Gå til innhold

Kristendom og healing

Gjest m

Anbefalte innlegg

Tusenvis av mennesker kan fortelle ganske mye rart.

At nissen er ekte, at djevelen fikk de til å gjøre det, at Bush er en god leder, at kokain er en fin måte å slanke seg på, at Big Brother er et bra tvprogram, at pølse fra en bensinstasjon er jømmi, at sex med små barn er helt ok (nambla anyone?), at Grandiosa er et fullverdig måltid, at å sprenge seg selv leder utelukket til gode ting...

Jeg har mange, mange flere men jeg gidder ikke.

Jeg kan også fortelle deg noe rart.

Ei 8 år gammel jente fortalte at hun aldri har likt å lese fordi synet hennes var veldig svakt. men etter at hun ble bedt for av Svein Magne Pedersen, ble synet perfekt, og nå gleder hun seg over at hun kan lese alt hun ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan også fortelle deg noe rart.

Ei 8 år gammel jente fortalte at hun aldri har likt å lese fordi synet hennes var veldig svakt. men etter at hun ble bedt for av Svein Magne Pedersen, ble synet perfekt, og nå gleder hun seg over at hun kan lese alt hun ønsker.

Det er sikkert mange som mener de kan bortforklare dette også.

Svein Magne Pedersen helbreder ved bønn, er kjent og har hjulpet mange mennesker, jeg lurer på hva kristne mener er forskjell på dette og healing..

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein Magne Pedersen helbreder ved bønn, er kjent og har hjulpet mange mennesker, jeg lurer på hva kristne mener er forskjell på dette og healing..

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyone?

De mener at healing foregår via åndsmakter. Healere som praktiserer f.eks. reikihealing har kontakt med onde åndsmakter. Disse kan forvandle seg til lysets engler, og pasientene kan blir bedre.

Men poenget er at pasienten har åpnet for onde åndsmakter. Dette er en synd, og Gud kan ta vekk velsignelsen, sin beskyttende hånd fra den kristnes liv.

Dette var veldig forenklet sagt, men jeg orker ikke å forklare nærmere.

Men reikihealing sies å være en "universell livsenergi", hvordan kan det da være onde åndsmakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mange som mener de kan bortforklare dette også.

Anyone?

Jeg vet ikke mer om healing enn hva jeg har lest av de som er blitt healet.

Det som stadig går igjen er at, om en blir helbredet så varer det ikke så lenge.

Noen skriver at de må gjenta prosessen, eller hva det nå kalles, med jevne mellomrom for å holde sykdommene i sjakk.

For min egen del vil jeg aldri gi meg ut på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men reikihealing sies å være en "universell livsenergi", hvordan kan det da være onde åndsmakter?

Hvordan kan du være sikker på at denne "universelle livsenergien" er de kristnes Gud?

Stemmer det ikke at reikihealere bruker chakra-systemet i behandlingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan du være sikker på at denne "universelle livsenergien" er de kristnes Gud?

Stemmer det ikke at reikihealere bruker chakra-systemet i behandlingen?

Nei jeg er ikke sikker på noen ting det er derfor jeg ønsker å høre hva kristne mener.

Jeg mener de fleste healere snakker om chakra, at kroppen er inndelt i chakra.

Mener du da at de som får reikihealing er fortapt ut fra kristent livssyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke mer om healing enn hva jeg har lest av de som er blitt healet.

Det som stadig går igjen er at, om en blir helbredet så varer det ikke så lenge.

Noen skriver at de må gjenta prosessen, eller hva det nå kalles, med jevne mellomrom for å holde sykdommene i sjakk.

For min egen del vil jeg aldri gi meg ut på dette.

Healere lover aldri noe sikkert.

Har forstått det slik healing er hjelp til kroppen for å heale seg selv. Jeg vet også at mange har varig bedring av psykiske plager.

Men hvorfor vil du ikke prøve det selv? , det er varme og avslapning, mye følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Healere lover aldri noe sikkert.

Har forstått det slik healing er hjelp til kroppen for å heale seg selv. Jeg vet også at mange har varig bedring av psykiske plager.

Men hvorfor vil du ikke prøve det selv? , det er varme og avslapning, mye følelser.

Jakob 5.14: Er noen blant dere syk? La ham kalle til seg menighetens eldste, og de skal be for ham og salve ham med olje, i Herrens navn.

Joh.14,12: Den som tror på meg (Jesus), han skal gjøre de gjerninger jeg gjør. Og han skal gjøre større gjerninger.

Dette er gode nok grunner til at jeg ikke vil prøve meg på andre krefter som healer mennesker. For hvis det skjer overnaturlig helbredelse, og det ikke er fra Gud, hvem er det fra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakob 5.14: Er noen blant dere syk? La ham kalle til seg menighetens eldste, og de skal be for ham og salve ham med olje, i Herrens navn.

Joh.14,12: Den som tror på meg (Jesus), han skal gjøre de gjerninger jeg gjør. Og han skal gjøre større gjerninger.

Dette er gode nok grunner til at jeg ikke vil prøve meg på andre krefter som healer mennesker. For hvis det skjer overnaturlig helbredelse, og det ikke er fra Gud, hvem er det fra da?

Men jeg lurer på hva som er forskjellen på at det er fra Gud eller fra "noen andre"? Hvordan vet man at det er onde åndsmakter?

Mener du at noen healere påkaller Djevelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, leste du ikke hva jeg skrev i et tidligere innlegg?

Ja du skriver at pasienten har åpnet for onde åndsmakter ved å få reikihealing. Gud tar vekk velsignelsen, sin beskyttende hånd fra den kristnes liv.

Er du ikke da fortapt utra et kristent livssyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyone?

Healere som praktiserer f.eks. reikihealing har kontakt med onde åndsmakter. Disse kan forvandle seg til lysets engler, og pasientene kan blir bedre.

Jeg har aldri hørt om at reikihealere på kaller onde åndsmakter, påkaller djevelen.

Har du eksempler?

De jeg kjenner som driver med healing, de mener det er medfødte evner og de ber også en bønn før selve healingen. Jeg har også healingevner og mener og gjør det samme. Det er intet hokus pokus, men varme og gode tanker og energier. Jeg ser på det stor og sterk kjærlighet.

Men jeg har aldri gått ti reiki-healere, de bruker kanskje litt mere symboler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg er kristen, og jeg kan ikke se noen konflikt mellom min tro og healing.

De som kan heale har fått kjærlighetens gave, og evnen til å heale ved bruk av kjærlighet er en gave er gitt av Gud.

Jeg har blitt healet ved bønn, ved håndspåleggelse og ved Reiki.

Min erfaring er at alle metodene virker på hver sin måte, men andre kan oppleve det på annen måte.

Bønnen ga meg mental styrke til å kjempe i mot sykdommen, håndspåleggelsen ga konkrete synlige resultater umiddelbart, og Reiki styrket fysikken, ga kroppen energi, til å holde sykdommen i sjakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du skriver at pasienten har åpnet for onde åndsmakter ved å få reikihealing. Gud tar vekk velsignelsen, sin beskyttende hånd fra den kristnes liv.

Er du ikke da fortapt utra et kristent livssyn?

Nei, jeg skrev ikke det. Lær deg å lese før du "refererer" hva andre har skrevet.

Jeg skrev at Gud kan ta velsignelsen vekk fra et menneske. Videre skrev jeg at dette er veldig forenklet sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener at healing foregår via åndsmakter. Healere som praktiserer f.eks. reikihealing har kontakt med onde åndsmakter. Disse kan forvandle seg til lysets engler, og pasientene kan blir bedre.

Men poenget er at pasienten har åpnet for onde åndsmakter. Dette er en synd, og Gud kan ta vekk velsignelsen, sin beskyttende hånd fra den kristnes liv.

Dette var veldig forenklet sagt, men jeg orker ikke å forklare nærmere.

dette skrev du.

Så du mener kanskje at de ikke er fortapt, men bare forlatt av Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så du mener kanskje at de ikke er fortapt, men bare forlatt av Gud.

Forlatt av Gud og fortapt er vel det samme?

Jeg skrev at dette var forenklet sagt fordi det selvfølgelig ikke er slik at man automatisk går fortapt etter noen healingbehandlinger.

Men jeg har en følelse av at det er det du ønsker at jeg skal skrive?

En healer som ikke regner seg som kristen, og som utfører healing som ikke samsvarer med kristen tro er heller ikke en kanal for Gud. Kraften kommer et annetstedsfra. En pasient som aksepterer å la seg behandle vil da også bli påvirket av denne kraften. En kristen skal ikke lefle med andre krefter enn Guds kraft, fordi det kan føre vedkommende videre vekk fra Gud. For selv om Guds kraft er sterkest, er de onde kreftene veldig sterke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg skrev at dette var forenklet sagt fordi det selvfølgelig ikke er slik at man automatisk går fortapt etter noen healingbehandlinger.

En healer som ikke regner seg som kristen, og som utfører healing som ikke samsvarer med kristen tro er heller ikke en kanal for Gud. Kraften kommer et annetstedsfra. En pasient som aksepterer å la seg behandle vil da også bli påvirket av denne kraften. En kristen skal ikke lefle med andre krefter enn Guds kraft, fordi det kan føre vedkommende videre vekk fra Gud. For selv om Guds kraft er sterkest, er de onde kreftene veldig sterke også.

Jeg kjenner jeg er veldig uenig med deg i dette, selv om jeg bekjenner meg til den kristne tro!

Healing er kjærlighet, den sterkeste og mest positive energi som finnes!

Kjærligheten kommer fra Gud, onde krefter vet ikke hva kjærlighet er, og kand derfor heller ikke gi healing.

Kjærligheten er gitt i gave til alle mennesker, ikke bare til de som regner seg som kristne.

Kristendommen har ikke eneretten på kjærlighet og godhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er veldig uenig med deg i dette, selv om jeg bekjenner meg til den kristne tro!

Healing er kjærlighet, den sterkeste og mest positive energi som finnes!

Kjærligheten kommer fra Gud, onde krefter vet ikke hva kjærlighet er, og kand derfor heller ikke gi healing.

Kjærligheten er gitt i gave til alle mennesker, ikke bare til de som regner seg som kristne.

Kristendommen har ikke eneretten på kjærlighet og godhet!

Dette syns jeg var veldig godt skrevet.

Jeg mener også at healing er en sterk og stor kjærlighet.

Men det jeg refererte til (Blogg i VG)innledningsvis i denne tråden skremmer meg, (den som står bak healing og spåing i tarotkort er Satan Djevelen.).. Hvordan kan noen si noe sånt.

Det er jo det som kalles Djeveldyrkelse, og er noe HELT annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver ikke å gi deg en mening du ikke har, men det er jo mulig jeg misforstår.

Hvor mener du kraften kommer fra da, hvis det ikke er Guds kraft. For det er vel kun Vår Herre som innehar en slik stor kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...