Gå til innhold

Nå er vi mann og kone

Muffin!

Anbefalte innlegg

Du, når er egentlig bryllupsfesten deres? :sjenert:

Gikk bryllupet bra i går? Overlevde du med de blå skoa? :fnise:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan var resten av anterekket ditt forresten?? Jeg kjøpte jo like sko som deg (de blå altså), men har ikke funnet noe å ha dem til enda.. :klø:

Håper dere hadde det gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bryllupsTwisted skrev:
Hei Muffin!

Kos deg masse i bryllup i helga!! Sikkert litt ekstra stas nå som det nærmer seg fest for dere også!! :hoppe:

:klemmer:

cypress skrev:
Håper dere har det hyggelig!!! :klemmer:

Så hyggelig med så mange besøk i boka mi mens jeg var borte. :)

Vi hadde en veldig koselig tur til vestlandet. Det ble en del timer i bil, men vi pratet, spiste, lekte bil-leker, hørte på musikk og sang. Som nevnt ble det litt tid med slekt, annet enn i bryllupet også. Vi overnattet hos onkelen og tanten til kjære. Veldig hyggelige mennesker. De skulle jo selvfølgelig også i bryllupet, så vi kjørte da sammen på lørdagen. Før vi dro hjem i går besøkte vi fetteren min og familien hans, som også bor i området der. Vi hadde ikke møtt det yngste familiemedlemmet deres, ei nydelig jente på omtrent seks måneder, så det var stas å få se henne. Kjære benyttet selvfølgelig sjansen til å ha baby på fanget, og til å leke med tog med eldstemann. Han er så god med unger. Gleder meg til det blir vår tur. :rødme:

Men så til det dere sikkert er mest interessert i: bryllupet. Vielsen var veldig fin. Presten var en livlig fyr, noe vi, som ikke er noen ivrige kirkegjengere, satt pris på. Må nesten nevne at den ene salmen vi sang var den som er i Mr.Bean. Dere vet, http://www.youtube.com/watch?v=tDZyuSDUh2U. Vet det var flere som smilte litt av det. :fnise:

Middagen og festen ble holdt på et hotell. Lokalet var fint, og vi satt ved runde åttemannsbord, noe jeg likte. Maten var god, men middagen varte selvfølgelig i noen timer, for det var mange som hadde noe på hjertet. Må si jeg likte svigermors tale best. Hun hadde laget rap til brudeparet, inspirert av at brudgommen var/er rapper. Etter middagen var det dans en liten stund, før det var kaker. Bruden hadde lagd alle kakene, utenom bryllupskaken. Hun hadde visst holdt på til klokka to natten før! Hun kunne fint delegert det bort hvis hun ønsket det, men tror hun gjerne ville gjøre det selv. Mens vi spiste kake fikk vi utdelt et ark med påstander om brudeparet, hvor vi skulle gjette hva som var sant og ikke. Brudeparet måtte så stå foran og svare for den andre. De klarte heldigvis å svare riktig de fleste gangene. ;) Vi kjente visst også brudeparet godt. Da klokka tippet over tolv kunne jeg og kjære gratulere hverandre med bryllupsdagen, for i går hadde vi én måneds bryllupsdag. :hjerte: Vi fikk ganske mange gratulasjoner i bryllupet vi også, for det var jo flere der som ikke hadde sett oss etter vi giftet oss.

Alt i alt var det et fint bryllup, og jeg tror både brudepar og gjester koste seg. Kjære sa noe i går som jeg syns var veldig fint. "Det så ut som om brodern visste hva han gjorde. Det var godt å se." Vi har jo, som dere sikkert har skjønt, vært litt bekymret for om broren til kjære virkelig ville dette, eller om ting ble bestemt litt over hodet hans. Han er jo veldig ung, og det er to bestemte damer med i bildet (kona og svigermoren). Men på lørdag skjønte vi at han også ville dette. Han er vanligvis en litt sjenert gutt, men han strålte av selvtillit på bryllupsdagen sin, og han holdt en flott tale. De så veldig lykkelige ut begge to, og det var veldig fint å se. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaiL skrev:
Kos dere masse i bryllupet i helgen :klemmer: Og jeg venter spent på oppdateringer om "do's and dont's" :popcorn:

Mazilla skrev:
Jeg og! Kos dere masse! :klemmer:

Maye skrev:
Heihei. :vinke:

God tur over fjellet, og kos deg masse i bryllup i helga, Jeg gleder meg også til å høre om do`s and don`ts

:klem:

Maye skrev:
Hei

Håper dere hadde en flott dag i går. :)

Jeg er klar for tips jeg altså... :)

Dette er ikke noen god "do's and don'ts"-liste, men ting jeg tenkte underveis:

*Ha gjerne et tilbud til hva gjestene kan gjøre mellom vielse og middag. Vi følte oss litt overlatt til oss selv, men fant oss jo til rette i hotellbaren.

