Gå til innhold

Forplantning og sånn


Hildegard

Anbefalte innlegg

Er sulten i dag også:D! Nå er jeg litt bekymret for om det er liv der inne. Disse ukene før man begynner å bli kvalm og noe kan vise på ul, er ganske strie. Nå er jeg i uke 6, og snart 7, og så snart 8 og DA blir det en rask sjekk:D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sulten ja! Jeg spiser som aldri før for tiden, og klarer større porsjoner enn vanlig. Jeg, som deg, blir også kvalm hvis jeg er sulten, så jeg prøver å holde det i sjakk med litt småspising av frukt og yoghurt innimellom hovedmåltidene.

Jeg tenker litt som deg, tenk om det ikke er liv. Det er jo ikke noe man kan kjenne så tidlig, og det er enda lenge til legetimen.. Men så lenge symptomene er så tilstede er det vel et godt tegn? :)

Ønsker deg en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer er bra! Foreløbig blir jeg litt glad hver gang jeg blir kvalm, men husker jo fra forrige gang at etter en stund er ikke kvalmen så sjarmerende lenger...

Gleder meg til magen kommer ihvertfall:D! Kikket litt på mammaklær på HM i dag, trenger noen varme gensere. Venter med å handle, magen er ikke akkurat stor ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok kjøleskapslukten meg! Brakk meg heftig, måtte klore meg fast i kjøkkenbenken. Blæææææh!

Ellers har det dukket opp en morsom hemoride, antagelig en etterlevning fra forrige svangerskap. Legen får ta en kikk på min nye venn neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stri dag! Var hos fotografen med Beibien, og jeg satt og brakk meg hele tiden. Forferdelig kvalm. Da jeg kom hjem la jeg meg og sov til omtrent nå. Tror det blir fine bilder da. Beibien var fornøyd og fikk leke med både ballong og ball!

I dag skal jeg lage gresskarsuppe klar til i morgen, da blir det barsel/venninnetreff/tøybleiedemo-treff her. Og så mekker jeg en Toro-brownieskake også, det er kjapt gjort. Eller en eplekake?

Det blir jo festlig hvis jeg skal bli så dårlig hver gang jeg står opp tidlig. Da blir det sykemelding fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke vært kvalm, og i går lå jeg omtrent hele dagen. I går var jeg lei av å være kvalm, og i dag er jeg bekymret fordi jeg ikke er kvalm.

Hatt barseltreff i dag, er helt utslitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha vært inne på diverse graviditetsforum over noen år, har jeg merket meg at det er enkelte ting som gir større status enn andre.

La oss begynne med selve svangerskapet. Her er det om å gjøre å bli minst mulig sykemeldt. Man skal kjempe seg på jobb, og trosse kvalme, oppkast og bekkenløsning. At man da etter fødselen vil slite med kroniske bekkenplager betyr ikke, for man kan slå seg på brystet og si man var ikke sykemeldt en eneste dag i svangerskapet. Kjørte på jobb med spybøtten i fanget=status.

Så kommer jo fødselen. Den skal være lang og smertefull. Man skal selvsagt tappert takke nei til alt av smertestillende man blir tilbudt. Det viktigste er å føde helt naturlig, gjerne ved hjelp av en yogaball.

Ammingen: Man skal amme lengst mulig, og jo mer styr og brystbetennelser jo høyere status. At babyen tilslutt suger i seg en blanding av melk, verk og blod, er ikke så farlig. Ei heller at mor stresser seg inn i en depresjon. Og de er alltid glade for at de holdt ut så lenge, for amming er bare helt fantastisk.

Ull er også saliggjørende. Det skal være ubehandlet og dyr ull. Må ikke komme her med noe Spar Kjøp-ull kan du tro. Neida, det skal være økologisk, biodynamisk og gjerne håndvevd av en revmatisk nonne fra et sted det er svært kaldt.

Uff, takke meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg skikkelig dårlig på ettermiddagen. Åpnet kjøleskapet og brakk meg noe salig. Har gått med seaband på i dag, og var helt fin på jobb. Tok de av etterpå og da kom kvalmen etterhvert. Kan jo være at salaten jeg spiste var dårlig da, men den var god på smak likevel.

Håper jeg kan få ta en kikk med ul snart, kjenner jeg trenger å se om det er liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg se om jeg ser noe liv. Har ikke vært kvalm på et par dager og har fått det for meg at det ikke er liv her. Det er enda 4 uker til ul hos gynekologen, det er så lenge til.

Eneste symptomene jeg har nå er ømme brystknopper og hyppige tisseturer. Og er oppblåst.

uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica
Etter å ha vært inne på diverse graviditetsforum over noen år, har jeg merket meg at det er enkelte ting som gir større status enn andre.

La oss begynne med selve svangerskapet. Her er det om å gjøre å bli minst mulig sykemeldt. Man skal kjempe seg på jobb, og trosse kvalme, oppkast og bekkenløsning. At man da etter fødselen vil slite med kroniske bekkenplager betyr ikke, for man kan slå seg på brystet og si man var ikke sykemeldt en eneste dag i svangerskapet. Kjørte på jobb med spybøtten i fanget=status.

Så kommer jo fødselen. Den skal være lang og smertefull. Man skal selvsagt tappert takke nei til alt av smertestillende man blir tilbudt. Det viktigste er å føde helt naturlig, gjerne ved hjelp av en yogaball.

Ammingen: Man skal amme lengst mulig, og jo mer styr og brystbetennelser jo høyere status. At babyen tilslutt suger i seg en blanding av melk, verk og blod, er ikke så farlig. Ei heller at mor stresser seg inn i en depresjon. Og de er alltid glade for at de holdt ut så lenge, for amming er bare helt fantastisk.

Ull er også saliggjørende. Det skal være ubehandlet og dyr ull. Må ikke komme her med noe Spar Kjøp-ull kan du tro. Neida, det skal være økologisk, biodynamisk og gjerne håndvevd av en revmatisk nonne fra et sted det er svært kaldt.

Uff, takke meg til.

:fnise: No pain, no gain, er det ikke det de sier?

Lykke til på UL idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke noe på ultralyden, men tar ikke det så tungt. Har tilgang på ul på jobb, men jeg er jo ikke lege og kan ikke helt med apparatet. Så lenge jeg ikke finner min egen livmor en gang, er det ikke så farlig. Hadde vært verre om jeg fant livmoren og den var tom...

Jeg gjør oppmerksom på at her snakker vi utvendig ul altså, hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fri noen dager neste uke og skal se om jeg får time hos en jordmor som tar ul. Nå har jeg virkelig fått for meg at det ikke er liv, og klarer ikke helt å slappe av.

En kollega er gravid også:D! Hun er ca 6 uker på vei og allerede ganske plaget av bekkenløsning. Krysser fingrene for at fysio hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk time på onsdag, på ettermiddagen. Ser frem til det, jeg er overbevist om at det ikke er liv. Var kvalm til å begynne med, men det stoppet jo. Greit å få den utskrapningen fort og greit hvis det ikke er noe der.

Om det ikke skulle være liv, så har jeg bestemt meg for at da er det greit. Vi må prøve å se det positive med det. Vi har allerede ei flott jente og er takknemmelige for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Grafica:).

Fikk en av legene på jobb til å ta en ul på meg i dag. Fant livmoren, den var tykk og forstørret, det var også et væskefylt hulrom. Men ingenting i hulrommet, bare svart. Ingen hjerteaktivitet. Ikke noe embryo.

Skal til jordmor i morgen, men ser ut som vi kan pakke bort champagnen.

Oppdaterer i morgen dersom det er gode nyheter. Hvis ikke så blir bare denne dagboken avsluttet nå.

Lykke til dere andre :babysmokk: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var triste nyheter, selv om du har hatt en mistanke noen dager i forkant. Jeg håper det går bra med deg! Har ikke noen fornuftige ord å skrive, så jeg gir deg en god :klem: og ønsker deg lykke til fremover.

Mercier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...