Gå til innhold

40+ og kjøretimer for bil?


Kontormus

Anbefalte innlegg

Min venninne har fått tilbud om å få dekket utgifter til å skaffe seg lappen. Men hun syns det er vanskelig og komme i gang med kjøretimene. Det trafikkale kurset har hun tatt.

Går ut fra at det dreier seg om prestasjonsangst. Jeg oppmuntrer henne selvsagt til å ta steget for å komme i gang. Er sikker på at hun klarer dette også, hun er ellers en viljesterk dame.

Men selv har jeg hatt lappen i noenogtyve år, og det virket så lett den gangen. Er det noen som har gjort dette sent i livet?

Og hun bor i Oslo, så hun kommer ikke unna Oslotrafikken! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kjørelærer man føler seg komfortabel med er alfa og omega. Skal selv straks kjøre opp og har gått fra å kvie meg for å kjøre til å kose meg bak rattet. Jeg tror nok at jeg var så vant til å være en "ikke-sjåfør" at jeg ikke kunne forestille meg at jeg kunne bli en dugandes sjåfør. Dessuten var jeg redd for å skade andre. Med en rolig og forståelsesfull lærer ordnet det seg imidlertid raskt. Anbefaler de kvinnelige kjørelærerne på ABC trafikkskole på Tøyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var 62 da hun tok lappen - så det går an selv om man har noen år på baken.

Hun brukte lang tid fordi hun mente hun skulle føle seg helt trygg før hun kjørte opp, og kjørelæreren satt jo med dollartegn i øya og var jo selvfølgelig helt enig :roll:

Til slutt fikk vi sparka henne avgårde med beskjed om at hun aldri kom til åm føle seg trygg nok. Dama stod på første forsøk.

Jeg skjønner at oslotrafikken kan virke litt skremmende, men fortell henne at det er mange idioter som har klart det før henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler henne automatgir. Det er noen kjøreskoler i Oslo som tilbyr dette. Da tror jeg hun vil overvinne mye av skrekken.

Hun bør også lese mye på teorien. Når man er trygg på teorien blir man automatisk tryggere på kjøringen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA! Det var det jeg tenkte! Hun er slett ikke den eneste!

Når jeg tenker meg om, er bilen hun etter hvert får disponere med automatgir. Det kan jo være en mulighet dersom hun syns akkurat det er en utfordring.

Det med teorien husker jeg var traurig. Men det er vel bare en ting som nytter: PUGGING! Til en kan det på rams!

Det med å finne riktig kjørelærer tror jeg også alfa og omega. Hun nevnte at denne kvinnen som var kursholder også drev med kjøretimer. Kan godt være at en kvinnelig kjørelærer er best for henne. Da tenker jeg at denne innehar en større ro og beherskethet! Eller? :enig:

Selv gikk jeg som noen nevnte over, på Tøyen. Den gang var jeg ung og dum og var veldig opptatt av at jeg ikke måtte få en ung og kjekk kjørelærer. Hva fikk jeg? Jo, en slik. Men vi kom oss gjennom det også! Men jeg kan jo nevne for henne at de har dyktige kvinner der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...