*Ikke be mors gamle onkel som ikke eier ett humoristisk gen i kroppen om å være toastmaster. :rolleyes:

*Ansett servitører som har nok armstyrke og koordinasjonsevne til å klare jobben. Servitørene presterte å miste ting i gulvet hele seks ganger, blant annet brudeparets velkomstdrikk, glassflasker, tomme middagstallerkner, i tillegg til at vi hørte noen saftige brak ute fra kjøkkenet. Det ble etter hvert ganske komisk.

*Noe drikke kan med fordel settes ut på bordene. De brukte utrolig lang tid på å gå rundt med brusflaskene, kanskje fordi de mistet en fjerdel av dem.

*Talene kan gjerne deles opp litt. Alle trenger ikke komme på rekke og rad mellom hovedretten og desserten.

*Jeg kan ikke noe for det, men jeg orker ikke sanghefter og allsang.

*Masse kaker er et pluss! :sikle:

*Noe underholdning er bra, og liver opp. De som kom og spilte til dansen var flinke, og jeg likte det med påstandene om brudeparet.

plingo skrev:
Jeg gleder meg mest til å høre om alt det teite brizillaen gjør :fnise:

(dersom hun ikke gjør noe teit, kan du ikke finne på noe, bare for å gjøre meg fornøyd? :ler: )

:fnise: Bruden var faktisk bare søt og hyggelig. :) Men nå har jeg truffet moren hennes, og kan skjønne hvor hun har tendensene fra. Tror ikke det er lett å skulle motsi den damen der.

Eller, noe jeg syns var teit var at bruden ikke sa noe om brudgommen i talen sin. Jeg syns det var litt rart.

Mazilla skrev:
Du, når er egentlig bryllupsfesten deres? :sjenert:

Gikk bryllupet bra i går? Overlevde du med de blå skoa? :fnise:

Festen vår er 20. juni. :)

Det gikk veldig fint med de blå skoene. Jeg hadde regnet med at jeg skulle bli litt sliten i beina utover kvelden, for det pleier jeg når jeg går en hel dag med så høye hæler, men det ble jeg faktisk ikke. :nigo: Merket det litt i lårene i går da. Men da var beina ganske preget av syv timer i bil også.

cypress skrev:
Hvordan var resten av anterekket ditt forresten?? Jeg kjøpte jo like sko som deg (de blå altså), men har ikke funnet noe å ha dem til enda.. :klø:

Håper dere hadde det gøy!!

Jeg hadde en fotsid, svart kjole (som ligner veldig på den gule kjolen du vurderte), og ville jo derfor ha blått tilbehør for å live opp antrekket. Jeg kjøpte skoene først, og syns også det var litt vanskelig å finne ting i den riktige fargen, men jeg fant et sjal i ulike blåtoner (Ebay), og en fin, blå clutch-veske (Prego). Kjøpte slips til kjære i samme farge, sånn at vi matchet. ;) Tenkte å legge ut noen bilder fra dagen på fb, så da kan du jo se der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høres ut som det var et rikig så trivelig bryllup :jepp: Og hvem liker vel egentlig sanghefter og allsang?! :fnise:

Det var også godt å lese at broren til din kjære virket fornøyd med dagen, og at han trivdes med hvordan det hele ble :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MaiL skrev:
:vinke:

Høres ut som det var et rikig så trivelig bryllup :jepp: Og hvem liker vel egentlig sanghefter og allsang?! :fnise:

Det var også godt å lese at broren til din kjære virket fornøyd med dagen, og at han trivdes med hvordan det hele ble :Nikke:

:Nikke: Tror nok storebror ble ganske lettet da han så at lillebror var så glad. :) De har et godt forhold selv om de nå bor langt fra hverandre, og snakker sammen på telefon nesten daglig, men de snakker jo ikke så mye om sånne ting da.

