Gjest Brudgommen Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Jeg håper det er greit å skrive her selv om jeg er mann. Jeg må forresten først få kommentere at 90 % av dere bruder her inne høres ut som min tilkommende, og jeg ber dere ikke føle dere støtt. Saken er den at vi har et budsjett å forholde oss til når det gjelder bryllupet. Jeg vil ha et stilig, men enkelt bryllup med kirke, middag, kaffe og fest. Min tilkommende er forsåvidt enig i det, men det spriker litt i hva vi synes er enkelt. Det er alt mulig dill og dall som skal kjøpes, pynt og fjas og sånt. Det siste er at hun vil ofre den frie baren for å få råd til å ha 2 brudekjoler. 2 BRUDEKJOLER!!!!!!! Har dere hørt større tull. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre, og har truet med å avlyse hele bryllupet. 2
Gjest antigartner Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Det siste er at hun vil ofre den frie baren for å få råd til å ha 2 brudekjoler. 2 BRUDEKJOLER!!!!!!! Har dere hørt større tull. Oj, det var voldsomt, og for å svare på spørsmålet/utsagnet ditt: nei, jeg har aldri hørt større tull! Hvorfor vil hun ha to kjoler? Det må da bli veldig mye styr med klesskifting på denne dagen!? Det er vel travelt nok som det er for brudeparet på denne dagen, om en ikke skal legge inn et kjoleskift midt oppi det hele.
Gjest Brudgommen Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Hun sier det er vanlig å ha 2 kjoler, en svær til kirka og middag, og en liten for å danse og feste i. Jeg mener også det blir mye styr med skifting og sånt, men hun sier dama fra brudesalongen skal hjelpe henne. Det jeg mest bekymrer meg for er hvor mya alt dette tullet koster, jeg synes det er uhørt å be gjestene betale det de skal ha i baren for at hun skal ha råd til 2 kjoler og ellers masse tøv. 4
Gjest antigartner Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Jeg ser i en tråd et annet sted på denne siden at det er enkelte som har planlagt/har opplevd to kjoler, men du kan hilse din tilkommende og si at det ikke er vanlig. Hvis jeg hadde vært gjest, ville jeg nok reagert på måten å forvalte pengene på hvis bruden hadde unnet seg to kjoler, men ikke vil betale for gjestenes drikkevarer. 1
Fresi Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 (endret) Det med to kjoler er nok fordi hun ikke klarer å velge. Det kan love dårlig. Pose og sekk, for ikke snakke om pose og kurv. Endret 24. september 2008 av Furstina
Gjest Brudgommen Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 (endret) Det med to kjoler er nok fordi hun ikke klarer å velge. Det kan love dårlig. Pose og sekk, for ikke snakke om pose og kurv. Ja, og når vi snakker om poser..... Hun har bestilt noen sånne poser av myggnetting med noe til å kaste på oss utenfor kirka. Det var også dyrt. Endret 24. september 2008 av Furstina
Fresi Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Ja, og når vi snakker om poser..... Hun har bestilt noen sånne poser av myggnetting med noe til å kaste på oss utenfor kirka. Det var også dyrt. Myggnetting? :klø: Hva skal kastes? Denne var ny for meg.
Gjest Brudgommen Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Myggnetting? :klø: Hva skal kastes? Denne var ny for meg. Si meg har du ikke vært i bryllup, eller? Det er noen små poser som er lagd av stoff som ser ut som finmasket myggnetting. Disse skal deles ut til gjestene når de kommer i kirka. Inne i de små posene ligger det noen hvite, små greier (ser ut som puffet ris). Dette skal gjesten kaste på oss når vi kommer ut kirkedøra. Sa brura.
Gjest nextlife Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Si meg har du ikke vært i bryllup, eller? Det er noen små poser som er lagd av stoff som ser ut som finmasket myggnetting. Disse skal deles ut til gjestene når de kommer i kirka. Inne i de små posene ligger det noen hvite, små greier (ser ut som puffet ris). Dette skal gjesten kaste på oss når vi kommer ut kirkedøra. Sa brura. Konfetti, kanskje?
Fresi Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Si meg har du ikke vært i bryllup, eller? Det er noen små poser som er lagd av stoff som ser ut som finmasket myggnetting. Disse skal deles ut til gjestene når de kommer i kirka. Inne i de små posene ligger det noen hvite, små greier (ser ut som puffet ris). Dette skal gjesten kaste på oss når vi kommer ut kirkedøra. Sa brura. Joda, har vært i bryllup, men har ikke kastet så mye. Det er sikkert vanlig. Før kastet man jo ris, helt til man fant ut at det tok knekken på alle småfugler i mils omkrets. Er det noe dere kan spare inn på?
Gjest Brudgommen Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 Joda, har vært i bryllup, men har ikke kastet så mye. Det er sikkert vanlig. Før kastet man jo ris, helt til man fant ut at det tok knekken på alle småfugler i mils omkrets. Er det noe dere kan spare inn på? Etter mitt syn er det jo mye vi kan spare inn på for å få råd til fri bar, men brura sier alt dette tullet er helt nødvendig, eller så skjemmer vi oss ut. Jeg synes 2 kjoler, dokurver og sånn kaste ting er unødvendig, det samme er bordkortholderne som er noen stygge sølvplettgreier også. Dama fra brudesalongen skal jo også ha ekstra for å hjelpe til med kjoleskift en lørdag kveld (kanskje hun krever helgetillegg). Hun har bestilt noen fryktlige nygiftgreier for å henge på bilen også. Også vil hun at alle gjesten skal ha en aktivitet (museum, busstur m guide eller noe) når vi er hos fotografen.
Fresi Skrevet 23. september 2008 #12 Skrevet 23. september 2008 Etter mitt syn er det jo mye vi kan spare inn på for å få råd til fri bar, men brura sier alt dette tullet er helt nødvendig, eller så skjemmer vi oss ut. Jeg synes 2 kjoler, dokurver og sånn kaste ting er unødvendig, det samme er bordkortholderne som er noen stygge sølvplettgreier også. Dama fra brudesalongen skal jo også ha ekstra for å hjelpe til med kjoleskift en lørdag kveld (kanskje hun krever helgetillegg). Hun har bestilt noen fryktlige nygiftgreier for å henge på bilen også. Også vil hun at alle gjesten skal ha en aktivitet (museum, busstur m guide eller noe) når vi er hos fotografen. Sølvplett? :dåne:
Gjest Brudgommen Skrevet 23. september 2008 #13 Skrevet 23. september 2008 Sølvplett? :dåne: Ja, de de er stygge som fy. Jeg mener bare at vi kan droppe alle disse unødvendige tingene, og heller ha fri bar, jeg mener, hvem husker at de kastet puffet ris fra små yndige poser, eller fant en tampong de kunne bruke i dokurven??? INGEN. Hvem husker en kjempefest med god drikke som ikke kostet noe???? ALLE 2
Ugla Skrevet 23. september 2008 #14 Skrevet 23. september 2008 Dama fra brudesalongen skal jo også ha ekstra for å hjelpe til med kjoleskift en lørdag kveld (kanskje hun krever helgetillegg). Både helgetillegg og kveldstillegg, må du regne med (kveldstillegget er mere enn helgetillegget).
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #15 Skrevet 24. september 2008 Uff da Brudgommen! Trodde man skulle planlegge sammen jeg, og ikke at en styrer showet. Vet at jenter kan ta av litt, men det er leit når det går utav proposjoner som det høres ut her. Synes din tilkomne er riktig så urimlelig og egoistisk om jeg får lov å si det. Å være så ensporet og "døv" for kritikk skal du lete lenge etter Høres ut som du har en maxi-Bridezilla i full blomst å stri med! Jeg er glad jeg ikke er en sånn type brud!! Men det gjør meg obs på at man ikke må ta av, og alltod være to i planleggningen! Lykke til! Håper hun strammer seg opp snart og ser hvor usympatisk hun er!
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #16 Skrevet 24. september 2008 Tror dama de er litt på villspor nå... Virker som at hun er opptatt av hva alle andre mener og synes siden hun er redd for å skjemme seg ut hvis ikke de derre tinga er til stede... Hadde heller reagert hadde jeg kommet i ett brylupp hvor det ikke var fri bar, hva svarte skal man med de doposene fks... helt bortkastet... Og det som skal henges bak på bilen, er jo litt mere sjarm hvis det er gamle brus/øl bokser.. som dessuten noen andre enn bruden har fikset... For ikke snakke om 2 kjoler og hjelp til kjoleskift absolutt helt bortkastet!! Blir egentlig ganske sjokkert når jeg ser hva folk "kaster" bort penger på en slik dag... Er kun 2 år siden jeg giftet meg, og vi hadde ett budsjetert brylupp men vi hadde fri bar og buffet... Og må si at gjestene satt mere pris på masse godt drikke og god mat, enn at jeg byttet kjole i løpet av kvelden og ikke hadde doposer.. Føler ikke at vi akkurat ble skjemt bort av den grunn!! Og jeg selv hadde en super kveld i 1 kjole!
LukaFrost Skrevet 24. september 2008 #17 Skrevet 24. september 2008 Her tar det av skjønner jeg. Det er da vitterligen ikke vanlig med to brudekjoler. Jeg har heller aldri hørt om at bruden selv ordnere med ris til å kaste på brudeparet når de kommer ut av kirka.
Gir Skrevet 24. september 2008 #18 Skrevet 24. september 2008 Hvis dette er en seriøs tråd (noe jeg faktisk ikke tviler på etter å ha lest mange andre seriøse tråder her inne), så er problemet ditt ganske vanlig. Mange tar fullstendig av i planleggingen og glemmer meningen med denne dagen, nemlig at man blir gift og at man får en hyggelig dag sammen med de man ønsker å dele dagen med. Vi har (i fellesskap (!) ) bestemt at vi ikke skal sløse bort penger på ting som varer kun en dag (blomster, kjole, sånne sølvplett bordkort-greier etc). Vi legger heller pengene i fotograf, mat og drikke (fordi det er viktig for stemningen), musikk og transport (fordi det forenkler dagen for gjestene). Søker du litt inne i dette forumet finner du mange linker til spare-tråder der det ligger mange gode tips for bryllup på budsjett som likevel er minst like fine som 250.000kr bryllupene...
Dragonlady Skrevet 24. september 2008 #19 Skrevet 24. september 2008 Ja, de de er stygge som fy. Jeg mener bare at vi kan droppe alle disse unødvendige tingene, og heller ha fri bar, jeg mener, hvem husker at de kastet puffet ris fra små yndige poser, eller fant en tampong de kunne bruke i dokurven??? INGEN. Hvem husker en kjempefest med god drikke som ikke kostet noe???? ALLE *kremt* eller så husker de ingenting 4
Gjest Elastica Skrevet 24. september 2008 #20 Skrevet 24. september 2008 *kremt* eller så husker de ingenting Ja, hvis det er fri bar er det jo en fare for det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå