Gå til innhold

Toyota Yaris


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slitsom på motorvei, veldig grei inni byen. Hyggelig forbruk, lett å parkere, men ikke det beste valget hvis man regelmessig har voksne mennesker i baksetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min har en Yaris som jeg har lånt innimellom. Jeg veldig godt inntrykk av den. God å kjøre, lett og parkere og billig i drift. Eneste negative er at baksetet ikke er av de største, men det pleier å gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Yaris hver dag på jobben, og ville ikke kjøp en slik bil. Ja, den har de gode egenskapene som er nevnt ovenfor, men jeg anser bilen som lite trygg å kjøre. Den er vanskelig å holde på vegen på vinterføre, blir knust om du kolliderer med elg eller bil og virker ustabil. Kan være vanskelig å komme seg fram med.Men kjører du for det meste i byen er den nok helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Brukte en slik i min gamle jobb. Liten og snerten er den, men personlig er jeg glad jeg har en tyngre, og tryggere bil privat.

De er lette, og ikke veldig gode på vinterføre. Og som skrevet over her sitter du ikke trygt om du møter en elg, eller bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kissin_*
Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg en slik bil, fodi jeg syns den ser så fin ut:) Hva synes dere om bilen?

Jeg har hatt en Yaris (2001 mod) i ca 1 1/2 år. Er helt enig i at den er slitsom på motorvei, det høres ut som om den gjerne skulle hatt et 6.gir. Men nå har det vel litt å si hvordan man kjører også da. Min bil har ikke noe ekstrautstyr, så jeg ønsker meg en ny bil mye pga det! Men, det er en fin, liten bil som er billig i drift og lett å parkere. Hadde bilen min hatt større motor og mer ekstrautstyr (sentrallås, klimaanlegg, elektriske ruter og seter ect.) så hadde jeg vært veldig fornøyd!

Lykke til med bilkjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Yaris hver dag på jobben, og ville ikke kjøp en slik bil. Ja, den har de gode egenskapene som er nevnt ovenfor, men jeg anser bilen som lite trygg å kjøre. Den er vanskelig å holde på vegen på vinterføre, blir knust om du kolliderer med elg eller bil og virker ustabil. Kan være vanskelig å komme seg fram med.Men kjører du for det meste i byen er den nok helt grei.

Så spørs det hvilke alternativer vedkommende har. Hvis man har bestemt seg for å kjøpe bil i colaboksstørrelse er Yaris blant de beste på sikkerhet. Gamle Yaris med sine 4 stjerner hos euroncap er bedre enn andre populære jevnaldrende colabokser som Fiesta, Sirion, Matiz, Atos, Micra, Corsa og Ibiza. Nye Yaris har 5 stjerner. At kjøreegenskapene på vinterføre er mindre dårlige hos noen av de andre i samme størrelsesklasse tviler jeg på.

At en større og dyrere bil ville vært tryggere og hatt bedre kjøreegenskaper er jeg ikke i tvil om, men det medfører også større kostnader og fjerner parkeringsfordelene det har å kjøre bil under 4 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny Yaris kan stort sett være en fryd å eie, siden den er generelt sett skrudd godt sammen. Gi den et par år, så forsvinner den fryden fort. Yaris slites veldig fort, og er helt ubrukelig om du skal på langtur eller forsøker deg over 90 km/t. Jeg ville heller kastet et øye på Mazda2.

Deleprisene på Toyota er helt ok, verken dyrt eller billig. Motoren går til du skyter den med kanon, girkassen og uplink/diff og diverse slikt er jeg litt mindre imponert over.

Sikkerheten på Yaris er litt så som så, er fullstendig klar over disse berømte stjernene hos EuroCrap, men ut fra det jeg har sett i virkelige ulykker så er jeg lite imponert. Det ryker mye rygg og knær i disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en del yaris i det siste, og liker den egentlig veldig godt. Lett å finne parkering, få luker som blir for små for den lille knerten.

Det jeg definitivt ikke liker med bilen, er at jeg synes det er ekkelt å krype med den. Det er nok heller noe med meg, fremfor bilen, men jeg har aldri hatt det sånn med andre biler, og jeg har kjørt en del forskjellige biler.

Alt i alt liker jeg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Yaris 99-modell. Og jeg elsker den!

Joda, klart den ikke er perfekt. Baksetet passer best for barn (selv om det går helt greit med to voksne også for kortere turer), bagasjerommet er nesten ikke-eksisterende. Bilen er selvsagt mindre trygg enn en stor bil ved kollisjon, men sånn kan man jo argumentere seg fram til at det beste er tross alt å kjøre rundt i panservogn... Man kjøper jo gjerne bil etter prisklasse og en del andre kriterier også.

Yarisen er lekker som bybil. Du finner nesten alltid en parkeringsplass. Det er enkelt å smyge seg fram i trafikken, der bredere biler må vente. Har du behov for større bagasjeplass kan du enkelt legge baksetene ned og vips har du vareplassen som i ei lita stasjonsvogn. (Har brukt yarisen som flyttebil! :))

Min yaris er 9 år gammel og det er det ingen som tror når de ser den. Mange lurer på hvordan jeg har hatt råd til å kjøpe så ny bil. :gjeiper:

Jeg kjører bilen på vinterveiene langt nord i landet. Merker at bilen er lett, men når man avpasser kjørestilen etter bilens egenskaper går det bare godt!

Bilen funker godt i opptil 110 km/t, men etter det så sliter den litt. Har kjørt i 140 med den, men da brummer den skikkelig og bruker mye mer bensin enn så lenge man holder seg rundt 100 km/t.

Har vært på langtur med yarisen min. Kjørte flere 100 km. Gikk finfint det. Men aller best er gullet mitt som bybil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte yaris 2002 modell i sør norge (bilene er jo som kjent mye billigere der enn i nord) og kjørte den opp gjennom sverige. Holdt ca 135 km/t, ristet kanskje litt, men er veldig fornøyd med bilen! Eneste jeg syns han kan være vanskelig å gire med, akkurat som om den hopper litt når jeg girer? Kanskje det bare er jeg som ikke kan gire ordentlig. Ellers vil jeg si at bilen er super på vinteren! Har de beste dekkene ever på bilen og har ikke hatt noen problemer med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte yaris 2002 modell i sør norge (bilene er jo som kjent mye billigere der enn i nord) og kjørte den opp gjennom sverige. Holdt ca 135 km/t, ristet kanskje litt, men er veldig fornøyd med bilen! Eneste jeg syns han kan være vanskelig å gire med, akkurat som om den hopper litt når jeg girer? Kanskje det bare er jeg som ikke kan gire ordentlig. Ellers vil jeg si at bilen er super på vinteren! Har de beste dekkene ever på bilen og har ikke hatt noen problemer med den.

Kanskje det har oppstått en feil? Tror i hvertfall ikke det er en generell greie ved Yaris. Min Yaris har en veldig fin og tight følelse ved giring. Selv storebroren min (som var fast bestemt på at Yaris var noe tull og den bilen skulle han IKKE like) skrøt av girkassa og sa at den var usedvanlig god å gire med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...