Adina Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Eller som kan fortelle meg at de vet om et sted som selger den "gamle" kulekremen til decleor?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Har hørt at jojobaolje under ansiktskremen skal være effektivt....
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Uansett hva du velger, så husk at kuldekremen ikke må inneholde noe vann. Det spiller ingen rolle om den er fet, er et vann i den, så er den ubrukelig som kuldekrem. Vannet fryser på huden og da får man frostskader. Selv har jeg brukt en man får kjøpt i sportsbutikker til ca 150 kr. Fungerer fint og er laget av mandelolje og noe annet.
Hilde Christina Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Har du sjekket Ebay? Er jo en stund siden den gikk ut av produksjon, så er kanskje vanskelig å finne en som ikke har gått ut på dato når jeg tenker meg om.. Mener å huske at den var på vei ut når jeg begynte på hudpleieskole og det er tre år siden.
Adina Skrevet 29. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2008 nei, for jeg husker ikke helt hva den heter! hva skal jeg liksom søke eter på ebay?
Hilde Christina Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Jeg orker ikke å løfte på meg, men den heter da vel Nutri Delice? Så vidt jeg husker.
Gjest Deception Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 Nutri-delice er ikke kuldekremen, men serien for tørr hud. Tror kuldekremen het noe med Climat/Climatique i seg? Det fantes også en Nutri-delice Extreme Protection, men den ble visstnok tatt av markedet fordi den hadde en tendens til å skille seg. Jeg tror jeg ville lett etter noe annet enn en utgått krem, siden det tross alt er ferskvare.
hufsa! Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Uansett hva du velger, så husk at kuldekremen ikke må inneholde noe vann. Det spiller ingen rolle om den er fet, er et vann i den, så er den ubrukelig som kuldekrem. Vannet fryser på huden og da får man frostskader. Selv har jeg brukt en man får kjøpt i sportsbutikker til ca 150 kr. Fungerer fint og er laget av mandelolje og noe annet. Heia,ja,da sitter jeg å leser nye Woman og her står det at ei var blitt anbefalt Lancome "nutrix royal"som kuldekrem på parfymeriet og ho trodde ho var blitt lurt Pga det stod ikke noe om kuldekrem i bruksa.og at det var vann i den..Da får ho til svar at den brukes som kuldekrem, og mange av dagens kuldekremer inneholder litt vann, for at den skal bli behaglig på huden, og at det som ikke trekker rett inn dunster vekk iløpet av 5 min.Så da vet jeg ikke hva som er riktig..At ikke alle kunne mente det samme,he he.
California Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Kuldekrem som i "krem til bruk i kaldt vær" eller kuldekrem (cold cream) til bruk som sminkefjerner?
Hilde Christina Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Men er det ikke kuldekremen til Nutri Delice hun mener da..? Var den jeg siktet til, den ble tatt av markedet for 3 år siden omtrent.
Gjest Elfrida Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Det skal visst være bedre å la være å vaske ansiktet om morgenen enn å bruke kuldekrem. Huden kan være fuktig når du smører inn kuldekremen og da kan den fuktigheten bli fanget under kremen, og fryse når du kommer ut i kulda.
Gjest Deception Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Decleor hadde tidligere en "ekte" kuldekrem som het noe ala Soin Climatique, og som hadde en veldig nydelig konsistens, i motsetning til smeltet/halvveis stivnet smør-konsistensen til Nutri-délice. Men ts sa aldri hvilken hun refererte til. Jeg bruker rett og slett rosekremen til Dr. Hauschka hvis jeg skal være ute i kulde. Men uansett, så lenge man smører seg en stund før man går ut, vil ikke vann i kremen være noe problem, fordi det fordamper i møte med kroppstemperaturen. Men en kuldekrem bør være skikkelig fet for å beskytte bedre mot den uttørkende effekten til kulde og tørr luft.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #14 Skrevet 30. september 2008 Jeg bruker denne www.onlyorganic.no/Calendula-Weather-Protection-Cream_56.html selv om den egentlig er for barn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå