Gå til innhold

Håndskrevet eller printet ut?


Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Jeg hadde tenkt til å skrive invitasjonene for hånd, men nå er jeg jammen i tvil. Er det mer stilig å printe ut med en lekker font?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har en pen håndskrift er det etter min mening mest hyggelig å få invitasjonen håndskrevet. Årsaken til at vi skal skrive alt på PC, er rett og slett vi begge har en forverdelig stygg skrift. Det er faktisk så ille at ikke alle forstår hva som står skrevet :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev ut fra pc'en..

Egentlig bar fordi jeg ikke gadd å skrive over 80 invitasjoner for hånd :ler:

Hadde vi vært færre, hadde jeg nok brukt hånden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev alle 86 invitasjonene for hånd. Og min mor sitter nå og skriver navn på nesten like mange bordkort med kalligrafskrift.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver du pent og synes det er gøy, så er det vel bare å gjøre det.

Det kommer vel an på hva du liker å bruke tid på. hovedsaken er vel først og fremst at bryllupsforberedelsene skal gi deg mest mulig glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange invitasjoner skal du skrive?

Vi skal skrive på pc. Det blir altfor mye å skrive for hånd og jeg er livredd for senebetennelse! :cry:

Jeg kommer til å spare skrivinga til takkekortene, blir nok bra nok jobb det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Vi skrev ut alle våre fra PC, hadde ikke orket å skrive alle for hånd for å være helt ærlig!

Bordkortene skal jeg lage/skrive selv.

Du bør vel vurdere om du orker, hvor mange invitasjoner er det snakk om? du kan jo skrive noe for hånd og noe fra data'n! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempeflott med håndskrevne innbydelser, men selv kommer vi til å få dem trykt opp, kun skrive inn navn for hånd, samt signere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev alle invitasjoner på PC og printet dem ut ved hjelp av printerne på min kjæres jobb. Vi hadde middagsinvitasjoner på A4 og kaffeinvitasjoner på brettede A5. Alt var selvgjort, foruten det søte trykket på arkene.

Tekst middagsinvitasjon (skrevet med LaBrit og Monotype Corsiva skrifttyper, bilde av oss og vertikal tekst i venstre marg):

I anledning vårt bryllup inviterer vi

<<navn>>

til vielse, middag og bryllupsfest.

Vielse: <<kirke>> kirke kl. 13.00

For omtrent 10 000 år siden trakk isen seg vekk fra de områdene som utgjør Oppegård. Da isen forsvant, sto havet høyere enn i dag, og bare de høyeste delene av Oppegård stakk opp av havet. I flere tusen år var Svartskog en øy. Det var på denne tiden de første menneskene slo seg til i området. De første spor etter mennesker i Oppegård er steinalderboplasser; flintavslag og steinøkser som er 7 000-8 000 år gamle.

De eldste dyrkningsspor etter korn som er funnet i Oppegård er ca 4 000 år gamle. Det finnes flere bronsealderrøyser i Oppegård som kan være fra 2 500 til 3 500 år gamle.

Den første kirken i Oppegård ble reist på Svartskog der den nåværende Oppegård kirke står. Dette var en liten stavkirke og ble kalt Gjerdarud kirke, og sognet het Gjerdarud. Man regner med at denne kirken ble reist en gang mellom 1150 og 1200. Stavkirken på Oppegård stod helt til 1722. Da ble den revet og en litt større tømmerkirke ble reist på det samme stedet. Denne stod til 1875, da den ble erstattet med den nåværende kirken. Oppegård kirke på Svartskog var den eneste kirken i bygda helt til Kolbotn kirke stod ferdig i 1932.

Middag: <<Feststed>> kl. 16.00 m/drikke og kanapéer fra kl. 14.00.

<<Feststed>> ligger et knapt steinkast unna Xxx og har tidligere vært en sentral skole på Svartskog. De siste 50 år eies og drives det som forsamlings-/festlokale av <<Feststed>> A/L.

Svar utbes innen 2. mai 2003 til brudeparet

Brud (000 00 000) eller Brudgom (000 00 00)

Adresse, tlf.: 00 00 00 00

Antrekk: Mørk dress

Tekst kaffeinvitasjoner (skrevet med skrifttypene LaBrit og Monotype Corsiva):

Velkommen til vårt bryllup, 14. juni 2003

<<navn>

I anledning vårt bryllup har vi gleden av å invitere til vielse, kaffe, kaker og bryllupsfest lørdag 14. juni 2003. Vielsen finner sted i Xxx kirke på Svartskog klokken 13:00 og kaffen blir servert på Feststed klokken 20:00.

Svar utbes innen 2. mai 2003 til brudeparet

Brud (000 00 000) og Brudgom (000 00 000)

Adresse, tlf.: 00 00 00

Vi valgte så lange invitasjoner, for få av våre inviterte kjenner stedet vi nå bor på og skal gifte oss på. Aldri i verden om vi hadde skrevet det der for hånd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Ikke rart du brukte PC, 14062003! Ellers hadde du vel sittet og skrevet ennå...

Det er litt tungvint å printe ut for meg, har ikke skriver hjemme. Dessuten er jeg usikker på hvordan det går å putte det ganske skjøre papiret inni skriveren. Så det blir nok håndskrift, ja. Har ikke så verst skrift når jeg får en god penn og tar meg sammen. Hva tror dere forresten om å bruke sølvpenn? Blir det for "slitsomt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

14062003, jeg ville nok brukt data til en slik jobb ja, men det må jo være flott for gjestene å få litt bakgrunnsinfo om stedet da!

LoisLane, sølvpenn kan være fint det, det spørs helt på bakgrunnen. Mot hvitt kan det bli vanskelig å lese kanskje?

Jeg har lyst til å skrive våre for hånd også, synes det blir enda mer personlig da. Og så skal ikke vi ha så mange gjester da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skrev innbydelsene for hånd på sort, litt tykt papir med sølvtusj. Kjempestilig!! Lagde et vindu foran med gjennomsiktig grått pair, og litt mørkere grått oppå der igjen, som vi stemplet hjemmelagede hjerter på. (laget av mosegummi. Gikk litt tid, men fikk hjelp av hele familien!!

Bordkortene går i hvitt og grått. Disse har vi og laget selv, og skal henges på glasset med ei lita sølvklype. I tillegg har vi tredd ståltråd med perler som skal formes som hjerter og henges "oppå" bordkortet.

Sangheftene er laget av min forlovede på pc. Han har valgt en superfin font, og brukt masse bilder. Den lagde han i pdf-format, og sendte avgårde tiltrykkeriet. Nå får vi det akkurat slik vi vil ha det.

Mamma ringte nettopp og sa de var levert idag, så nå må jeg jo bare ta meg en tur å sjekke hvordan det ble...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...