Gå til innhold

Avslører brutal

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lars_*
Skrevet (endret)
Jeg fatter ikke hva det er med mitt valg som provoserer så jævlig. Hva er det jeg nekter for? Jeg har ikke snakket om politiske mål i det hele tatt, jeg har kun gitt mine grunner til hvorfor jeg ikke ønsker å spise kjøtt, og sagt at hvis man har lyst til å gjøre noe kan man la være å betale for og spise kjøttet.

Det siste avsnittet skjønte jeg lite av.

Det jeg mente var at du jobber imot alle rundt deg. Tilogmed folk som er på din side. Kan ikke engang si hva du vil forbedre av en sak, snakker bare sørgelig og i forsvar!

Når du førsta skal skrive slike innlegg, må du forvente litt debatt. Elllers kan du være en rolig vegetarianer som velger å bare være det uten å diskutere, men da trenger du ikke å debattere heller. Det er ingen som har tvingt deg til å skrive noe her. Folk kan få en interesse her for hva folk skriver!

Du har snakket om politiske mål fordi du sier at du ikke kan skjønne hvorfor folk støtter kjøttindustri pga industridyr.

Og det avsnittet du ikke skjønte, vel. Om jeg jobber i Redd barna, kan jeg være glad for at noen jobber i dyrebeskyttelsen. Har forsøkt å jobbe for dyrebeskyttelsen selv, men fant ut at det jeg var flinkest til var det andre her. Men jeg er ikke den som drar til disse barna og jobber der ute, jeg er flinkest til å jobbe med det her hjemme, f.eks. Og det jeg mener da, er at her diskuteres det regler og kjøttproduksjon ogdiv, og det eneste du er "med" på er å fortelle at du er en veggis uten noe mer å si!

Innlegget er ryddet iht KGs regler.

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det jeg mente var at du jobber imot alle rundt deg. Tilogmed folk som er på din side. Kan ikke engang si hva du vil forbedre av en sak, snakker bare sørgelig og i forsvar!

Når du førsta skal skrive slike innlegg, må du forvente litt debatt. Elllers kan du være en rolig vegetarianer som velger å bare være det uten å diskutere, men da trenger du ikke å debattere heller. Det er ingen som har tvingt deg til å skrive noe her. Folk kan få en interesse her for hva folk skriver!

Du har snakket om politiske mål fordi du sier at du ikke kan skjønne hvorfor folk støtter kjøttindustri pga industridyr.

Og det avsnittet du ikke skjønte, vel. Om jeg jobber i Redd barna, kan jeg være glad for at noen jobber i dyrebeskyttelsen. Har forsøkt å jobbe for dyrebeskyttelsen selv, men fant ut at det jeg var flinkest til var det andre her. Men jeg er ikke den som drar til disse barna og jobber der ute, jeg er flinkest til å jobbe med det her hjemme, f.eks. Og det jeg mener da, er at her diskuteres det regler og kjøttproduksjon ogdiv, og det eneste du er "med" på er å fortelle at du er en veggis uten noe mer å si!

Vel, jeg er ikke idiot og vet godt at når man skriver innlegg i et debattforum så blir det debatt. Jeg har ikke prøvd å unngå noen debatt, da hadde jeg bare latt være å poste. At du slutter ut ifra mine innlegg at jeg ikke ønsker diskusjon synes jeg er merkelig.

Jeg sa ikke at jeg ikke "kan skjønne hvorfor folk støtter kjøttindustri pga industridyr" som du sier. Jeg sier at hvis man har problemer med det man leser i denne artikkelen og føler for å gjøre noe så kan man faktisk la være å kjøpe kjøtt. Simple as that.

Hvis du ønsker å høre hva jeg vil forbedre med med kjøttindustrien, så er det bare å stille et presist spørsmål. Jeg ønsker i første omgang mye sterkere krav til plassen dyra har, muligheter for å få utløp for naturlige behov, mer forsvarlig avl og bedre mat. Som en muligens litt urealistisk utopi ønsker jeg en avvikling av kjøtt, egg og melkeproduksjon. Utopi eller ei, jeg ønsker å ta valg som ligger så tett opptil slik jeg etisk sett mener jeg bør leve. Jeg kan rett og slett ikke leve med meg selv hvis jeg gir faen i alt som heter etiske prinsipper.

At du fint klarer å leve med ikke leve ut grunnleggende etiske prinsipper du mener er verdifulle, så greit for meg. Jeg klarer ikke slå meg helt til ro med at det jeg selv gjør er tilstrekkelig bare fordi andre gjør gode ting. Tvert imot inspirerer slike mennesker meg til å prøve å være enda bedre. Og for å ha sagt det, jeg er langt fra noen asket som lever på perfekt akkord med etiske prinsipper. Jeg prøver bare hele tiden å blir bedre.

Skrevet

Tilbake til topic:

Fy faen...... Folk som gjør sånt kan ikke være helt friske i hodet sitt eventuelt er det ren ondskap vi snakker om. :tristbla:

Når det gjelder overgrep mot de helt forsvarsløse, det være seg barn, gamle eller dyr tror jeg det må være en egen mennesketype som gjør sånt - en type mennesker vi ikke trenger her på jorda.....

Jeg har hatt mye med dyr å gjøre opp igjennom, både hester, kuer, sauer og div kjæledyr, men det hadde aldri ramlet meg inn å legge hånd på dem. Selv ikke da en femhundre kilos hest tråkket meg på foten.....

Skrevet (endret)
Jeg har hatt mye med dyr å gjøre opp igjennom, både hester, kuer, sauer og div kjæledyr, men det hadde aldri ramlet meg inn å legge hånd på dem. Selv ikke da en femhundre kilos hest tråkket meg på foten.....

Enig. Det er jo heller ikke dens feil at h*n ikke ser hvor h*n tråkker.

Dumme dumme mennesker der ute :snurt: En skulle tro man hadde komt seg lengre i utviklingen enn å torturere dyr som er helt forsvarsløs. En skam for mennesket rett og slett.

(Edit: Så ikke ut som om jeg brydde meg om menneskene som blir torturet, men klart de som skader dem er en skam og) Steng dem inne på psykriatisk eller noe!

Endret av pittie
Gjest Gjest_Lars_*
Skrevet

Lurer på hva som skjer i hodet på disse folka. Hadde jeg møtt de hadde jeg med god samvittighet havnet i fengsel etter å ha gitt de samme behandling

Gjest Gjest_Jenny_*
Skrevet

Tenkte på hundene mine. Skal ikke griser ha samme følelser som hunder? Synes jeg leste noe slikt for noen mnd siden, flere ganger, men. Noen som kan forklare hva det ble med det, egentlig?

Jeg gråter når jeg ser slike videoer. Har en stor greie med å måtte sette meg sånn inn i slike situasjoner og leve meg inn i dem, føler meg helt hjelpesløs og får lyst til å gripe inn.

Husker jeg møtte noen griseunger i fjord sommer- hver gang jeg kom kom de springene mot meg og var kjempe glade.

Åååå jævla folk!

Skrevet

Denne videoen var sterk kost. Er selv bonde og driver med kjøttproduksjon på storfe. Tar sterk avstand fra og behandle dyr på denne måten. Det er viktig å ha respekt for alt levende også det som skal bli mat. Her må det være snakk om reinspikka sadister.

Jeg ser mange bruke ord som kjøttindustri og industridyr. Bruker dere de begrepene om alt husdyrhold i Norsk landbruk?

Skrevet
Jakter du selv da? Kjenner en mann med disse synspunktene. Han spiser bare kjøttet han jakter på selv

Slakter & spiser dyr selv, men vi slakter da ikke på denne måten heller.

Denne videoen var noe av det verste jeg har sett.

Slik er det i utlandet- tror ikke vi har det slikt i Norge.

Har jobbet på slakteri- vet at det foregår på en bedre måte her!

Skrevet

Innleggene om slakting/jakt er delt ut i en ny tråd, her.

mrs_bond, mod

Skrevet
Slakter & spiser dyr selv, men vi slakter da ikke på denne måten heller.

Denne videoen var noe av det verste jeg har sett.

Slik er det i utlandet- tror ikke vi har det slikt i Norge.

Har jobbet på slakteri- vet at det foregår på en bedre måte her!

Alle slakteriene i Norge? Overalt?

I USA tror jeg også det finnes skikkelige slakterier, men sånn som videoen og mange flere videoer viser- det er nok mye dritt!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...