Gå til innhold

Jeg er forlover - bør jeg legge ytterligere i presangen?

mebba

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurte på om det er forventet at forlovere gir enda dyrere

gaver enn om man "bare" var en venn?

Jeg har aldri vært forlover i bryllup før, og har ikke peiling...

Jeg er veldig usikker... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Etter min oppfatning ja! Du har fått ett ærefullt oppdrag og det kvitterer man for med en litt ekstra fin gave.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Minnie. Man gir jo gjerne mer til nære venner og er du forlover er du vel en av brudens aller nærmeste venner. I tillegg har du fått æren av å være forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det betyr ikke at du må bruke tusenvis (med mindre du har god økonomi) men gi noe per personlig enn den typiske bryllupsgaven som brødrister eller biffkniver. Ett smykke kanskje, eller noe som du vet bruden vil like som ingen andre vet om.... uansett, hold det personlig og litt eksklusivt.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å kjøpe et maleri - av en maler jeg vet hun synes om...

Det blir selvsagt ikke så stort et maleri, men det blir personlig, og vil ikke ligge på ønskelista i butikken... En overraskelse på gavebordet rett og slett! :D

Takk igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempegod idè!

Malerier er en kjempefin gave. Det er personlig (fordi det er fra en maler hun liker) og en flott gave som blir hengende fremme og vise i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt legge noe ekstra i presangen, og det bør være noe spesielt og personlig.

Jeg mener at bryllupspresanger skal være til både brud og brudgom, ikke til bruden alene. Finn noe spesielt de kan like begge to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en flott damaskduk av min forolover. Vi elsker å invitere til store middagsselskaper, har et langt bord som det er vanskelig å finne lange nok duker til, og hadde ønsket oss masse servise, bestikk og glass i bryllupsgave. Hadde altså ikke tenkt på å ønske duk, men trengte det virkelig. På den måten kjøpte hun noe vi "ønsket oss uten å vite om det". Hun hadde også laget en album med bilder fra vi var barn (er barndomsveninner) og helt frem til og med utdrikkingslaget, der hun selv hadde skrevet tekst. Det var også plass til å lime inn bilder fra bryllupsdagen, og hun hadde heldigvis tenkt på å ta med kamera når vi var hos frisøren :) Det ble en utrolig personlig gave til bare meg, samtidig som hun fikk gitt oss noe vi begge ønsket oss, men som ikke sto på ønskelista. Men det mest fantastiske var selvfølgelig det flotte utdrikkingslaget, og all støtten hun gav meg før og under bryllupet. Tror en forlover må være litt "tryllekunstner", så en vanlig gave fra ønskelista holder ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk Hardangerbestikk av min forlover.

Tror det kostet 1700 kr.

Av min manns forlover fikk vi 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

STOPP, STOPP, STOPP!!!

Forloveren må gi en dyrere gave enn de andre gjestene fordi hun har fått æren av å være forlover? Hvor f*** kommer den "regelen" i fra? Selvfølgelig er det en ære å være forlover, men (fordi som ikke er klar over det) så er det faktisk en del jobb også, og ikke minst så har man til dels store utgifter. Jeg var forlover for min venninne som giftet seg i mai og 2 turer til Norge (fra Danmark), utdrikningslag + gave (da har jeg ikke tatt med antrekk til bryllupet) ble faktisk en ganske stor sum penger. Så min gave var ikke mye dyrere enn de andre venninnes gaver. Men nå har jeg heldigvis en venninne som hever seg over gavenes pris, og heller gledet seg over at de fikk noe som de ønsket seg.

Forbannet pengemas!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
STOPP, STOPP, STOPP!!!

Forloveren må gi en dyrere gave enn de andre gjestene fordi hun har fått æren av å være forlover? Hvor f*** kommer den "regelen" i fra?  

Forbannet pengemas!

Jennifer

Enig. Da jeg var forlover for min venninne i fjor, var jeg med på den samme gaven som resten av vennegjengen. Følte ikke at jeg måtte vise i kroner og øre at jeg satte pris på den æren det var å være forlover.

Det håper jeg forøvrig at jeg viste på andre måter, gjennom handlinger og ord både på dagen og tiden i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet iallefall at jeg kjøper dyrere gaver til de jeg er mest glad i, og min beste venninde får mest oppmerksomhet. Ergo bør man som forlover kjøpe en mer spesiell gave enn bare å være med på venneganven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest sunshine-t

er litt enig med dette pengemaset.. det skal ikke være sånn at fordi om man er forlover, så må man gi dyrere gave. jeg syntes man skal gi det man selv føler. ikke noe mer enn det. det er ikke i gaven kjærligheten ligger...

jeg` er selv forlover. jeg gir dyrere gave. men det er noe jeg selv føler for. det er ikke sikkert alle andre føler for det.

det er opp til hver enkel.. rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du bør legge litt ekstra i dette ja. Jeg fikk en utrolig flott gave av min forlover, men jeg tror hun ville gitt meg en ekstra flott gave uansett. Vi har vært venner siden vi ble født og det er da naturlig å kjøpe en spesiell gave. Selv ville jeg lagt litt ekstra i en gave om jeg var forlover ja, og også gjerne kjøpe en spesiell ting som varer litt. Vi fikk et nydelig glassfat fra Hadeland hvor navnene våre og datoen var gravert inn! I tillegg en vase i samme stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betegner dere da som litt ekstra? Et par hundre kroner enn det dere gav til en litt mindre god venninne? Hvordan rangerer dere dette? Nå har jeg ikke vært i så mange bryllup i mitt voksne liv, men gaven jeg kjøpte til den venninnen jeg var forlover til var vesentlig dyrere enn den jeg kjøpte forrige gang jeg var i bryllup, mye fordi hun jeg var forlover til er en nærere venninne. Vi var med å spleise på en gave brudeparet ønsket seg, og betalte 800 kr pr par, de single litt mindre. Jeg synes faktisk 800 kr pr par er mer enn nok jeg. Jeg behøver ikke bevise mitt vennskap med en kjempedyr gave.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...