Gjest TS Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 (endret) Artikkelen og Video ABC-NYHETER: Griser og griseunger mishandles grovt i en ny video fra USA. Dyrebeskyttelsen blir overrasket hvis vi ikke har lignende hendelser i Norge. Dyrevernorganisasjonen PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) har lagt ut en video på sine nettsider som viser brutal mishandling av griser og griseunger. Videoen skal være filmet med skjult kamera på en farm i Iowa, USA, av en av PETAs medarbeidere. Er helt sykt hvordan folk kan behandle dyr. Jeg tror at mange dyr har det flott, også gårdsdyr. Men dette er ondskapsfulle, ondskapfulle personer og nå er det nok! Sitaten til artikkelen er forkortet, iht KGs regler. mrs_bond, mod Endret 17. september 2008 av mrs_bond
pittie Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Begynte å gråte av sinne og medlidenhet jeg nå.. At noen kan gjøre no slikt.. Hadde jeg vært han som filmet hadde jeg tatt en slik stang og stukket den godt oppi asshole'n til han karen som mishandlet, fy hvor sint jeg ble! Stakkars dyrene har ikke gjort noen vondt
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Det er helt grusomt. Får lyst til å strekke hånda ut og hjelpe de. Tenker på smerten de føler, hjelpesløsheten. Purka prøver jo å stikke av med brekte ben!!! Mens de bare fortsetter?? Ekkelt å sitte å se på og ikke kunne gjøe en dritt.... Ondskap. Får lyst til å hente de!
Gjest Gjest_Aline_* Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Begynte å gråte av sinne og medlidenhet jeg nå.. Huffda..:\
Gjest Elastica Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Så vidt jeg husker har det kommet frem at PETA selv produserer noen av disse propagandafilmene? Ikke meld dere inn i PETA, med andre ord.
Gjest Gjest_Aline_* Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Så vidt jeg husker har det kommet frem at PETA selv produserer noen av disse propagandafilmene? Ikke meld dere inn i PETA, med andre ord. Å? Hvor har du fått dette fra? Har du en artikkel å vise til? Kunne du forklare nærmere?
Pingting Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 PETA skal jeg ikke melde meg inn i nei, de er jo millitante! Ikke misforstå: de har helt sikker bidratt med mye bra og - blant annet har de sikkert påvirker mange i riktig retning ved å ha mange kjendiser som frontfigurer. Men de har også som noen nevnte over her blitt avslørt på å produsere en del av propagandaen sin selv. Statistikkene deres kan også være litt fri fantasi. Og å stille seg opp foren barneskoler, gripe 6-åringer i armen og skrike "MAMMAN DIN ER EN MORDER" klarer jeg bare ikke se poenget i. PETA ødelegger for seriøse dyrevernere. JA til dyrevern, men på et intelligent nivå!
Gjest TS Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Meld dere inn i PETA! Så vidt jeg husker har det kommet frem at PETA selv produserer noen av disse propagandafilmene? Ikke meld dere inn i PETA, med andre ord. PETA skal jeg ikke melde meg inn i nei, de er jo millitante! Ikke misforstå: de har helt sikker bidratt med mye bra og - blant annet har de sikkert påvirker mange i riktig retning ved å ha mange kjendiser som frontfigurer. Men de har også som noen nevnte over her blitt avslørt på å produsere en del av propagandaen sin selv. Statistikkene deres kan også være litt fri fantasi. Og å stille seg opp foren barneskoler, gripe 6-åringer i armen og skrike "MAMMAN DIN ER EN MORDER" klarer jeg bare ikke se poenget i. PETA ødelegger for seriøse dyrevernere. JA til dyrevern, men på et intelligent nivå! Men jeg vil bare minne om at jeg ikke startet denne tråden for å diskutere PETA. Men siden en tråd kan utarte seg slik, er det greit nok. Men dette er ikke saken min hvertfall. Men om man skal diskutere PETA, ta gjerne å sett litt ting i sammenheng. Vis gjerne til noe- en artikkel eller en seriøs link slik at andre skjønner noe av det!
Gjest TS Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 Begynte å gråte av sinne og medlidenhet jeg nå.. At noen kan gjøre no slikt.. Hadde jeg vært han som filmet hadde jeg tatt en slik stang og stukket den godt oppi asshole'n til han karen som mishandlet, fy hvor sint jeg ble! Stakkars dyrene har ikke gjort noen vondt Ja. Er rimelig ekkelt å se at mennesker kan behandle et dyr på en slik måte. Lurer ofte på hvor ting har gått feil med de menneskene.... Finnes jo steder hvor det er en mening om at dyret som avlives skal måtte gjennomgå mest smerte,stress og frykt for at kjøttet skal være bra nok. Men pelsdyr også, i en rekke land. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=276118 Ved avlivning av dyr bør det velges en metode som påfører dyret minst mulig smerte, frykt og ubehag. Mener nå jeg hvertfall! Det er helt grusomt. Får lyst til å strekke hånda ut og hjelpe de. Tenker på smerten de føler, hjelpesløsheten. Purka prøver jo å stikke av med brekte ben!!! Mens de bare fortsetter?? Ekkelt å sitte å se på og ikke kunne gjøe en dritt.... Ondskap. Får lyst til å hente de! Kjenner meg veldig godt igjen i den følelsen
Gjest Caya Skrevet 17. september 2008 #12 Skrevet 17. september 2008 Derfor spiser jeg ikke kjøtt. Dere som sier dere har lyst til å gjøre noe, ikke bruk pengene deres på å støtte slik lidelse.
Gjest Elastica Skrevet 17. september 2008 #13 Skrevet 17. september 2008 Ved avlivning av dyr bør det velges en metode som påfører dyret minst mulig smerte, frykt og ubehag. Mener nå jeg hvertfall! Hundre prosent enig. Bare så det ikke er tvil om det.
Gjest TS Skrevet 17. september 2008 #14 Skrevet 17. september 2008 Derfor spiser jeg ikke kjøtt. Dere som sier dere har lyst til å gjøre noe, ikke bruk pengene deres på å støtte slik lidelse. Er ikke sikker på om du mente video/artikkel eller saken som ble diskutert om Peta her. Om Peta ikke skulle støttes, skal vel ikke akkurat kjøttindustrien heller støttes. Den skjønner jeg veldig godt og jeg kan godt skjønne at du mener det du mener, for kjøttindustrien har heller ikke akkurat godt rykte etter seg. Jeg er ikke imot kjøtt. Men slik som i denne artikkelen evt. Det er naturlig at vi bruker ting rundt oss, det er menneskers natur. Men jeg synes man skal bruke ressursene rundt oss, og på en human måte. Dyr er levende vesner som man skal ha respekt for
Gjest Caya Skrevet 17. september 2008 #15 Skrevet 17. september 2008 Er ikke sikker på om du mente video/artikkel eller saken som ble diskutert om Peta her. Om Peta ikke skulle støttes, skal vel ikke akkurat kjøttindustrien heller støttes. Den skjønner jeg veldig godt og jeg kan godt skjønne at du mener det du mener, for kjøttindustrien har heller ikke akkurat godt rykte etter seg. Jeg er ikke imot kjøtt. Men slik som i denne artikkelen evt. Det er naturlig at vi bruker ting rundt oss, det er menneskers natur. Men jeg synes man skal bruke ressursene rundt oss, og på en human måte. Dyr er levende vesner som man skal ha respekt for Hm? Nei, jeg snakket ikke om PETA, jeg snakket om kjøttproduksjon. Som i "ikke kjøp koteletter på butikken og dermed støtt kjøttindustrien". Hvorvidt det er naturlig og riktig og bruke alle dyr og naturressurser slik vi lyster kan vel diskuteres. Men uansett skjønner jeg ikke de som synes kjøttindustrien er grusom og at dyra ikke har det bra nok og fremdeles spiser kjøtt fra den.
Gjest Elastica Skrevet 17. september 2008 #16 Skrevet 17. september 2008 Men uansett skjønner jeg ikke de som synes kjøttindustrien er grusom og at dyra ikke har det bra nok og fremdeles spiser kjøtt fra den. Det forstår ikke jeg heller. Når vi først er inne på det med å bli provosert; Jeg blir aller mest provosert av de som mener det er forkastelig å drepe dyr, men som samtidig synes det er greit med kjøtt så lenge man ikke bokstavelig talt får blod på fingrene. Og for meg er det egentlig ikke norsk kyllingproduksjon så veldig mye verre enn annen dyremishandling. Det er et paradoks at vi reagerer mest på de tingene som rører ved våre følelser, mens vi daglig bidrar til minst like mye dyremishandling gjennom kjøp av industrikjøtt. Jeg har forsøkt å finne ut hvor jeg har lest at PETA er en militant organisasjon som delvis har produsert filmene sine selv. Det kommer nok fra en påstand i en tråd jeg har lest her, og jeg kan selvsagt ikke gå god for den. At PETA er en omstridt organisasjon er nok likevel hevet over enhver tvil. Nå var ikke dette en diskusjon hvorvidt PETA er det ene eller det andre, så jeg skal ikke spore mer av. Det jeg likevel reagerer mest på i disse diskusjonene er at det virker som mange ikke har et særlig gjennomtenkt forhold til dyrevern/etikk. Man spiser biff fra frysedisken, men okker seg over produksjonsmåten. Hilsen pelskåpedamen som bare har jakke som er laget av saueskinn og kanin.
Gjest TS Skrevet 17. september 2008 #17 Skrevet 17. september 2008 Hm? Nei, jeg snakket ikke om PETA, jeg snakket om kjøttproduksjon. Som i "ikke kjøp koteletter på butikken og dermed støtt kjøttindustrien". Hvorvidt det er naturlig og riktig og bruke alle dyr og naturressurser slik vi lyster kan vel diskuteres. Men uansett skjønner jeg ikke de som synes kjøttindustrien er grusom og at dyra ikke har det bra nok og fremdeles spiser kjøtt fra den. Hva slags kjøttindustri er du imot da? "Hvorvidt det er naturlig og riktig og bruke alle dyr og naturressurser slik vi lyster kan vel diskuteres" Ja, Jeg synes at det godt kan disuteres. Naturressurser: Det er naturlig fordi vi mennesker bruker ting rundt oss. Vi har i alle år brukt de ressursene vi har hatt, alt fra bålet(natur), jakt (dyr), dyrking av grønnsaker (jord) og tilogmed Toalettsetet kunne vært laget av et tre, for de som skulle ønske det. Men vi har også vitenskap og teknologi. Om vitenskapen bare har vært god mot oss er jeg egentlig ikke så sikker på. Men vi sitter her med tastaturet begge to, gjør vi ikke? Er det greit å bruke ressursene rundt oss så lenge det ikke skader andre, kanskje? Mange gårdsbrukere får inspektører til gården sin. Evt fra Tine. De tjener stort sett veldig lite om de ikke følger reglene. Slik er hvertfall reglene. Men de som ikke orker å bruke ressursene og følge reglene og blir oppdaget- de får jo ikke solgt noe kjøtt? (I følge reglene) Mange gårdeiere har faktisk interesse for dette her. Men så er det faktisk de som ødelegger, de som skader og driter i dyrs rettigheter og det som er regler! Du må nesten rett og slett gå lengere enn å bare si "Jeg er i mot kjøttindustri". Er forskjell på Industridyr/dyreindustri og kjøttindustri. Det du sier er at du er imot kjøttindstrien fordi du ikke vil støtte hvordan de behandler dyra. Kjøttindustrien har regler om at det skal skje humant. Det er jo derfor det kommer inspektører/vetrinærer og mattilsyn og alt blir oppstyr. Er hele verden imot deg?
Gjest TS Skrevet 17. september 2008 #18 Skrevet 17. september 2008 Og for meg er det egentlig ikke norsk kyllingproduksjon så veldig mye verre enn annen dyremishandling. Det er et paradoks at vi reagerer mest på de tingene som rører ved våre følelser, mens vi daglig bidrar til minst like mye dyremishandling gjennom kjøp av industrikjøtt. Kyllingproduksjonen er jo helt syk. Spiser ikke kylling
Gjest Elastica Skrevet 17. september 2008 #19 Skrevet 17. september 2008 Kyllingproduksjonen er jo helt syk. Spiser ikke kylling Ikke jeg heller.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 17. september 2008 #20 Skrevet 17. september 2008 Det forstår ikke jeg heller. Når vi først er inne på det med å bli provosert; Jeg blir aller mest provosert av de som mener det er forkastelig å drepe dyr, men som samtidig synes det er greit med kjøtt så lenge man ikke bokstavelig talt får blod på fingrene. Jakter du selv da? Kjenner en mann med disse synspunktene. Han spiser bare kjøttet han jakter på selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå