008 Vi har uansett helt fri vilje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #62 Del Skrevet 3. oktober 2008 Vi har uansett helt fri vilje. Det visste jeg ikke, fortell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 3. oktober 2008 #63 Del Skrevet 3. oktober 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #64 Del Skrevet 3. oktober 2008 Viljen er ikke helt fri, nei. Hva du foretar deg og tenker bestemmes av gener, fordommer, preferanser, miljø og ellers alt du har sett og opplevd. Det er en fin tanke å tro at man står helt fritt, dog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
covergrl Skrevet 3. oktober 2008 #65 Del Skrevet 3. oktober 2008 først må jeg si: jeg tror alle har en hjelper, gjerne flere også.. grunnen til at noen ser de og kan kommunisere med de er fordi de er mer åpne og "sensitive" for overnaturlige ting.. så også at det var noen lenger oppe som sa at de som ikke tror, blokkerer for slike opplevelser.. selvfølgelig stemmer det!! om du ikke tror og må finne en logisk forklaring på alt, selv der det ikke er logiske forklaringer, så er det klart at du ikke ser det også..! da har jeg fått ut det, og da er det over på kritikken: jeg er så lei av folk som ikke respekterer andres meninger!! spesielt i denne tråden, og tråden "Gjenferd" er det folk som dømmer oss som tror på dette.. det er greit om du synes det er helt utenkelig, vilt,usansynlig, osv., men å kalle noen dum pga ens tro er helt idiotisk! du er ikke bedre selv, du som ikke respekterer at andre er annerledes med andre meninger enn deg..! Jeg er ikke mindre verdt enn noen andre fordi jeg tror på overnaturlige ting, og en som ikke tror er ikke bedre enn andre igjen.. tenk bare på hvordan verden hadde vært om alle hadde hatt de samme meningene, samme troen, samme livene, osv.. ting hadde vært grusomt kjedelige.. men som sagt: ikke hev deg over andre, ha gjerne andre meninger, men de er ikke nødvendigvis rett, og du er ikke bedre enn andre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sokrates Skrevet 3. oktober 2008 #66 Del Skrevet 3. oktober 2008 Vi har uansett helt fri vilje. Det er hva de vil vi skal tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #67 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg klarer ikke å ha respekt for voksne mennesker som velger vrangforestillinger fremfor fakta, sorry covergrl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 4. oktober 2008 #68 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg klarer ikke å ha respekt for voksne mennesker som velger vrangforestillinger fremfor fakta, sorry covergrl. Det er ikke vrangforestillinger, noen er mer opplyste på visse områder enn andre. Jeg er helt enig med Covergrl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #69 Del Skrevet 4. oktober 2008 Upåviselig og ubeviselig opplysthet er ikke verdt mye i min bok, dessverre. Men lev videre i uvitenhet, du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 4. oktober 2008 #70 Del Skrevet 4. oktober 2008 Og selvfølgelig var du gjest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hjelperen Skrevet 4. oktober 2008 #71 Del Skrevet 4. oktober 2008 Vi har sikkert mange små, snille hjelpere som bare vil oss godt. Og til slutt kommer alle til himmelen og kan juble der sammen med satan. Han er sikkert bare snill og god han også. Og så lenge vi er så snille som mulig med hverandre så kommer alle til himmelen. Jeg bare finner opp det for meg selv jeg, for da kan jeg leve som jeg vil og gjøre hva jeg vil. Så treffer jeg de snille hjelperene mine i himmelen til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
covergrl Skrevet 4. oktober 2008 #72 Del Skrevet 4. oktober 2008 Det er ikke vrangforestillinger, noen er mer opplyste på visse områder enn andre. Jeg er helt enig med Covergrl. jeg tror gjest bare er en oppblåst selvopptatt drittsekk som ikke klarer å se lenger enn sin egen nese.. vet det er stygt å si det, men har ikke mye til overs for folk som ser ned på og dømmer andre fordi de ikke har samme meninger.. tror nok det at gjest her er samme gjest som er på gjenferd.. men gjest snakker faktisk for seg selv (kanskje litt enighet mellom gjest og pastor knut, men likevell), men det viser seg faktisk at flesteparten tror.. og uansett om man tror eller ikke så respekter ihvertfall andre.. kjære gjest: du sier du ikke har mye til overs for personer med slike "vrangforestillinger" som du sier det, men de aller fleste har jo en tro, enten det er gjenferd,engler,hjelpere,jesus,gud,osv.. hvis du ser ned på alle desse så må jo du leve et grusomt ensomt liv.. du kjenner feks ikke meg, men dømmer meg allerede for en pitteliten del av den jeg er.. hvis du har så lett for å dømme andre så må du jo rett og slett være ensom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hjelperen Skrevet 4. oktober 2008 #73 Del Skrevet 4. oktober 2008 Fy a meg. Noen følte seg dømt. Nei og nei. Kan man ikke kalle det engler? Eller er ikke d det samme som hjelpere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #74 Del Skrevet 4. oktober 2008 Nei, de aller fleste har ikke en overnaturlig tro, med mindre de er tåper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #75 Del Skrevet 4. oktober 2008 Nei, de aller fleste har ikke en overnaturlig tro, med mindre de er tåper. Det vil si at ca 5 milliarder av verdens befolkning er tåper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A.P.Katt Skrevet 4. oktober 2008 #76 Del Skrevet 4. oktober 2008 Vi har hjelpere! Din såkalte magefølelse er det dine hjelpere som gir deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #77 Del Skrevet 4. oktober 2008 Vi har hjelpere! Din såkalte magefølelse er det dine hjelpere som gir deg! Bor disse hjelperene i hjernen eller nedi magen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
covergrl Skrevet 4. oktober 2008 #78 Del Skrevet 4. oktober 2008 Fy a meg. Noen følte seg dømt. Nei og nei. Kan man ikke kalle det engler? Eller er ikke d det samme som hjelpere? føler meg dømt..? ja kanskje på sett og vis, men har hatt flere diskusjoner med gjest, og det viser seg at gjest bare må heve seg.. i mine øyne er hjelpere engler, men jeg vet om flere som tror engler er en ting (hører gjerne med til den kristne troen) mens hjelpere er beslektet med engler.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
covergrl Skrevet 4. oktober 2008 #79 Del Skrevet 4. oktober 2008 Bor disse hjelperene i hjernen eller nedi magen? eh.. skjønner ikke hva det har med kommentaren til A.P. katt å gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #80 Del Skrevet 4. oktober 2008 eh.. skjønner ikke hva det har med kommentaren til A.P. katt å gjøre.. Hvorfor svarer du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå