Gå til innhold

Sengegjest !

Trude29

Anbefalte innlegg

Vi får nesten hver natt besøk av vår femåring om natta. Hun kommer sånn i to- tre tiden. Vi har en middels stor seng (150 cm bred) , men vi synes det blir en smule trangt med en ekstra i midten. Dessuten ligger hun ikke direkte stille og sover heller. Det blir gjerne noen kilevinker til både meg og pappaen i løpet av natta. Tullemor legger seg på kryss og tvers ,nemlig ! Det kan jo være hyggelig å ha henne i senga, men vi merker begge at vi sover dårligere . Jeg gjorde visst det samme når jeg var liten. Slutta når foreldrene mine kjøpte større seng...

Noen som har noen gode tips ? Bortsett fra å kjøpe større seng, da ! Det hadde jo igrunn hjulpet. Men det er ikke 1.prioritet på innkjøpslista akkurat nå.

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å følge henne tilbake til sin egen seng?

Gammel vane vond og vende og sånn, men det hjelper nok etter en stund, om du er konsekvent.

Det er sjelden jeg får besøk av eldste, men når det skjer bærer jeg henne bare inn i sin seng.

Så kan du jo ta en prat med henne på dagtid og forklare at det er ganske trangt og at dere sover dårlig, når hun kommer i sengen. Si at neste gang, så følger du henne tilbake til sin egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

I følge IKEA kan det være lurt å ha en liten madrass under senga for å trekke fram når ungen kommer. Så slipper h*n å sove i deres seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd , jenter ! Tenkte å bære henne tilbake igjen i natt, men var så trøtt.. zzzz . Det med madrass under senga er sikkert lurt, men der ligger jo mors treningsapparat og støver ... Tror jeg må ta meg sammen og bære henne tilbake i natt ihvertfall.

Trude :smilejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...