Gå til innhold

Champagneskål på kirketrappen?

Amica

Anbefalte innlegg

...men da må man være saklig og holde seg til fakta.

Jeg har aldri sagt at jeg på død og liv skal drikke alkohol på kirketrappen.

Langt ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk champanje utenfor trappen. Det fulgte med i bilen som vi leide.

Hørte med presten om det var greit førs, siden det er noen prester som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for a være vrang og kverulerende, men hvor saklig er det å si en skal drikke medbrakt kakao på termos da?? :o

Jeg er enig med toflus, og mener at det er du som er usaklig i denne sammenhengen Anitacath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Anitacath, jeg synes du er litt vanskelig nå.

Det folk reagerte på var at du la det frem som om du kom til å ta deg tilrette uansett.

INGEN har sagt at det er ulovlig å drikke alkoholfritt på kirketrappen. Det var jo heller ikke det debatten gikk på.

Drikk din cider eller kakao på kirketrappen du. Ingen her mener at det er verken skadelig eller ulovlig. Alkohol på kirketrappen derimot bør avklares med kirken på forhånd. Alkohol (og dermed Champagne) på offentlig plass er ulovlig, men jeg tror nok politiet ser gjenneom fingrene med det ;-). Men det bør altså avklares med kirken først.

At andre igjen synes det er HARRY å ta en skål på kirketrappen er jo en annen del av debatten. Men de som synes det har jo ikke sagt at det er, ulovlig å drikke alkoholfritt? De synes bare det er harry uansett hva du velger å skåle i, og det må de da få lov til å gi utrykk for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler også som tidligere nevnt om respekt og det hjelper ikke om du har cider, for uansett så er det etter min mening harselering og harry.

Anitacath:

Nå var det vel Champagne det var snakk om?

Så vidt jeg vet er det alkoholholdig. Det er jo dette med alkohol og kirken store deler av debatten i denne tråden har handlet om.

Men dersom du mente at du og mannen din ville ta en Solo når dere kom ut av kirken, så er jo hele denne debatten overflødig eller hur?

Noen prater mot seg selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud dette ble en tåpelig diskusjon......

Anitacath - du må da tåle å høre hva folk mener om denne saken.. Jeg er enig i de som mente det var respektløst å gå i gang med å drikke champagne på kirketrappen uten å spørre først. Det var jo tross alt det du startet med å skrive. Senere har du endret innleggene dine med å si at det nødvendigvis ikke måtte være noe alkoholholdig etc. Må innrømme at jeg ble litt forvirret da jeg leste alle innleggene dine, syntes du var uhyre "forsvarende" i stedet for å bare la folk få si hva de mener. Kan du ikke forklare oss en siste gang hva du mener og har tenkt, da så kan vi andre svare hva vi synes. Du må da skjønne at du ikke alltid får de svarene du ønsker deg..........

Forresten var det Amica som skulle hjelpes.............................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sagt i mot meg selv så er litt usikker på hva du mener nå?? :roll:

Og som lillebrura skrev, det var faktisk Amica som ville høre hva vi synes. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp og trøste så hissige dere er på Anitacath!! :o

Mye blir vridd og vrengt på her.. Tror alle er ganske enige. Så det er nok ingen vits i å hisse hverandre videre opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en liten skål på kirketrappa, men det var alkoholfri champagne. Mannen min kjørte bryllupsbilen etterpå, så dette var det eneste alternativet for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke innlogget Lula

Jeg har da ikke snakket mot meg selv :ler:

1) Alkohol i offentlighet er ikke lov

2) Skåling i alkohol på kirketrappen bør avklares med kirken (av flere grunner)

3) Alkoholfri skål: helt greit

4) Noen synes det er harry med skåling på kirketrappen

Lese nøye Anitacath!!! Det er viktig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd en gang at det ble skålt på kirketrappen. Og jeg syntes ærlig talt at det var harry. (Sorry, dersom bruden leser dette (hun vet mitt nick), men det syntes jeg.)

Skåling hører med til festen, ikke kirkehandlingen. (Og det er ett fett om det er alkohol eller ikke i "sjampisen".) Jeg synes det er viktig å skille mellom det som er høytid, og det som er fest. Nå vet jeg ikke om jeg hadde reagert slik om falsken var blitt åpnet mens brudeparet satte seg inn i bilen, og fikk overrakt glassene der. Men det skjedde ikke, de sto på kirketrappa. Da virker det litt som at det viktigste er å skåle/drikke/feste så raskt som mulig. Nei, vent til brudeparet kommer til lokalet. Da skal de møtes med hvert sitt glass, til en felles skål.

Og det kan da ikke være noe særlig å bli "litt på snurr" før man kommer til fotografen. Bruden hadde jo fått et par gless hos frisøre, ikke spist så mye, og så to-tre glass fra kirketrappa til fotografen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i bryllup for noen helger siden...

Da brudeparet hadde satt seg inn i bilen, spratt de champagnen og skålte idet de vinket til gjestene og kjørte ut derifra.

Jeg synes dette var veldig fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, for å rydde opp litt her.....

Jeg skriver

..."jeg har ikke tenkt å spørre noen om lov ...."

da betyr det rett og slett at jeg vet om så mange par som har skålt champis på kirketrappen uten den minste diskusjon.

...."men hvis presten tar det opp er det helt ok for meg å drikke cider..."

Dette er naturligvis av respekt for den enkelte prests mening.

....og skulle han forby meg å drikke noe som helst flytende fordi

"han vil det bare" kan han hoppe i havet. Sånne prester gir jeg ikke en femmer for, så da setter jeg inn en vikarprest.

Verre var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amica: jeg hadde hørt med presten om hva h*n synes om skåling på kirketrappen, hvis det skulle bli aktuelt for dere. Selv har vi ingen planer om skåling på kirketrappen. Jeg har aldri opplevd å se det heller, så jeg vet ikke helt hva jeg synes om det, men hadde latt det være hvis presten er i mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...