En ting er sikkert, vi skal ikke ha sanghefter på vår fest. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Det hørtes jo ut som et hyggelig bryllup! :) Viktigste var jo at brudeparet var fornølyd :tommelopp:

Litt snublete servitører da, å miste ting så mange ganger syns jeg hørtes litt drøyt ut :fnise: Sanghefter og allsang er virkelig ikke min greie heller, men jeg er stygt redd for at det blir noen sånne likevel, selv om virkelig ingen i familien kan synge, det blir en :flau: affære ;)

Greit å plukke opp noen tips! :jepp:

:hug:

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansjoni skrev:
Det hørtes jo ut som et hyggelig bryllup! :) Viktigste var jo at brudeparet var fornølyd :tommelopp:

Litt snublete servitører da, å miste ting så mange ganger syns jeg hørtes litt drøyt ut :fnise: Sanghefter og allsang er virkelig ikke min greie heller, men jeg er stygt redd for at det blir noen sånne likevel, selv om virkelig ingen i familien kan synge, det blir en :flau: affære ;)

Greit å plukke opp noen tips! :jepp:

:fnise: Det er ikke alt brudeparet kan bestemme på bryllupsdagen sin.

Det med servitørene gikk fra å være flaut til komisk. En forventer jo at servitører som er ansatt på et hotell med mange selskaper burde klare såpass. Syns det ble veldig rart når de ble kalt inn etter middagen for at vi skulle klappe for dem. Lurer på om de oppfattet det som ironi. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var servitørene til og med ansatt på hotellet?? :hakeslepp: Hadde de enda vært venner av brudeparet e.l., så kunne jeg jo skjønt det! ;)

Høres ut som et ok bryllup da! :)

Vi skal nok også ha sanghefter, forresten.. :sjenert: Ja ja!

Påske- :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :klemmer:

høres ut som ett flott bryllup :strix: så bra han virkelig så lykkelig ut!! det er veldig viktig, og siden dere har vært litt bekymret var det godt å høre at han strålte :strix:

håper du får en kjempefin dag snuppa :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: kan skjønne at enkelte oppfattet klappingen til servitørene ironisk ;)

Husker fra min glanstid i militæret, nåde den stakkaren som mistet/knuste noe i gulvet, da ble det stående applaus i hele messa :flau: Heldigvis skjedde det aldri meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Dagene flyr! Pakking, oppgaveskriving, jobb, fotballkamp hos noen venner, kos med kjære og besøk hos mormor. Men nå hadde jeg tid til litt kg før jeg fyker av gårde igjen. Men ser jo at mange av dere også skal bort noen dager nå, så regner ikke med at det blir så altfor mye å ta igjen når jeg kommer tilbake. ;)

Mazilla skrev:
Var servitørene til og med ansatt på hotellet?? :hakeslepp: Hadde de enda vært venner av brudeparet e.l., så kunne jeg jo skjønt det! ;)

Høres ut som et ok bryllup da! :)

Vi skal nok også ha sanghefter, forresten.. :sjenert: Ja ja!

Påske- :klemmer:

Jepp, de var ansatt der. :rolleyes: Jada, det var et fint bryllup. :Nikke:

Påske- :klem: tilbaks!

Miso skrev:
Hei vennen :klemmer:

høres ut som ett flott bryllup :strix: så bra han virkelig så lykkelig ut!! det er veldig viktig, og siden dere har vært litt bekymret var det godt å høre at han strålte :strix:

håper du får en kjempefin dag snuppa :kose:

:jepp: Godt å vite at han har det fint med avgjørelsen.

Håper du har fine påskedager. Nå har du jo endelig ferie! :nigo:

MaiL skrev:
:ler: kan skjønne at enkelte oppfattet klappingen til servitørene ironisk ;)

Husker fra min glanstid i militæret, nåde den stakkaren som mistet/knuste noe i gulvet, da ble det stående applaus i hele messa :flau: Heldigvis skjedde det aldri meg :fnise

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansjoni skrev:
God påske, Muffin! :klemmer:

Håper du koser deg masse!!

MaiL skrev:

GOD PÅSKE!

bryllupsTwisted skrev:
:sol: GOD PÅSKE MUFFIN! :sol:

Miss Shorty skrev:
Ha en skikkelig bra påske, frue :hug::sol:

:hug: God påske til dere også! Og til alle andre som titter innom boka mi. :sol:

Nå kjører vi veldig snart til hjembyen min, og skal være der noen dager. Der skal vi legge gulv og ordne litt i huset, men får også tid til å kose oss med venner og familie. Gleder meg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...