Gå til innhold

Hvilket av disse hotellene i Paris har best beliggenhet?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er på utkikk etter et hotell i Paris, men vet ikke helt hvilket område jeg bør se etter. Kan dere som er kjente i Paris si hvilke av hotellene på dette kartet som har best beliggenhet: http://www.startour.no/cities/city/maps/map_43.asp

Det blir ikke nødvendigvis et av disse hotellene jeg kommer til å satse på, det er mer beliggenheten jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig ville jeg nok satset på et av hotellene på høyre bredd og nokså nær Seinen - for eks. Castille eller Astra Opera. Gangavstand til veldig mye.

Når du bestiller hotell - vær også obs på hvor langt det er til nærmeste metrostasjon. Det er en veldig kjekk måte å komme seg rundt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bestiller hotell - vær også obs på hvor langt det er til nærmeste metrostasjon. Det er en veldig kjekk måte å komme seg rundt på!

..husk bare at metrostasjonen Liege ofte er stengt, som fex på søndager. Så velg et hotell som er nær en annen stasjon enn den.

Kjøp deg ukeskort på metroen og hold godt fast i metrokartet, du fatter ikke bæra av systemet før det har gått et par dager... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Latiner-kvarteret eller området rundt Sacre-Cæur. Henger meg på tidligere anbefalinger om at det er lurt å sjekke ut nærmeste metro-stasjon :) God tur!

Amelie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og dersom du skal ha ukeskort kan det være lurt å ha med seg et passbilde hjemmefra. For fotoboksene der nede........ :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid bodd i Latinerkvarteret og liker oss kjempegodt der. Masse liv og røre og uformell atmosfære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg ville definitivt ha unngått området rundt Sacre Coeur. Ikke spesielt hyggelig, litt lugubert om kveldene, og dessuten usentralt i forhold til det meste. Latinerkvarteret (Quartier Latin. Like ved Notre Dame) er genialt fordi det er masse kafeer og restauranter der, det er gåavstand til veldig mye, og det er masse metrostasjoner i nærheten, bl. a St. Michel som har direkte RER til flyplassen, Versailles etc. Definitivt min favoritt. Ulempen med Latinerkvarteret er at det er en aldri så liten turistghetto. det er ikke der du finner Pariserne...men vi er jo turister, så hvorfor late som noe annet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...