Gå til innhold

Hvor mye koster det å fikse skade på panser?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kjørte inn i bilen foran under køkjøring, og bilen foran var høyere og større (og fikk ingen skader) mens min lille bil fikk to små "bulker" helt foran på panseret, pga, gummitilhengerfestet fra bilen foran.

Hvor mye kan det koste å rette opp de to små "bulkene" foran på f..eks. merkeforhandleren der man kjøpte bilen? Det er en fransk bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det kan fort bli dyrt ja.

Jeg ble påkjørt bakifra, og fikk en bitteliten bulk (man skal se godt for å se den).. samt litt lakksakder. Dette ble takstert til 14000 kr på et verksted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen jeg hadde tidligere ble påkjørt fra siden bakfra, med lakkskader og ganske heavy bulker på hele bakdøra + "bakstykket" på en side.. Den ble takstert til totalvrak, for det kostet mer å reparere den enn å kjøpe en lik.

Det du burde tenke på er om det lønner seg for deg å reparere det. Om det koster deg f.eks 6000, du ikke har tenkt å selge bilen og den er ganske sliten, kanskje en arbeidsbil.. Da hadde hvertfall ikke jeg brydd meg om det.

Om det er en nyere bil, som du kanskje har tatt opp lån for å kjøpe, godt holdt, og du skal selge den senere. Ja, da tjener du sannsynligvis på det.

Rent personlig synes ikke jeg du burde sende så små ting inn til verkstedet om du ikke "tjener" på det etterpå... Det er dyrt når det blir gjort, men da har du ingenting en evt. kjøper kan prute på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan sende bilen til et "taksverksted". Dersom du velger å ikke bruke de til å rette skaden betaler du 500 kr for å få vite hvor mye skaden vil koste å reparere. (eller rettere sagt for jobben med å finne det ut, dersom du velger å reparere så trekker de dem vekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bulkene ikke spesielt skarme, men mer "ovale" så er det egentlig ingen sak å fikse. Stikk innom et karosseriverksted og hør hva de sier.

Det blir verre om skaden er skarp eller brettet. Vanskelig å forklare uten å tegne :P Da kan det fort lønne seg å kjøpe et panser hos en hugger istedet for å reparer/kjøpe nytt. Med litt flaks får du i samme farge og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikk innom et karosseriverksted og hør hva de sier.

Det blir verre om skaden er skarp eller brettet. Vanskelig å forklare uten å tegne :P Da kan det fort lønne seg å kjøpe et panser hos en hugger istedet for å reparer/kjøpe nytt. Med litt flaks får du i samme farge og.

Takk for rådet!

Hvor finner man slike karosseriverksteder da og hvor mye betaler jeg ca for et brukt nytt panser i samme farge til en 2004-modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en liten bulk i døra etter å ha blitt rygget på og forsikringsselskapet takserte skaden til 11000 kr. Vi fikset det privat for 500 kr riktignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...