Gjest Gjest_ny Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Hei, jeg ble dessverre blitt akkutt arbeidsledig pga forhold utenfor min mulighet til å påvirke. Samtidig har vi prøvd å få en baby nå i over et år, også nå på utredning straks. Denne utredningen har vi ventet lenge på, dessuten er jeg 27 år. Så vi vil ikke vente lenger.. Samtidig har jeg blitt tilbudt en veldig bra stilling i en større anerkjent bedrift, en vikariat som varer i 15 måneder, dette vikariatet har oppstått pga fødselspermisjon. Så det betyr at jeg er vikar for en som er i fødselspermisjon. Hvordan tar det seg ut hvis jeg blir gravid etter 2-3 månder i denne stillingen? Jeg er så usikker :-( Jeg vil jo ikke sette noe som helst på vent. Det er veldig sårbart å bli plutselig arbeidsledig når man i utgangspunktet har en god og fast jobb. Jeg vil gjerne høre deres synspunkter
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Jeg ville tatt i mot stillingen, men ikke sagt noe om babyplanene. Tror ikke noen blir sure dersom du blir gravid, dette skjer vel hele tiden? Siden du skriver at det er i en større bedrift, så kan det i hvertfall ikke være noe problem Det er viktig for deg å få arbeidserfaring, samtidig som du ikke vil utsette det å få barn, syns ikke det er riktig at du ev. må "velge", i en slik situasjon må du tenke på deg selv, og ikke hva arbeidsgiver måtte mene. Så lenge du har vært i arbeid siste 6 mnd før du får babyen, har du vel rett på perminsjon.. Nei, stå på og lykke til med jobb og baby
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå