Hedda-78 Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Ja, hva er lurt å ha i stellevesken? Er nybegynner, så trenger hjelp til å tenke ut hva som er lurt å ha med...
Gjest imli Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Jeg har en sånn liten stelleveske jeg fikk gratis fra et blad Har den med i vogna og sånn ellers hvis vi skal noe. Har bare bleier, våtservietter og et håndkle babyen kan ligge på under bleieskift. Ikke så mye annet man trenger egentlig. Kanskje en salve om babyen har sår stump, og et klesskift?
Blåbæret Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Bleier, våtservietter, ekstra klesskift ( har opplevd at hun har bæsjet gjennom alt hun hadde på når vi ikke var hjemme), gulpeklut og en tutt. Liggeunderlag fulgte med stellevesken. Bind har jeg også, en det er jo bare aktuelt nå når jeg enda blør etter fødselen.
Gjest Indo Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 3-4 bleier, 2 klesskift, våtservietter, engangsunderlag han kan ligge på (stelleveska har eget underlag, men jeg legger på beskyttelse siden jeg ikke vil at veska skal få tiss på seg). Og siden jeg gir MME, har jeg med termos med varmt vann, en boks jeg kan lage vannbad i, noen tåteflasker med kokt vann og mme-pulveret. Også har jeg alltid med 2 gulpekluter.
monja Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Engangsunderlag han kan ligge på. 4 - 5 bleier, våtservietter, tre klesskift, 3 - 4 gulpekluter, en boks fruktpure og skje....ja, det er det jeg husker.
linky Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 I stelleveska har jeg 3-4 bleier, våtservietter, 1-2 gulpekluter, 1 ekstra klesskift, 1 leke og stelleteppe.
Ella* Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 (endret) Engangs stelleunderlag, 3-4 bleier, våtservietter, 1 klesskift, gulpeklut, rangle, smokk. Har også noen brødposer til brukte bleier i tilfelle vi er på steder vi ikke kan kaste bleien. Endret 26. september 2008 av Ella*
Malama Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Et par bleier, en wetbag å ta dem med hjem i (vi bruker tøybleier, så jeg vil naturlig nok ikke kaste dem...) og 2-3 vaskekluter og et skift i klær. Stelleunderlaget som hører med stelleveska. Ene bleien jeg har med er en brettebleie som jeg egentlig planlegger å bruke som engangsstelleunderlag oppå den stellematta da, eller så har jeg en ekstra, alt ettersom. Også sånn miniflaske (vareprøve vi har fått) med babyolje og salve for sår stump. Der er også våtservietter og en papirbleie, sånn i komplett krisetilfelle (tar så lite plass at den kan bare ligge der, men han har vel snart vokst fra den ministørrelsen, var en sånn bleie vi fikk i en gratispakke) I tillegg har jeg for min egen del vannflaske, tyggis, lipsyl, lommebok, fotoapparat, handlenett, lue og hansker (begynner å bli høst...) I 99% av tilfellene er det vannflaska jeg trenger. Og lommeboka på andreplass... Men har brukt bleieskift et par ganger...
Nigo-san Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Tja, jeg må jo ha røyken et sted... ... beklager, kunne ikke dy meg Nå har jeg faktisk ikke stelleveske, men tar jo alltid med en bleie og en pakke våtservietter hvis vi skal være lengre ute. Noe mer har jeg så ekstremt sjelden bruk for at det tar jeg ikke med.
Amalie_85 Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 mye av det samme har jeg. men bruker og å ha en topp til meg hvis det plutselig skulle være ett skikkelig gulpeuhell
hanbto Skrevet 26. september 2008 #11 Skrevet 26. september 2008 hm.. to-tre bleier, vaskeservietter, stelleunderlag som fulgte med vesken, en gulpeklut, vannflaske,lommebok og mobil. ellers så varierer det litt alt etter hva og hvor vi skal, om vi har med klesskift etc.
Knøttet Skrevet 26. september 2008 #12 Skrevet 26. september 2008 Skal vi se... : 4-5 bleier 1 skift (body, sokker ++ ) våtservietter "Rene hender" en liten flaske med slik antibakteriell rense-greier som man kan bruke for å rengjøre hendene hvis man ikke har vann og såpe i nærheten ekstrasmokker i tilfelle den han har faller i bakken 1 flaske med vann (til meg) nøkler lommebok hundeposer (til å ha bleiene i om vi kaster de ute, ser mer delikat ut og lukter ikke) stelleunderlag engangsstelleunderlag myggnetting (til vogna, såklart) Det var det jeg husker på stående fot, orker ikke gå og hente stellebagen nå
mamut75 Skrevet 26. september 2008 #13 Skrevet 26. september 2008 Vi har : 3 bleier 2 engangs stelleunderlag 1 stilongs 1 body liten pose med Mesoft (engangs vaskeklut) plastposter ( til å ha det skitne tøyet i ) 1 helseteppe
Gjest *Mim* Skrevet 26. september 2008 #14 Skrevet 26. september 2008 Dette har jeg tenkt til å ha i stelleveska: bleier gulpekluter et klesskift plastpose teppe/ underlag våtservietter leke
Lilith Skrevet 26. september 2008 #15 Skrevet 26. september 2008 Bleier Våtservietter Papirservietter Brødposer (til å ha brukte bleier i til vi finner en søppelkasse) Et klesskift Leke Smokk Zinksalve Nøkler Lommebok mp3-spiller Håndkrem
sanne85 Skrevet 27. september 2008 #16 Skrevet 27. september 2008 noen av dere har en del i stelleveskene deres.....hva slags veske har dere?
Gjest imli Skrevet 27. september 2008 #17 Skrevet 27. september 2008 Jeg har bare en sånn jeg fikk gratis med et blad jeg. Hvis ikke hadde jeg bare brukt plastpose e.l, hadde ikke giddet å bruke en liten formue på stelleveske - de er jo kjempedyre. Dessuten bruker jeg den ikke så forferdelig mye, den bare ligger der i vogna liksom... Sånn i tilfelle...
Malama Skrevet 27. september 2008 #18 Skrevet 27. september 2008 Jeg har en jeg kjøpte på lagerutsalg på reflex for ikke spesielt mye penger, men den rommer en del (selv om jeg synes den faktsik er litt liten, tøybleier tar større plass enn papirbleier...) Jeg har den med på alle turer jeg da, det er den jeg bruker som veske rett og slett, så den brukes altså daglig, selv om det som sagt er vannflaska og lommeboka jeg bruker oftest, så liker jeg å ha plass til disse tingene, for hvem vet når jeg trenger dem?
Lilith Skrevet 27. september 2008 #19 Skrevet 27. september 2008 Jeg har en Teutonia stelleveske med "innebygd" stelleunderlag. Veldig fornøyd med den
hanbto Skrevet 27. september 2008 #20 Skrevet 27. september 2008 "Rene hender" en liten flaske med slik antibakteriell rense-greier som man kan bruke for å rengjøre hendene hvis man ikke har vann og såpe i nærheten ekstrasmokker i tilfelle den han har faller i bakken smart!!!! det skal jeg huske å legge oppi vesken har simo vogn, og kjøpte simo stelleveske samtidig. har forløbig ikke hadd så veldig bruk for den, da vi enda ikke har vært så mye på tur med vognen (sedd bort i fra gåturer ute). men tar den med når vi drar på besøk. er veldig fornøyd med den, men hadde nok strengt tatt ikke trengt en så dyr veske, men...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå