Gå til innhold

Flisespikkeri?


Tirill

Anbefalte innlegg

Vi deler tomannsbolig med nær familie. Det går ganske bra til forholdene å være, men det er noen småting som irriterer meg litt.

De har en liten sønn som ikke har så innmari mye uteleker. Mine unger derimot har det de trenger ute.

Det som er litt frustrerende er at de tar ut våre leker (sykler, spader m.m) til sin sønn. Uten å spørre, og uten at vi er hjemme.

Jeg føler at det er irriterende fordi jeg har betalt ganske mye for lekene, og jeg vil at mine barn skal slite dem ut, og ikke deres sønn.

Er det flisespikkeri??? Jeg trenger råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brunhilde

Nei - det er ikke flisespikkeri - men kan du ikke plassere lekene slik at de ikke kan få tak i dem? Det vil spare deg for frustrasjon UTEN at det behøver å bli noen stor konflikt ut av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Så lenge det irriterer deg og/eller du ikke har lyst til å låne bort tingene, er det vel reelt nok! Sett inn syklene i boden/garagen når dere reiser ut! Eller si til barnet det gjelder at "Denne sykkelen er Per sin, den er han veldig redd for, så den må få stå i fred nå Per ikke er hjemme"

(en annen ting er at du kanskje kunne forsøke å tenke litt mer globalt - og glede deg over at disse barna som ikke er like heldige som dine, kan få nyte godt av leker som ellers bare står der når dere ikke er hjemme..)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde lekene først i en felles bu, men jeg flyttet dem inn i vår del av garasjen. Trodde de ville ta hintet. Men nope...

Så da må jeg evt. sette dem i kjelleren...

Joda, jeg kunne vel tenke litt sånn. Men har litt vanskelig for det ettersom de faktisk har mye mer penger å rutte med enn hva vi har. Og hadde de kjøpt igjen leker som blir ødelagte av sønnen så kanskje jeg ikke hadde reagert sånn(??). En annen ting er også det med å sette det på plass igjen. Noe de absolutt ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Nei, men da er saken grei - du har tenkt igjennom ting og syns ikke det er greit at han tar seg til rette med ditt barns leker. Syns du skal prøve å si det til gutten som tar lekene - på en pen måte. Forklare at sønnen din er redd for lekene sine, etc. Kjedelig å måtte bære alt ned i kjelleren hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Det er ufattelig kjipt når andre låner leker uten å spørre for så å ødelegge dem. Og når attpåtil foreldrene kommer tilbake med lekene og sier "han har visst vært litt hardhendt med dem gitt" DA er det vanskelig å vite hva man skal gjøre.

Skal man bevare naboskapet, eller skal man rett og slett ikke godta at noen ikke eier respekt for andres eiendom ?

Noen mennesker tar seg bare så utrolig godt til rette. Vi har også noen naboer som er slik ! Grrr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kommet til å sagt i fra! Skikkelig irriterende når ting ikke går begge veier... Hadde jo vært noe helt annet om de også hadde hatt noe å bidratt med.... Blir de fornærmet, så er det deres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Du skriver at det er "nær familie". Da er det kanskje ikke så vanskelig å ta en prat om dette? Det er ikke sikkert de andre foreldrene har reflektert over dette i det hele tatt? Du kan jo be om et "husmøte" hvor dere diskuterer dette og hint (det er sikkert andre problemstillinger som trengs å luftes også)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...