Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg mister så mye hår at det tetter seg litt i sluken når jeg dusjer. Det er helt enormt. Jeg kan ike dra hånda gjennom håret uten å sitte igjen med en masse hår mellomm fingrene.

Noe jeg kan gjøre for å slippe det? Er utrolig plagsomt :sukk:

aldri vært så tynn i håret noen gang, og blir tynnere og tynnere hver dag :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke hårtapet har så mye med ammingen å gjøre.

Når man er gravid mister man mindre hår enn ellers (tror det har noe med økt østrogenproduksjon å gjøre). En stund etter fødsel begynner man å miste det håret man vanligvis ville ha mistet under graviditeten, i tillegg til normalt håravfall. Det kan derfor virke ganske voldsomt. Jeg tror ikke det er stort man kan gjøre for å forhindre dette dessverre...

Skrevet

Det kan ta litt tid, men det GÅR over. Ikke noe gøy, men du er ikke alene om å ha vært litt tynn på toppen en periode.

Heldigvis er det du som ser det best selv, andre tenker som regel ikke noe særlig over det.

Skrevet

Som sagt har det ikke noe med amming å gjøre. Men man mister lite/ingenting hår i graviditeten, og da alt håret som skulle vært falt av faller av på en gang så kan det oppleves som veldig mye.

Det er helt normalt, og det går over. :)

Skrevet

Blææææææ.....jeg er lei av at det er hår over alt.

Jeg kan ikke gå uten strikk i håret fordi da har jeg hår overalt på klærne. Men det begynner å gjøre vondt å gå med strikk hele tiden.

Er det noen som vet hvor lenge det her vil vare? Altså sånn ca? vet jo at det ikke er likt for alle.

Skrevet

Trodde det var ganske vanlig å miste mye hår etter fødselen? Det er hormonelt, ikke så lett å si hvor lenge det varer... Jeg har ikke blitt skalla i alle fall, og mista MYE hår en stund.

Skrevet

Vanlig å miste hår ja. Jeg har også mistet mye, men nå, 10 mnd etter fødselen, har jeg masse småhår som stikker opp overalt, og småhår i panna og langs hele hårfestet. Så det kommer tilbake :)

Skrevet

Huff, jeg mister også masse hår!

Men det er som de andre har sagt helt vanlig, og jeg tror ikke det er mulig å gjøre noe med det. Man må bare ta det som det kommer og være tålmodig.

Men det er vanskelig, jeg vet det. Jeg har røytet noe enormt i 2,5 måned nå, og er dritt lei. Jeg savner det fine håret mitt!

Men men, må bare vente å se. Det går over til slutt,og det er jo en liten trøst. :)

Skrevet

Jeg hadde litt tynnere hår enn vanlig lenge før jeg ble gravid fordi jeg plutselig begynte å røyte mye og kanskje pga.hormonforandringer.Og etter jeg ble gravid og rett etter fødsel så håret mitt ganske fint ut.Men så begynte det å bli tynnere igjen.Nå er det over et år siden fødsel og håret er tynnere men jeg ser det holder på å vokse ut igjen,men det tar nok litt tid...Du blir nok ikke skalla!Etter jeg har børsta håret mister jeg nesten alltid masse hår men jeg har fremdeles mye hår igjen hehe.

Skrevet
Som sagt har det ikke noe med amming å gjøre. Men man mister lite/ingenting hår i graviditeten, og da alt håret som skulle vært falt av faller av på en gang så kan det oppleves som veldig mye.

Det er helt normalt, og det går over. :)

Hvor har dere dete i fra? Jeg leste det samme i Gro Nylanders "På Vei", men fikk et annet svar på legekontoret (at det hadde med ammingen å gjøre) og har en annen personlig erfaring. Jeg fikk dyyype viker og hårfestet trakk seg ørlite grann tilbake, så det var definitivt ikke snakk om hår jeg uansett ville mistet under graviditeten. I følge legen min var dette helt normalt.

Amalie85 du kan bli ganske tynn i håret ja :( Men du blir nok ikke skalla, og det gror jo tilbake igjen (mager trøst, jeg vet...)

Skrevet

Venninna mi mista masse hun og. Hun klipte en kort bob. Nå etter et år har alle de nye hårene blitt såpass lange at de ikke står rett opp lengre, så det kan ta litt tid.

Skrevet
Jeg tror ikke hårtapet har så mye med ammingen å gjøre.

Når man er gravid mister man mindre hår enn ellers (tror det har noe med økt østrogenproduksjon å gjøre). En stund etter fødsel begynner man å miste det håret man vanligvis ville ha mistet under graviditeten, i tillegg til normalt håravfall. Det kan derfor virke ganske voldsomt. Jeg tror ikke det er stort man kan gjøre for å forhindre dette dessverre...

Jeg har hørt/lest det samme.

Mistet mye hår med førstemann jeg også.

Da det vokste ut så det kjemperart ut. Har langt hår og jobber innen helsevesenet så må ha håret oppsatt..

Hadde en veldig kjekk krans rundt hele nakken på ca 6-7 cm som ikke kom seg inn i hårstrikken :ler: Fikk selvfølgelig satt det opp med hårspenner da, men kan ikke si at jeg følte meg særlig fin på håret da nei..

Det vokser heldigivis ut igjen da...helt til det faller ut på ny, sånn som jeg har det nå :sukk:

Skrevet

Jeg skal bare såååå til frisøren når jeg slutter å miste hår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...