Gå til innhold

Tog - Oslo/Bergen rundt juletider


L@dy

Anbefalte innlegg

Vi pleier å reise med fly til Bergen fra Oslo, men de siste årene så har kaoset herjet på Gardemoen på den tiden. SÅÅÅ morro var det IKKE å overnatte på Gardemoen med en 2 åring nei... Altså, det gikk greitt altså, men kanskje vi rett og slett skal satse på å ta toget over fjellet denne gangen. Billigere er det også... Men jeg husker ikke hvordan det har vært med togtrafikken på den ruten på den tiden de siste årene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hender at bergenstoget blir (delvis) innstilt pga dårlig vær om vinteren, men etter hva jeg har hørt så setter de opp buss for tog den strekningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65

Ting har bedret seg ganske mye etter at Finsetunnelen ble laget. Dvs. at dersom det er drittvær så kommer man seg over og vekk fra den delen av fjellet som er uten vei og dermed kan man sette inn buss på strekninger som er stengte. Det er også blitt lettere å holde åpent.

Problemområdet er fortsatt høyfjellet, når det gjelder vær, men mitt inntrykk er at det skal ekstremiteter til før det stenges nå. Oftere er det en kjøreledning eller noe signalgreier som stopper Bergensbanen nå. Det kan skje hele året. Julen er uansett ikke den verste tiden for Bergensbanen - det er januar og februar som er verst.

Men du kan jo høre med NSB - jeg tror jeg ville tatt sjansen på dette. Husk å bestille i god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...