Gå til innhold

Bergansjakken

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest antigartner

Er ikke Bergans litt "wannabe", da?

Jeg har inntrykk av at de som driver veldig aktivt friluftsliv av og til markerer avstand fra Bergans-folket ved å velge andre, mer utradisjonelle merker som Arc'teryx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det dette det her handler om, da? Vanlige mennesker må kunne gå med Bergansjakke. Trokke engang de som gjør det tenker slik engang.

(Er det det det handler om, aw trøtt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke Bergans litt "wannabe", da?

Jeg har inntrykk av at de som driver veldig aktivt friluftsliv av og til markerer avstand fra Bergans-folket ved å velge andre, mer utradisjonelle merker som Arc'teryx.

Aktive friluftsfolk driter en lang mars i hvilket merke jakka har. Det som er viktig er at klærne er funksjonelle og gode å ha på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen få er det kanskje et statussymbol å kjøpe en jakke til 3000,-. Men først å fremst står jo Bergans for god kvalitet. Er nok av jakker som de sier skal være vanntett, men er vel bare gore-tex og dermizax-membranen som holder vannet helt ute og i tillegg puster? En må gjerne opp i priser på 2000,- for å få dette. Har hatt min i 3 år nå og den er "still going strong" i regnet på vestlandet.

Men skjønner hva du mener med statussymbol. Så ei jente ute på lørdag på en uteplass der en skal ha litt finere bekledning. Hun hadde en av høstens nye Bergans modeller på seg. Ute var det sol og fint vær så det var nok ikke fordi hun ikke ville bli våt hun hadde jakken på seg.. Hun burde kanskje også vurdert å legge den i garderoben for det var ganske varmt inne.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen få er det kanskje et statussymbol å kjøpe en jakke til 3000,-. Men først å fremst står jo Bergans for god kvalitet. Er nok av jakker som de sier skal være vanntett, men er vel bare gore-tex og dermizax-membranen som holder vannet helt ute og i tillegg puster? En må gjerne opp i priser på 2000,- for å få dette. Har hatt min i 3 år nå og den er "still going strong" i regnet på vestlandet.

Gore-tex og dermizax-membranen er bare drit om du lager bål. Blir hull i klærne så fort det spretter en gnist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans passer til turbruk og ikkeno annet.

Hadde aldri villet ha på meg en Bergansjakke i byen, og ihvertfall ikke som ytterjakke på et utested. Men om den jakken var den eneste jeg hadde, så hadde jeg vel måttet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i Trondheim er jakker av "Berganstype" det viktigste plagget. Været skifter fortere enn du klarer å snu deg, umulig å spå hvordan været er når man skal hjem. Selv har jeg ikke Bergansjakke engang, men Norheim. Føler det er mange merker som har like mye "status" som Bergans. Vil ikke si det er status egentlig, er ett nyttig plagg som holder oss tørre og varme. Funksjonellt rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans passer til turbruk og ikkeno annet.

Hadde aldri villet ha på meg en Bergansjakke i byen, og ihvertfall ikke som ytterjakke på et utested. Men om den jakken var den eneste jeg hadde, så hadde jeg vel måttet....

Sier meg enig her, men det virker som om enkelte tror fylla blir hakket mer sporty med riktig jakke. Litt søtt egentlig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig her, men det virker som om enkelte tror fylla blir hakket mer sporty med riktig jakke. Litt søtt egentlig :rolleyes:

He he, ser for meg kombinasjonen Bergansjakke, pen topp og støvletter med høye hæler....stilkræsj så det smeller!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
He he, ser for meg kombinasjonen Bergansjakke, pen topp og støvletter med høye hæler....stilkræsj så det smeller!

:ler: ...bygdenorge er helt unikt, på så mange måter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.

Trenger ikke se det for meg, har nok minner å tenke på fra bartebyen.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.

Trenger ikke se det for meg, har nok minner å tenke på fra bartebyen.

:ler:

Bartebyen?? :skratte: Fortell mer er du snill, jeg MÅ ha mer info om bartebyen... :tronderbart::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...