Gå til innhold

Straff for feil kjørekort, lastebil


Noldus

Anbefalte innlegg

Hei!!

Noen som vet hva straffen for å kjøre med en annen`s kjørekort på lastebil er?? Personen har kjørt sine lovlige timer den dagen, og låner derfor et annet kort for å kunne kjøre mer...

Hva med den som låner ut korte?? Kan han også få noen straff?

Takker for all hjelp!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres ikke bra ut ihvertfall :) er jo ikke sikkert straffen er såååå stor ettersom personen har lovlig førerkort på lastebil da... but still...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeldelse som ender med bøter tenker jeg.

Også antar jeg at forsikringen ikke gjelder da man har overskredet kjøre og hviletiden sin. Kan fort bli dyrt hvis man kjører på en treåring.

Å følge loven er så mye bedre og billigere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ikke bra ut ihvertfall :) er jo ikke sikkert straffen er såååå stor ettersom personen har lovlig førerkort på lastebil da... but still...

Jeg har tenkt litt på det jeg også, men mener at det må jo være en grunn til at de har de reglene, så best å holde seg til de!!

Kjenner bare at jeg blir sååå sint når folk gjør dette... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi om førerkort eller kort til skriver/skive?

Endret av WildThing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at det er sjåförkort det er snakk om, altså det som en gang var skive.

Han som låner ut kortet kan også få straff om det blir bevist at han har lånt det ut - han kan jo si at det har blitt stjålet t.ex.

Desverre ser vi mye av dette innenfor dette miljöet, sjåförer gjör alt de kan for å bli ferdig i tide.

Med kjöre og hviletider som er helt på tryne i forhold til arbeidsmengder og strekninger, så skjönner jeg dem jo godt også.

Han kan nok i verste fall miste lappen, sjåförkortet og få seg en fin liten bot på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan nok i verste fall miste lappen, sjåförkortet og få seg en fin liten bot på siden.

Nei, i verste fall er hvis han sovner bak rattet etter alt for mange timer på veien, og ender opp med i ta livet av uskyldige medtrafikkanter.

Om han mister lappen av å gjøre sånt hadde jo vært veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakket jeg om straff i forhold til hva politiet ville gjort etc ... ikke hva som kan gå galt ellers, noe som heller ikke var med i TS sitt spörsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...