Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Har dere smør på brødskiva? Hvorfor/hvorfor ikke?
Purple Basil Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Har dere smør på brødskiva? Hvorfor/hvorfor ikke? Jeg har smør på brødskiva fordi jeg liker det
hufsa! Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 fordi det er godt, og det blir tørt og kjedlig uten.
Bekkis Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Har ikke smør på brødsskiva, synes det er ekkelt! Eneste gangen jeg tar smør på skiva er hvis det er for å dyppe det i suppe eller ved siden av noe fks lasagne.. men det må være ferskt brød og kun en type smør.. Bestiller jeg en ferdig smurt baguett, skraper jeg alltid av smørret, eller lar vel egentlig som regel være å kjøpe ferdig smurte, hvis de ikke kan lage de der uten smør til meg! Synes rett og slett bare det er vemmelig..
Supraspinatus Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Brød: Kommer jo an på hva annet jeg har på skiven. Spiser ikke smør under f.eks. nugatti, syltetøy eller kaviar. Er det pålegg man normalt spiser med majones, så pleier jeg også å dumpe smøret til fordel for majones som smørning. Spiser vel egentlig smør kun til feks ost, og enkelte kjøttpålegg når jeg er lei av majones. Når jeg steker bruker jeg alltid smør eller margarin i tillegg til olje. Bruker sjeldent olje alene da dette spruter noe uhensiktsmessig mye.
Strix Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Før kom det an på hva jeg hadde på skiva, hadde aldri smør under makrell i tomat, elverpostei, syltetøy, nugatti ol. De siste årene har jeg ikke brukt smør på skiva uansett.
Gjest Gl@mB@be Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Har aldri smør på måten, syns det er skikkelig kvalmt.
Brunhilde Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 Jeg bytter litt på. Ofte bruker jeg smør i stedet for annet pålegg, ellers vil jeg gjerne ha smør under banan, syltetøy og makrell i tomat. Ellers kan jeg veldig godt unnvære det.
Gjest AnneShirley Skrevet 24. september 2008 #9 Skrevet 24. september 2008 Kun på varme rundstykker.. Og da uten annet pålegg i tillegg. Og bruker Soft Flora, ikke meierismør.
rabagast Skrevet 24. september 2008 #10 Skrevet 24. september 2008 Ja, men aldri under annet pålegg som smøres på skiva (kremost, leverpostei osv.). Fordi: jeg liker det. Bruker aldri margarin.
Glynis Skrevet 24. september 2008 #11 Skrevet 24. september 2008 Har ikke smør på brødsskiva, synes det er ekkelt! Eneste gangen jeg tar smør på skiva er hvis det er for å dyppe det i suppe eller ved siden av noe fks lasagne.. men det må være ferskt brød og kun en type smør.. Bestiller jeg en ferdig smurt baguett, skraper jeg alltid av smørret, eller lar vel egentlig som regel være å kjøpe ferdig smurte, hvis de ikke kan lage de der uten smør til meg! Synes rett og slett bare det er vemmelig.. Det er da mye mer ekkelt og vemmelig å dyppe smør i suppe enn å ha det på en 'tørr' brødskive! Og lasagne er jo sausete allerede, trenger ikke smør da.
Gjest Magica de Spell Skrevet 24. september 2008 #12 Skrevet 24. september 2008 Spiser ikke så mye brød, men bruker smør under fast ost, kjøttpålegg etc, ikke under pålegg som smøres på. Bruker ikke smør på knekkebrød, rugsprø etc uansett pålegg. Spiser vanlig smør og vita lett om hverandre. I perioder jeg spiser lite brød bruker jeg gjerne skikkelig smør på skiva når jeg først skal ha. Evt. når jeg har lyst på.
Gjest Magica de Spell Skrevet 24. september 2008 #13 Skrevet 24. september 2008 (endret) Slettet. Dobbeltpost. Endret 24. september 2008 av Magica de Spell
FoxyFish Skrevet 24. september 2008 #14 Skrevet 24. september 2008 Hvis det er helt ferskt brød bruker jeg ikke smør. Jeg bruker heller ikke smør om det er pålegg som smøres på brødskiva
FantasDick Skrevet 24. september 2008 #17 Skrevet 24. september 2008 Ja! Jeg elsker smør og margarin. Bruker smør/margarin på brødskiva, på gryteretter, lasagne, pasta, fisk, poteter.. Ja, egentlig det meste. Synes det er kjempegodt når det smelter og flyter over maten!
AnetteR Skrevet 24. september 2008 #18 Skrevet 24. september 2008 Bruker aldri smør. Her i huset har vi ikke hatt smør i kjøleskapet på 5 år. Ingen av oss liker det. Selv risengrynsgrøt spises uten. Men det hender det kommer en pakke melange inn i huset for spesielle oppskrifter. Men vi bruker stort sett kun olivenolje.
rabagast Skrevet 24. september 2008 #19 Skrevet 24. september 2008 Men vi bruker stort sett kun olivenolje. Ikke til å steke i, håper jeg?
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #20 Skrevet 24. september 2008 Jepp, Brelett. Men det er jo ikke smør. Det er margarin. Spørsmålet var om man brukte smør på maten, og ikke om man bruker margarin, majones eller andre ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå