Gå til innhold

Kjøre opp - hvor lang tid?


krisfo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har veldig lyst til og kjøre opp til bil nå jeg blir 18:)

Har penger osv, så det er ikke noe problem. Pengene får jeg ikke før jeg fyller atten, så derfor kan jeg ikke begynne og kjøre opp før da. (kan selvfølgelig øvelseskjøre før det)

Men så er det noen til jeg lurer på da, har null peilig liksom!

Hvor lang tid/ofte øvelseskjørte du før du begynnte med kjøretimer?

Hvor mange kjøretimer tok du, og over hvor lang tidsperiode?

Si at jeg fyller 18 år i begynnelsen av Mars, (og har øvelseskjørt en del før den tid) er det da realistisk og ha førerkort i starten av Mai?

Tusen takk for svar. Og gjerne tilfør noe om oppkjøring osv. Vet ikke så altfor mye.

Feks hvor mye penger du brukte på kjøretimer osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok lappen på 2 måneder så det går nok så lenge kjørelæreren ikke har veldig mange elever. Men om du gidd kjøre 7 om morgenen pleier det å gå bra :)

Jeg hadde 7timer med lærer pluss langkjøring osv.

Les masse teori nå så kan du ta torien raskt i tilfelle du stryker.

Du må også fortelle læreren om målet ditt for det tar litt tid å søke om oppkjøring og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Jeg begynte med øvelseskjøring fra den dagen jeg ble 16år.

Hadde to dobbelttimer, pluss det obligatoriske.

Men er det ikke slik i dag at man må ha en hel pakke? Samt teorikurs før man begynner med øvelseskjøring?

Her kan du lese mer om det.

Her kan du lese mer. Regner med at det koster ca like mye over hele linja. Ser de har en prisliste og sånn der inne hvertfall.

Endret av ¤bella¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med øvelseskjøring fra den dagen jeg ble 16år.

Hadde to dobbelttimer, pluss det obligatoriske.

Men er det ikke slik i dag at man må ha en hel pakke? Samt teorikurs før man begynner med øvelseskjøring?

Jeg vet ikke om man må ha en helt pakke eller ikke. Men man må ha traffikalt grunnkur før man kan øvelseskjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går an og ha et intensivkurs på 2 uker, stemmer det?

Må man ha øvelseskjørt mye på forhånd for å takle det? er det noen som har kjørt opp på 2 uker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte vel tilsammen 1 mnd på lappen på bil.

Begynte når jeg gikk på skolen, flyttet så det ble et langt opphold för jeg begynte igjen.

Og brukte samme tid når jeg skulle ta lappen på vogntog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤
Tror det går an og ha et intensivkurs på 2 uker, stemmer det?

Må man ha øvelseskjørt mye på forhånd for å takle det? er det noen som har kjørt opp på 2 uker? :)

Det vet jeg ikke men om du ser på innlegget mitt over her nå, så er det noen linker du kanskje kan finne noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke men om du ser på innlegget mitt over her nå, så er det noen linker du kanskje kan finne noe på.

Så ikke linken din før nå! skal sjekkes ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte vel tilsammen 1 mnd på lappen på bil.

Begynte når jeg gikk på skolen, flyttet så det ble et langt opphold för jeg begynte igjen.

Og brukte samme tid når jeg skulle ta lappen på vogntog

Hadde du mye kjøretrening i forkant da? :)

Da var jo ikke lange tiden .. Hvor mange timer hadde du i løpet av oppkjøringen til bil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte heller ikke så veldig lange tiden, men pga ferie så tok det nå litt tid, men jeg brukte vel ikke særlig mer enn 2 mnd om jeg ikke husker helt feil..

Og det som er obligatorisk er vel veilednignstime 1-2 eller noe slikt, mørkekjøring, sikkerhetskurs på vei (langkjøring + bykjøring). Husker ikke om det var noe mer enn det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 9 dager, hadde øvelseskjørt en del hjemme og tok teorien på egenhånd. Deretter resite jeg bort, kjørte noen timer hver dag i 9 dager og kjørte opp den 10. dagen, smertefritt :)

Men dette var før alle disse obligatoriske timene med kartkjøring osv.

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 3 månder. Hadde ikke øvelsekjørt mye, kanskje 5 ganger. tok litt tid fodi jeg bor i en stor by og læreren hadde mange elever.

Jeg har heller ikke mulighet til og kjøre opp så veldig mye..

Husker du hvor mange timer det ble ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint og se at folk ikke bruker så veeldig veeldig lang tid. Har ikke så mye peilig, så det er flott og se at det ikke tar mange månedene :)

Bare kom med flere innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke mulighet til og kjøre opp så veldig mye..

Husker du hvor mange timer det ble ?

Joda bare 2 år siden jeg tok lappen. Jeg hadde til sammen 16 timer inkludert mørkekjøring og langkjøring. Til sammen kostet det 17000. Trur prisene lå på 480 kroner i timen, men regne med det har steget lit no ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda bare 2 år siden jeg tok lappen. Jeg hadde til sammen 16 timer inkludert mørkekjøring og langkjøring. Til sammen kostet det 17000. Trur prisene lå på 480 kroner i timen, men regne med det har steget lit no ja:)

Det hørtes ikke så ille mange ut :)

Ja det har sikkert stege litt i pris ja! Alt stiger jo i pris :sukk:

Men takk for svar ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg øvelseskjørte litt fra 14-16, og ofte fra 16-18. Så tok jeg lappen på to mnd. Mest fordi det var veldig fult der jeg kjørte.

Ok : )) Høres jo bra ut, tok ikke såå lang tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1-2 kjøretimer i uken og jeg tenker jeg får lappen i løpet av neste år. Men om det blir vår eller høst vet jeg ikke. Det spiller ingen rolle heller. Kan ikke si at jeg vil ha lappen, heller det at jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1-2 kjøretimer i uken og jeg tenker jeg får lappen i løpet av neste år. Men om det blir vår eller høst vet jeg ikke. Det spiller ingen rolle heller. Kan ikke si at jeg vil ha lappen, heller det at jeg må.

Okei. Det blir jo litt annerledes :)

Jeg har kjempelyst jeg, så derfor vil jeg få det til fortest mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...