Gå til innhold

tips til tilbehør til prikkete femti-tallskjole

Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Jeg har en nydelig fekti-tallskole i rødt med hvite prikker. (små prikker)

Har røde høyhæltesko, veske i samme stil.

Til dette vurderte jeg svarte nettingstrømper og svart cardigan som sitter litt tight, ikke sånn løs og stor, men kroppsnær.

Hva synes dere?

Annet som er finere?

Tenkte det svarte vil gjøre det litt røffere, er ikke vant til sååå feminin kjole... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres lurt ut, ja. Kroppsnær, gjerne litt kort cardigan. Svart er nok fint til det du beskriver, for å bryte opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg hvite, tynne hverdagshansker som de brukte før, selv på sommeren. Korte, bare til håndleddet. Det er kjempestilig. :) Hvite, siden det er hvite prikker på kjolen. Svart, som din cardigan, blir kanskje litt for mørkt. Men så har jeg hanskedilla og da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kjøper du sånne type hansker, Miss Shorty?:)

På eBay og Etsy :) Søk på wrist gloves, eller evening gloves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra H&M i sommer?

Hvitt perlekjede (helst helt hvite plastperler synes nå jeg, men "uekte"perler funker også)

Skal du ha svart cardigan burde det gå igjen i enten sko eller veske. Jeg har denne kjolen fra H&M og synes hvitt tilbehør er kulest til. Et hvitt smalt belte i midjen er veldig stilig.

Ikke nettingstrømper til den kjolen. Jeg har brukt det til min, men det er fordi de har sort søm ned langs leggen, og jeg har rockabillystil til vanlig, så på meg funker det. Men jeg har sett andre "vanlige" jenter med det og synes ikke det er noe fint. Lyse strømper, helst hvite gjennomsiktige (cubus har noen kjempefine veldig lyse)

Skal du røffe det opp må du gjøre det gjennomført. Da ville jeg valgt skinnjakke eller jakke a la Pink ladies jakkene i grease, bare i sort da. Altså slike silkejakker. Vet Carlings har slike inne nå, fra enten Red Label eller Saints and Mortals, tror det var S&M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nettingstrømper til den kjolen. Jeg har brukt det til min, men det er fordi de har sort søm ned langs leggen, og jeg har rockabillystil til vanlig, så på meg funker det. Men jeg har sett andre "vanlige" jenter med det og synes ikke det er noe fint. Lyse strømper, helst hvite gjennomsiktige (cubus har noen kjempefine veldig lyse)
Enig! Men du kan jo prøve med nettingstrømper.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kjolen har jeg!

http://www.pinupgirlclothing.com/red-polka...anna-dress.html

Gjennomført er ingen problem Grafica, men skjønner hva du mener. Har ei nyydelig venninne som "kler seg opp" når hun skal på rockabilly-klubber, hun ser ut som at hun er statist i Grease... Not nice!

Vurderer hudfarget strømpebukse, røde lakk sko (høyhælte). Vesken er rød og hvitt med svarte detaljer. (rund, hvit/rød sjakkruter på siden, logo "betty bitch", rød lang rem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo forresten også noen lavhælte svarte skinnsko med røde kirsebær-spenner. Kanskje ha de på når jeg skal gå/til fra stedet?? Og bytte inne på klubben.

Ser iaf bra ut med kjole, svart cardigan og veska. Så får jeg finne ut hvilken strømper imorgen. Kanskje svarte stay-ups???

Too many choices! :dåne:

Endret av StoreSky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i Oslo eller nærheten, storesky? Isåfall ville jeg vurdert å stikke innom Duo og kjøpe stay-ups med søm... ;) Uten tvil det som ser lekrest ut med slike kjoler!

Jeg ELSKER pin-up girl clothing... Ah, de har så mye fint, og gjett om jeg skall shoppe derfra når jeg er på en størrelse jeg er fornøyd med! ^^

Veska høres kjempetøff ut :) Men du har ikke en langermet sort bolero da? Tror det hadde passet enda bedre til den kjolen, bare pga formen og slikt. Så får du virkelig fremhevet det nydelige, smale partiet i midjen :)

Burde jo forresten skjønt av avataren at du er en kvinne etter mitt hjerte :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Jo avataren sier nok litt, men er vel egentlig ikke den (sub) kulturen jeg heelt hører til. Men beslektet ja.

Duo, dyrt??? Bor i Oslo ja. Eneste som er dumt med stay-ups er at noen ganger får jeg gnagsår øverst på låret, har nemlig litt/mye lår... :sjenert:

Kan jo eventuel kjøpe strømpebukse med søm, med eller uten netting??

Bolero synes jeg ser så merkelig ut, blir nok svart cardigan, eventuelt ta den av så den fine utringningen på ryggen sees.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebukse er nok kanskje smartest da, jeg også har litt mye lår og stay-ups er ikke helt favorittingen her også ;D

Duo er litt dyrt, men det er verdt det. Tror strømpebuksene ligger på mellom 150-250kr.

Får jeg spørre hvilken subkultur du hører mest til? ^^ Jeg holdt mye til i det alternative miljøet i Oslo før vi flytta og savner det veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duo er litt dyrt, men det er verdt det. Tror strømpebuksene ligger på mellom 150-250kr.
Er det verdt det? :klø: Jeg har en gang i mitt liv kjøpt dyr strømpebukse, og den rakna fort - i begravelse. Gikk tilbake til butikken og klagde, fikk ny, men synes ikke det er verdt å betale så mye for strømpebukse. Så jeg gjør ikke det igjen, holder meg til H&M og dagligvarebutikken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første er de med søm nydelige, og jeg har hatt min i et halvt år+ og brukt den på regelmessig basis. Håndvasker den UTEN såpe, og passer alltid på at jeg ikke har hakk eller lignende i noen negler når ejg skal ta den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med naturfargede strømpebukser, svart cardigan, røde høyhælte sko (hadde de svarte med kirsebær på når vi skulle gå til/fra). Fikk masse komplimenter for at kjolen og jeg var fin! :)

ps. OG jeg fant ut i morges at jeg har gått ned nesten 3 kg sånn helt uten videre! hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...