Grooo Skrevet 7. juni 2003 #1 Del Skrevet 7. juni 2003 Legger dere ut ønskeliste kun ett sted, eller hos forskjellige kjeder? Bruker gjetsene listene aktivt, blir det krysset av for det som blir kjøpt eller blir det mye dobbelt uansett? Vi har levert inn (starten på en) ønskeliste hos GlasMagasinet, og en ganske fyldig liste hos en lokal glassbutikk der vi er i fra. Lurer på om vi kan sette opp noen av tingene på begge listene, eller om dette er dumt.. Alt blir vel ikke kjøpt allikevel? Det går jo ev. ann å bytte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 7. juni 2003 #2 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg er buden i brylupp i sommer - og ringte forleden brudens mor for å forhøre meg om gaveønsker! Hun fortalte at ønskeliste er lagt ut i en lokal forretning her - samt at liste er lagt ut hos Jernia. Der har de den "på data" - slik at man kan gå i hvlken som helst Jernia-forretning i landet og handle. Forretningen du handler i - den sørger for at det du kjøper blir strøket av lista - slik at man unngår flere gaver av samme slag! Fin ordning synes jeg. Både for giver og for mottaker! 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 7. juni 2003 #3 Del Skrevet 7. juni 2003 Helgarderer meg gjerne jeg, både med hensyn til butikk kjeder og butikk antall. Heller det, enn å ha gjester som sliter med å finne på noe pga dårlige tips fra brudeparet... Og får du firogtyve gafler kan man jo bytte dem som regel..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 7. juni 2003 Usikker: Ja, jeg vet hvordan listene fungerer. Butikken skal krysse av når varer blir solgt, alle kjedene har lister på data. Men det skjer også ofte at kundene (altså gjestene) ber om å få utskrift av listen, og så handler noe senere uten å "melde fra" hvem dette er til slik at det blir krysset ut på listen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 7. juni 2003 #5 Del Skrevet 7. juni 2003 Dumme gjester :x Tenk å være så dum a...... Uansett - det er vel forsøkte verdt?? Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlilje Skrevet 8. juni 2003 #6 Del Skrevet 8. juni 2003 Vi har lagt ut ønskeliste flere steder. Har både på Glasmagasinet og TilBords, i tillegg til en kjøkkenbutikk i Stavanger (har bodd der i tre år, og har invitert endel herfra..), og en gavebutikk på det lille stedet jeg kommer fra. I tillegg har vi laget ønskeliste på hjemmesiden vår. Grunnen til at vi har så mange steder, er at det kommer gjester fra hele landet, og det er ikke alle steder det er tilbords eller glasmagasinet.. En annen grunn er at det var ikke alt de hadde på Glasmagasinet, som var det første stedet vi la ut listen på. Da vi var innom tilbords fant vi ut at vi like gjerne kunne legge ut der og. Jammen fikk vi ikke to superfine champagneglass!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 8. juni 2003 #7 Del Skrevet 8. juni 2003 Vi har bare ønskeliste på ett sted, og attpåtil en butikk som bare finnes her i Oslo. Gjestene kommer alle steder fra, og bryllupet er et helt annet sted. MEN: De var veldig behjelpelige. I alle fall i den butikken kunne de ta bestillinger på telefon og enten sende en faktura eller bare få oppgitt kontonummeret. Så kunne de oppbevare gavene der frem til bryllupet. Hadde vi giftet oss her i Oslo hadde de også kjørt gavene til festlokalet! Det kan jo hende at de gjør det i den lokale butikken deres også. Jeg ville nok satset på forskjellige ting på de to listene. Ellers vil jeg tro det blir mye dobbelt opp. Uansett har jeg hørt om brudepar som har fått fire brødbakemaskiner og sånt fordi gjestene gikk i butikken og fikk vite hva brudeparet ønsket seg - og gikk et helt annet sted for å kjøpe det... Hvis det samme skjer med to lister, da, så har man plutselig åtte brødbakemaskiner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 9. juni 2003 #8 Del Skrevet 9. juni 2003 Vi har lagt ut ønskeliste kun hos TilBords! var i utgangspunktet helt imot dette med ønskeliste, men etter mye press fra familien valgte vi å gjøre det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå