Gå til innhold

En mann fulgte etter datteren min........

Trebarnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest Starya

Det er ikke alltid synlig om noen er psykisk utviklingshemmet. Har truffet på flere jeg, som er helt "normale" til man evt hører dem snakke, og det gjelder både voksne og barn. Bare nevner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alltid synlig om noen er psykisk utviklingshemmet. Har truffet på flere jeg, som er helt "normale" til man evt hører dem snakke, og det gjelder både voksne og barn.  Bare nevner det.

Har også jobbet med utviklingshemmede. Det synes ikke alltid, der er grader av skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Dette tenker jeg også. Hvis det var en pedofil med vondt i tankene ville han nok gått litt annerledes fram, (pedofili betyr ikke nødvendigvis dum..) dette virker jo litt for opplagt.. Min kjennskap til pedofile er at de tvertom opptrer slik at de ikke skaper utrygghetsfølelse og angst hos foreldrene.

Nei, han ville vel i såfall ventet til døtrene dine kom alene til senteret, tenker jeg..

Uansett, som omsorgsperson må man bare regne med at det er folk med onde intensjoner "der ute" og ha kontroll med hvor barna er/hva de gjør. Mao i størst mulig grad unngå at ens barn er på feil sted til feil tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter var på vei hjem fra skolen, da en bil stoppet midt i veien ved siden av henne. Hun ble så redd at hun hoppet rett igjennom heggen.

Da jeg annmeldte tilfelle fikk jeg høre at det ikke var første gang det hadde hent der.

Men fy søren. da jeg spurte frøken om hvorfor hun ikke hadde advart meg,(ny skole for oss) svarte hun at dem hadde dusset det ned for ikke å skremme jenta mi. Da forsto jeg hvorfor de andre barna ble kjørt den lille veien.

Jeg ble mildt sakt rasende på den frøkena.

Hadde jeg været deg ville jeg ha gitt senterledelsen et vink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du varsler senteret, men du burde også varsle

politiet. De vil veldig gjerne vite om slikt.

Men jeg skjønner ikke at du lar så små barn være der

alene.. Får helt vondt inni meg når jeg leser det..

Ellers så kan det vel hende at han (og sikkert mange ped)

har sett barna dine på dine nettsider..

Jeg har fjernet alle bilder av barna mine som jeg hadde

på siden deres, siden man vet ikke hvem som sitter å ser på bildene

- og gjør hva... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri aldri aldri i verden hadde jeg latt en 6 åring (heller ikke en 6 åring og en 4 åring) gå alene på et kjøpesenter!

Blir reint sjokka her jeg!!!

Så små barn har ikke noe å gjøre på et kjøpesenter o.l alene!!!

Skjønner ikke at du har klart gjøre det uten å være livredd, det hadde jeg vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chickabiddy

Jeg tror du må lese alt jeg har skrevet her så du ikke misforstår det første innlegget,før du kommenterer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest alle innlegga dine, skriver ikke svar uten å lese alt først.

Selv om dere kjenner de på lekebutikken, og har sagt til jenta at det er bare der hun får være... så syns ikke jeg at det er annet en falsk trygghet.

De som jobber der (uansett om det er kjentfolk eller ikke) er jo der for å jobbe, ikke for å holde øye med andre sine barn.

Jeg har sett flere ganger selv at foreldre lar ungene rusle rundt i lekebutikken mens de handler... så du er jo ikke den eneste som har gjort dette.

De som jobber der kan fort miste synet av ungene mens de f.eks hjelper andre kunder, og da vet man jo ikke hva som skal skje.

Vi vet jo alle at det tar jo ikke lang tid for et barn å forsvinne...

Jeg syns heller ikke det er rett overfor de som jobber i lekebutikker... tenk om noe skjer, tenk for en skyldfølelse de får fordi foreldre bruker de som barnevakter!!! (Du sier at det er ikke det du gjør, men det er jo nettop det du gjør... du motsier deg selv akkurat der...)

Som sagt, jeg syns ikke så små barn har noe alene på et senter, enten det er i en butikk eller rundt på sentere, å gjøre.

Nå snakker jeg ikke bare om deg, men generelt.

Jeg er kanskje litt krass, men det er ikke vondt ment!

Jeg syns foreldre bør ta mer ansvar for sine egne barn, og ikke gjør det så lettvint bare for å slippe enten mas eller å måtte ha de med i butikkene når de handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo da jeg er enig.........

Men jeg bruker ikke det som en trygghet.........bare rettogslett fordi ungene ELSKER å se på leker og de går aldri ut av butikken osv.

ALle unger er jo så forskjellige.Og jeg skjenner mine så godt.

Jeg hadde ikke latt dem være der lenge(LES:eldste,yngste er nesten ALLTID med oss)Dette kjøpesenteret er ganske nytt (opppusset) og det er ganske så tomt der.Aldri noe kaotisk.SÅ jeg synes selv at det var perfekt for oss å handle der pga. det er så barnevennlig og ikke stort.

Men jeg har skrevet før her at ALDRI mere om det skjer igjen etter denne episoden.Dere må da tilgi meg for å være så naiv og dum som jeg har.Man lærer så lenge man lever........jeg har i hvertfall det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da ....han var ikke utviklingshemmet.Det var tydelig å se.

Men han var ikke normal nei!

Ikke for å ødlegge tråden, men dette er ikke alltid lett og se. noen kan man ikke se det på i det hele tatt. og mange oppfører seg nogenlunde "normalt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da er det jo bra da........

Ingenting er bedre enn at han bare synes hun var søt eller var utviklingshemmet.

Da han snakket til henne så virket han helt normal.

Han snakket til henne da vi sto i køen til kassen,i begynnelsen.

Men får håpe han ikke var noe annet en litt "rar"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GAZELLE

Det er bra du har lært fordi jeg også synes det blir helt feil å la de være alene på senteret eller i lekebutikken!!! Kunne aldri falt meg inn å gjøre noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bra at du "tar til vett" og ikke bruker butikkansatte som barnevakt mer, men jeg skrev og generelt, for som sagt - det er ikke bare du som har gjort dette...

Derfor jeg og skrev ikke vondt ment, for jeg mener det mest som en "få opp øya foreldre" innlegg... om du skjønner :)

Ellers, har du raportert til senteret eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei jeg har ikke kommet så langt.....men vi skal faktisk handle der i helgen så da sier jeg i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til opplysning, så overvåker politiet flere kjøpesentre i Oslo pga pedofile. Har selv jobbet på et kjøpesenter tidligere og fikk greie på dette på et informasjonsmøte.

Vi fikk beskjed om at det var flere pedofile som var under oppsikt og at de hadde beviser nok til å arrestere et par av dem. Ingen av dem som jobbet der hadde sett eller merket noe. De pedofile sitter ofte på en cafè eller en benk med god utsikt over senteret.

Jeg er ganske sikker på at politiet har sentre andre steder i landet under oppsikt også.

Men jeg tror ikke at jeg ville sendt mine barn rundt på et sånt sted uten å følg med. Trist at det har blitt sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...