Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #1 Del Skrevet 27. september 2008 Enten det er på skole, jobb, kino eller andre steder ser jeg at stadig flere (nesten alle) kaster tomflasken når de har drukket opp brusen. Hvorfor gjør dere det? Er det for slitsomt å drasse på, eller er det rett og slett flaut/fattigslig å pante flasker? Hvordan ser dere på folk som plukker opp andres tomflasker, er det enda verre? Hvorfor kaster ikke folk kronestykker de får igjen i butikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vims Skrevet 29. september 2008 #2 Del Skrevet 29. september 2008 Vet ikke egentlig.. Kaster de gjerne om jeg er på skolen eller ute på gaten.. Tror det er fordi jeg ikke liker å ha tomflasker i vesken min. Men synes det er greit å gjøre det når man er ute, ettersom de som trenger dem plukker dem opp liksom. Men har mange ganger tenkt på at det burde være egne beholdere for tomflasker ute i gatene, slik de som absolutt trenger å plukke dem opp ikke trenger å rote ned i søppelet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 29. september 2008 #3 Del Skrevet 29. september 2008 På kino er det som oftest egne kasser man kan legge tomflaskene i Men skulle ha vært det ute også, slik at de som plukker dem slipper å rote i søpla.. Så forresten på nyhetene at om Påska har Røde Kors slike beholdere på ulike fjell, og de tjener 2 millioner i året på tomflasker! Ganske mye penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. september 2008 #4 Del Skrevet 29. september 2008 Om jeg er i byen pleier jeg å sette de ved siden av/oppå søpplekassa slik at de som trenger de tar dem. På kino setter de fleste dem ved siden av de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 29. september 2008 #5 Del Skrevet 29. september 2008 Om jeg er i byen pleier jeg å sette de ved siden av/oppå søpplekassa slik at de som trenger de tar dem. Jeg også. Gidder ofte ikke drasse på dem hvis det ikke passer sånn, og siden det (dessverre) er en del i byen som roter gjennom søpla etter tomflasker, så setter jeg den bare ved siden av den første søppelkassa jeg finner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. september 2008 #6 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg tar alltid flaskene med meg hjem om jeg kjøper meg brus eller vann på kino eller i kantinen på universitetet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 29. september 2008 #7 Del Skrevet 29. september 2008 I byen spiller det egentlig ingen rolle hvor man gjør de fra seg hen. Det kommer noen som trenger dem og plukker dem opp uansett. Dersom jeg har drukket opp og ikke orker å drasse rundt på flaska lenger hender det jeg kaster den i en søppelbøtte, og noen ganger setter jeg den bare fra meg et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #8 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg setter de fra meg ved siden av en søppelbøtte, stort sett. Det er to litt eldre, slitne herremenn her i byen som plukker de opp, og de trenger den kronen mer enn jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #9 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg er en av de som IKKE kaster tomgods! Lurer på det selv, hvorfor enkelte kaster tomgods! Rart!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rabagast Skrevet 30. september 2008 #10 Del Skrevet 30. september 2008 Hvis jeg absolutt ikke gidder ta med meg en tomflaske, gjør jeg som mange andre her og setter den ved siden av en søppelkasse slik at de som plukker flasker slipper å grave i søpla etter akkurat min. Kanskje ikke ideelt, men egentlig synes det er greit nok - slenger dem ikke akkurat i naturen heller, flaskene blir resirkulert, og andre som har mer bruk for den krona enn meg, får nytte av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 30. september 2008 #11 Del Skrevet 30. september 2008 Stort sett kaster jeg flasker hvis jeg ikke gidder å bære på de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #12 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg også setter tomflasker ved siden av søppelbøtta. Kjenner en som har blitt milionær på å pante flasker han finner i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 2. oktober 2008 #13 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg også setter tomflasker ved siden av søppelbøtta. Kjenner en som har blitt milionær på å pante flasker han finner i byen. Høres litt tvilsomt ut spør du meg. Om du så panter 1000 flasker på en dag så har du bare tjent 1000 kr, han du kjenner må pante 10 000 flasker om dagen eller noe sånt han da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå