Gjest Siton Skrevet 17. oktober 2008 #21 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg er 22, han er35. vi har det veldig fint sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lily26 Skrevet 17. oktober 2008 #22 Del Skrevet 17. oktober 2008 For meg er det ikke alderen det kommer an på, det er hvor langt i livet han har kommet og modenheten, er vi på samme plan når det gjelder framtid osv. Største aldersforskjellen i et forhold jeg har hatt er åtte år. Han var eldre. Nå er jeg på datern med en som er seks år eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 23. februar 2009 #23 Del Skrevet 23. februar 2009 Men hvor mye yngre kan gutten være synes du? Hvis man er i 20-årene? Det er tydeligvis alltid ok at jenta er yngre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seth Skrevet 23. februar 2009 #24 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Jeg er 25 og treffer en dame på 37 av og til, og det er ingen problem. Men det kommer veldig ann på hvor moden den yngre personen er, evt hvor barnselig den eldre parten er. Har flere ganger datet eldre kvinner og alder har aldri vært et emne. Endret 23. februar 2009 av Seth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 23. februar 2009 #25 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg er 25 og treffer en dame på 37 av og til, og det er ingen problem. Men det kommer veldig ann på hvor moden den yngre personen er, evt hvor barnselig den eldre parten er. Har flere ganger datet eldre kvinner og alder har aldri vært et emne. Interessant.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seth Skrevet 23. februar 2009 #26 Del Skrevet 23. februar 2009 Interessant.. Ja, verden er full av spennende personligheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_frøken90_* Skrevet 23. februar 2009 #27 Del Skrevet 23. februar 2009 Hvor stor "skal" aldersforskjellen være mellom et par? Hvor mye eldre/yngre vil du at partneren din skal være? Hva er forskjellen på hvem i forholdet er eldst (over 5-10 år), ift kjønn? Nevn gjerne ditt kjønn når du svarer:) Jeg er en jente på 18 år, som holder på med en som er 22. Jeg kunne nok ikke tenke med være sammen med en som var yngre, og helst ikke like gammel heller. Alder har i grunnen ikke mye å si, men jeg synes at gutter under 20 blir så umodne, så 3-4 år eldre passer meg egentlig veldig fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 23. februar 2009 #28 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Jeg er 26, forloveden er 36, (møttes da jeg var 18) med på kjøpet fikk jeg to herlige stebarn Foreldre i begge ender reagerte litt, men oppførte seg greit nok (og det gikk over etter litt tilvending). Ellers ser min bedre halvdel yngre ut enn han er, så vi får lite kommentarer på dette. Jeg har nesten bare positiv opplevelse med at han er 10 år eldre. edit: for å være ærlig så synes jeg det er "rart" når jeg møter jenter som dater gutter som er flere år yngre enn dem, men prøver å bli kvitt den fordommen Endret 23. februar 2009 av Phaedra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Remember Skrevet 23. februar 2009 #29 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg er 24år (blir 25 i mai) , han er 33år. Og vi har det kjempe fint sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 23. februar 2009 #30 Del Skrevet 23. februar 2009 Ei jeg gikk på skole sammen med giftet seg for noen år siden med en som var 18 år eldre enn seg. Og det syntes jeg er litt mer rart.. nå passer de sikkert godt sammen og sånt.. men jeg tenker litt sånn : hva når hun blir 50.. da er han 68, snart 70år.. det blir litt rart i mitt hode, med tanke på interesser etc.. men det er sikkert bare fordi jeg ikke klarer å sette meg inn i det. Svigerforeldrene mine har ganske nøyaktig samme aldersforskjell, altså hun fyller femti i år og han 68. Nå er svigerfar veldig ung til sinns, så man merker absolutt ikke forskjellen mellom dem psykisk, interessemessig og slikt. Her i huset er han 3 måneder yngre enn meg, men ett årstall yngre, siden jeg har bursdag i desember og han i mars... Jeg bryr meg lite om alder egentlig, men på den alderen jeg er nå (21) så merker man veldig godt forskjellen om man går to år ned, i forhold til to år opp f.eks. Jeg ville heller vært sammen med en som var ti år eldre enn to år yngre. Men nå er trives jeg generelt sett bedre sammen med mennesker som er eldre enn meg når det gjelder venner og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 23. februar 2009 #31 Del Skrevet 23. februar 2009 For meg er det ikke alderen det kommer an på, det er hvor langt i livet han har kommet og modenheten, er vi på samme plan når det gjelder framtid osv. Enig Og jeg liker dem litt eldre, fordi jeg er en gamling til sinns Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 23. februar 2009 #32 Del Skrevet 23. februar 2009 Hva om man i midten av 20-årene fant en 19-åring som var voksen for alderen? Friends with benefits.. Er det helt på trynet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 23. februar 2009 #33 Del Skrevet 23. februar 2009 Hva om man i midten av 20-årene fant en 19-åring som var voksen for alderen? Friends with benefits.. Er det helt på trynet? Man gjør vel det man føler for.. Trenger vel ikke bry seg om hva andre tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 23. februar 2009 #34 Del Skrevet 23. februar 2009 Man gjør vel det man føler for.. Trenger vel ikke bry seg om hva andre tenker. Sant nok.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 23. februar 2009 #35 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg var alltid helt sikker på at jeg ikke ville ha en mann som var mer enn tre-fire år eldre enn meg. Ville ikke "bli dradd oppover i alder," som jeg tenkte. Men så møtte jeg han som ser ut til å bli kjæresten min, han er ti år eldre. Og dermed måtte jeg svelge i meg motstanden, for denne mannen er min sjelevenn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*gjest*truuls Skrevet 23. februar 2009 #36 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg syntes lengden er mye viktigere enn aldern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frysepulver Skrevet 23. februar 2009 #37 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg kunne nok overlevd en som var 3 år yngre enn meg, men andre veien kunne han vært eldre, sikkert 10 år eldre. Jeg har unge foreldre, så han kunne ikke vært nær dem i alder - det hadde føltes veldig feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullsokken Skrevet 23. februar 2009 #38 Del Skrevet 23. februar 2009 Mental alder er viktigere en alder i tall. Jeg kjenner menn som er 10 år eldre en meg, men som er på nivå 10 år yngre en meg mentalt. Jeg kjenner også menn som er 5-6 år yngre en meg, som virker som de er 5-6 år eldre en meg mentalt. Så... alder i tall blir ikke så vesentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mina_* Skrevet 25. februar 2009 #39 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg er 28 og han er 23.. Var litt skeptisk i starten, rett og slett pga alderen.. Men vi merker ikke noe til det i det hele tatt.. Var nok "fordommer" som lå der at jenta liksom skal være eldre.. Finner man en man klikker med bør man i alle fall gi det en sjanse, kan jo være man går glipp av noe riktig så fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #40 Del Skrevet 1. mars 2009 Er kvinne som i midten av 30-årene hadde et forhold til en som var 18 år yngre. Det fungerte veldig greit. Og jeg lærer tydeligvis stadig nye ting om meg selv, for senere har jeg endog hatt et forhold til en som var 19 år eldre, det fungerte veldig greit det også. Men så klart, forskjellen mellom dem igjen var jo enorm, 39 år! Klart det merktes når det kom til livserfaring og hvilken rolle man dermed inntok! Men nå er det på tide at fordommene mot at kvinner har forhold til menn som er yngre enn seg (både der hvor forskjellen er liten eller mer). Vi lever i 2009 og kvinner er i ferd meg og innta posisjoner som menn har sett på som sitt domene. Det er dessuten lettere å holde seg godt nå, i forhold til tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå