Gå til innhold

Forplantning og sånn


Hildegard

Anbefalte innlegg

Da var vi igang igjen ja. Etter et par pp testet jeg positivt! I dag er jeg 4+1, så det er jo veldig tidlig ennå. Jeg skrev dagbok på førstemann, og da er det rett og rimelig å gjøre det på denne også.

I dag har jeg hatt noen kvalmeepisoder, men ikke verre enn at det gikk greit. Ellers har jeg vært litt vindig og matlysten er borte. Vond smak bak i halsen, og litt antydning til halsbrann.

Kjenner meg litt gravid ja.... Er spent på hvordan det blir iforhold til førstemann:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det, Tanita:)!

Håper ting går bra, og jeg vil tenke som om alt går bra. Måtte si det til et par på jobb, men håper jeg klarer å holde det hemmelig en stund fremover. Sist gang måtte det frem i lyset få dager etter at jeg testet positivt. Men det kommer jo an på hvor kvalm jeg blir da.

I går var jeg og kjøpte ullklær til Lillebøllen, og så en nydelig liten lue.... Litt tidlig å kjøpe klær ennå kanskje.

Ellers tenker jeg litt på hva vi skal gjøre med vogn, skal vi ha søskenvogn, må vi ha ny vogn, hvilket merke osv osv.

Skal si det til en venninne i morgen, hun blir glad for å vite det:). Ellers er det kun Husbond, to på jobben og to andre venninner som vet det. Så skal vi prøve å drøye det lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er fortsatt bra, har ikke vært kvalm i dag. Sov forferdelig dårlig i vond seng, kommer til å bli dautrøtt senere i dag.

Er bedt på fest neste fredag. Tror det går greit å lure meg unna drikkingen. Skal kjøre uansett, og Husbond kommer hjem fra øvelse og er sliten. Kan jo ikke drikke da vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som de fleste her er kommet mye lenger enn meg. Dette kan bli en stusselig dagbok, der ingen leser eller kommer med kommentarer. Forrige gang var vi flere som var nesten like langt på vei, det var veldig kjekt.

Fytti, jeg har så lyst å si det av og til!!! men SKAL vente! Skal vente til jeg har vært på ul i uke 10-12. hvis alt ser bra ut, skal vi kopiere bildet og sende et brev til de respektive besteforeldre og tanter. Gleder meg til det.

Har ikke vært kvalm i dag, men har veldig dårlig matlyst. Lurer jo litt når jeg ikke kjenner noen symptomer, men sånn var det sist også. Blir glad hver gang jeg kjenner det murrer i magen, da vokser Bitteliten seg stor og sterk inni der:).

Er spent på hvordan bitteliten blir, om det blir gutt eller jente. Vil den være lik Beibien? Det er egentlig Beibien hun kalles, ikke Lillebøllen eller Bøllefrøet. Vil den bli like lett å ha med å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vondt i magen i dag, blir litt urolig av det. Det er jo ganske vanlig, men jammen er det ubehagelig altså.

Godt å være hjemme igjen. Det er slitsomt å være på besøk, selv om det er koselig også.

Håper jeg klarer å sette pris på det gode i dette svangerskapet. Denne gangen er jeg mer forberedt, og håper jeg ikke vil bli så slått ut av kvalme og andre plager. Det er så få ganger i livet man får oppleve dette, at jeg vil ta vare på opplevelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det jammen en ny dagbok! Gratulerer så mye med bolle i ovnen. Det blir vel gjerne noen flere etter hvert som er omtrent like langt på veg som det du er. Noen vet jo ikke at de er gravide såpass tidlig, mens andre venter til de er kommet litt lengre med å starte dagbok.

Jeg er heldigvis kvitt den verste uggenheten. Den ga seg for vel en uke siden. Blir fremdeles kvalm av enkelte lukter, men jevnt over går det bra.

Titter innom igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Gratulerer så mye med graviditeten! Vi testet positivt omtrent samtidig vi, jeg testet 20. og så 21. for å være helt sikker.

Er omtrent fem uker på vei tror jeg, så vi er kommet ca lik langt. Stikk gjerne innom min dagbok på M-Å-forumet.

Lykke til videre, jeg stikker gjerne innom igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk i dagboken:D!!!

I dag har jeg vært og bestilt legetime. Eller legetimen hadde jeg da, måtte bare bytte innhold og gi beskjed slik at jeg får tid til å ta blodprøver og sånne kjekke ting.

Dette er en rar periode, tiden mellom man tester positivt og faktisk får skikkelige symptomer. Nå kjenner jeg lite til det, bare litt stikking innimellom. Ikke så mye kvalm foreløbig heller. Det blir så mye bedre når man kjenner og ser at magen vokser, at det er en levende baby inni der.

Ikke er det vits med ul ennå heller, bør vente tre uker til. Da har jeg en sjanse til å se/finne det jeg leter etter. Veldig greit å ha tilgang til ul i grunn. Det sparte meg for mange bekymringer sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å holde det skjult altså!! Måtte si det til enda en kollega på den festen, det ble litt diskusjon om en flaske jeg glemte sist og når jeg hadde tenkt å drikke den. Tenkte det var greiere å si det til henne på tomannshånd, enn å måtte forsvare mitt avholdsopplegg i plenum. Hun ble veldig begeistret da, hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, litt brun utflod nå i stad. Jaja, får se hva som skjer, det er jo ikke noe å gjøre isåfall.

Hei, skjønner godt du blir engstelig. Håper inderlig det går bra! Jeg har lest at det kan være vanlig med litt "spotting" i disse ukene, og det trenger ikke nødvendigvis være noe galt. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, takk for titten!

Jeg har brukt truseinnlegg siden da, men det har ikke kommet noe mer. Mensmurringene er som før og da satser jeg på at det går bra:).

Nå spiser jeg grovbrød med fiskekaker på, før jeg skal ta en hvil før min siste nattevakt på en lang stund. Vaskedamen har vært hos oss i dag, og det lukter herlig og rent i hele huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den siste nattevakten over:D! Skikkelig kvalm i morges, men det kan jo skyldes at jeg har sovet ca to timer i natt... Holdt på å kaste opp et par ganger og måtte virkelig konse for å holde det nede. Nå er jeg vel hjemme og har spist og drukket litt. Skal straks til køys og sove til jeg våkner.

Litt ok å kjenne kvalmen, det er jo som at Bitteliten kommer og sier hei. At hun er der inne og jobber med saken.

Rart å tenke på at dette var min siste nattevakt på lenge. Heldigvis hadde jeg godt selskap. Det var ganske travel, og datasystemet tok kvelden i 03-tiden og var ikke oppe igjen før klokken nærmet seg 05. Etter det var det på an igjen kl 0630 for å ta unna noen kontroller.

Jaja, nå går vi og legger oss:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var legetimen overstått, tisseprøve levert, blodprøver tatt og sjefen informert.

Neste time er ikke før uke 14, da skal vi høre hjertelyden:D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er i ulage for tiden. Termostaten er helt feil, enten bånnfryser jeg eller så vil jeg kovne. Jeg er ikke sulten, og plutselig er det som jeg aldri har set mat før. Spiser, og blir uggen.

Gaaah!

Hatt litt mensmurringer også i dag. Gleder meg til uke 8, da blir det en kjapp, uoffisiell ul. Litt rart når så mange vet det, tenk om det ikke er liv. Men satser på at ting går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig hissig på jobb i dag. Informerte jo sjefen i går, og hadde med attest fra legen der det ble bedt om at det ble tatt hensyn til "min tilstand" og hvilke laber jeg ikke skal være på. og jada, det skulle gå så greit.

Og i dag ble jeg satt på akkurat den laben! Sto der og drog på de tunge greiene. Spurte dagens ansvarlige om atteseter fra lege virkelig ble tatt hensyn til, eller om det bare var pjatt. Det viste seg at sjefen hadde glemt å informere, og jeg ble jo flyttet til slutt da.

Ellers er jeg sulten hele tiden, det er plagsomt. Kan jo ikke spise hele tiden, da blir jeg jo enorm. Men hvis jeg er sulten, blir jeg uggen og svimmel.

Ul-time hos gynekolog er bestilt, det blir i midten på november. Gleder meg! Skal ta en sniktitt på jobb før den tid. Jordmortime tror jeg ikke jeg trenger før etter jul en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spising hele tiden går ikke an? Hvem har sagt det? Jeg spiser konstant og som en liten hest. La på meg noen kilo i begynnelsen, men har mistet noen nå og vekta har stabilisert seg. Men hvis jeg skulle la være å spise når jeg er sulten hadde jeg blitt direkte mannevond å ha med å gjøre. :ler: Nei, spis og kos deg. Kanskje passe på litt hva du spiser, men heller noe kilo ekstra enn å gå i bakken av matmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...