Gå til innhold

Hårkur

Gjest Tristessa

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa

Nå er det sommer og sol - og tid for hårkur. For de som ikke vet det allerede, har jeg langt, tjukt, farget hår som fort blir tørt og slitt. Derfor må jeg ha en god hårkur (helst ikke kjempedyr, er først og fremst skoleelev), slik at jeg har hår igjen på hodet når sommeren er over. Er det noen som vet råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest the imp

joico har en k-pak kur som er for særlig tørt og behandlet hår, ellers har joico også en intensive moisturizer treatment som er god hvis du har tørt og normalt slitt hår. Dersom du også bruker den tilhørende shampoen kan du få et bra resultat. De har muligens noe spesielt for farget hår også, men det har jeg ikke brukt noen gang. Disse er forøvrig blant de få produktene jeg synes har hatt noen særlig virkning på håret mitt. Håret mitt ble mykt og pent og blir ikke tørt med en gang lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

joico kan du for øvrig lese mer om her:

http://www.tendenz.net/tendenz.asp

glemte å si at joico-produktene er overkommelige i pris. Er selv student og shampo kostet vel ca 160 kr tror jeg mens kuren vel kostet 105 kr. Skal ikke si helt for sikkert at dette var prisene, men jeg mener å huske det. Dette er veldig drøye produkter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i Redken. Dyr, ja, men effektiv og pleiende, det er den. SP fra Wella funker også greit, et rimeligere men allikevel bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joico K-PAK er bra ja. Går ut fra at prisen the imp skrev på kuren er en skrivefeil, for den koster litt mer. Tror det billigste er å bestille den fra lookfantastic. Da koster den 140 med porto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Jeg synes produkter i solserien fra Kerastase er kjempegode. De har en glansspray med UV-filter som beskytter håret og fargen bra, og knallgod shampo og kur.

Hvis du bestiller fra www.lookfantastic.com får du dem også mye billigere enn hos frisøren. Begge gangene jeg har bestilt derfra har jeg fått varene etter 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the imp

hehe, burde kanskje presisert ja :oops: de prisene jeg oppga, var nok på den shampoen og hårkuren jeg bruker nå, også denne fra joico, men ikke k-pak :) shampoen er kerabro shampo denne kommer i flaske på 300 ml så den holder en god stund. hårkuren er intensive moisture treatment i 150 ml tube. mener å huske at prisen på den var 105 kr..., men nå er ikke frisørene her på Gjøvik avskrekkende dyre heller da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Étoile: har tankt på Kerastase-produkter selv. Har brukt sjampo og litt andre produkter derfra og alltid vært fornøyd. Mens vi ennå er inne på hår, har noen prøvd Tigis Moisture Maniac sjampo og balsam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the imp har helt rett : K Pak er den beste som finnes, og jeg har prøvd det meste. Ingen over, ingen ved siden! Tror den koster nærmere 200 men den er drøy og verdt det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile
Étoile: har tankt på Kerastase-produkter selv. Har brukt sjampo og litt andre produkter derfra og alltid vært fornøyd. Mens vi ennå er inne på hår' date=' har noen prøvd Tigis Moisture Maniac sjampo og balsam?[/quote']

Kerastase er et bra valg når det gjelder solbeskyttelse, kjipt med farge som blir blass i solen. Har ikke prøvd Tigi Moisture Maniac, men den står på listen over ting som skal kjøpes når jeg går tom. Har noen styling produkter fra Tigi jeg synes er supre, så da må vel shampo og balsam også være bra? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg bruker for tiden Redken og er superfornøyd. Har også gode erfaringer med Kerastase, begge merkene selges hos lookfantastic.com. Jeg fikk også varene i postkassen etter tre dager, bestilte i to omganger slik at jeg slapp mva.

Kan nevne priseks: en hårkur som koster kr 352 i Norge, kostet meg kr 180 inkl.frakt på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukt både joico k-pak og litt diverse kerastase. fikser ikke joico-lukta men effekten på håret er grei.

sverger til redken all soft heavy cream. den er litt dyr i innkjøp, men det er en diger boks, og den er veldig drøy. superduper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...