Gå til innhold

Tåler / drikker du melk?

Drikker du melk?  

17 stemmer

1. 1. Drikker du melk?

• Nei - liker ikke
      18
    • Nei - tåler ikke
      23
    • Ja - ofte
      35
    • Ja - av og til
      24

Fremhevede innlegg

Gjest Poirot
Skrevet
Kumelk er laget for at en kalv skal legge på seg 40 kg i måneden...derfor drikker jeg aldri H-melk (rød) ivertfall...

H-melk er ikke det samme som råmelk (egen melk for kalver), trodde jeg. Men råmelk blir kanskje h-melk etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å drikke melk..

Kumelk er for kalver - og menneskemelk for små barn....

...

men bruker fløte/melk i matlagningen - men kjenner at jeg ikke har noe godt av det... (for føltegratinerte poteter er bare det beste som finnes...)

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg er som VesleBråka m.fl: MÅ ha det, bare MÅ ha det...

som tørstedrikk, til frokost, til lunsj, til kvelds... Da jeg var utvekslingsstudent i USA og bodde på bondegård drakk vi det til middag også, men det sluttet jeg med da jeg kom hjem til gamlelandet. Men ellers er melk toppers - helst skummet eller ekstra lett.

Brødskiver uten melk er rett og slett kjipt.

Og sjokoladekake blir tusen ganger bedre med melk til.

For ikke å snakke om å spise sjokolade, og så drikke melk samtidig...

Og så SJOKOMELK!

Jeg var en gang på seminar i Finland der de hadde melkeautomat og o-boy på kaffebordet... En uke gjorde meg hekta så jeg nærmest trengte avvenning :ler:

Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg plutselig ikke tålte melk mer :o

Skrevet

H-melk er ikke det samme som råmelk (egen melk for kalver), trodde jeg. Men råmelk blir kanskje h-melk etterhvert?

Jo, Donpedro, du er absolutt inne på noe. Råmelk kalles kumelken ca. den første uken etter at kalven er født. Den er ekstra ekstra næringsrik, og den sendes aldri til meieriet. Hvorvidt det er råmelk eller vanlig kumelk som er laget for at en kalv skal legge på seg 40 kg i måneden, skal jeg ikke si. Tror ikke det sto noe om det der jeg leste denne lille faktainformasjonen med store øyne. Men h-melk har uansett alt for mye næring for oss mennesker.

Gjest Donna
Skrevet

Alle dyrebabyer trenger den råmelken - den er som sagt ekstra næringsrik og proppfull med antistoffer ......melskeerstattnig til et valpekull vil f.eks ikke bli det samme som den melken moren har i pattene tiden rett etter fødsel.

H - melk derimot tror jeg ikke er det samme som råmelk - det er den feteste typen som minst fette er tatt bort fra. Veldig godt syntes jeg da jeg drakk melk .......... :oops: :wink: Ingen melkebønder her????

Skrevet

Råmelk er melken kua produserer etter at kalven er født. Den inneholder antistoffer og masse næring en nyfødt kalv trenger. Det er definitivt ikke det samme som h-melk.

Er ikke bonde men bor da tross alt på Jæren 8)

Skrevet

Ja jeg drikker melk. Hadde et lite opphold etter den verk-i-melka-greia det stod om i VG, men har melk i kjøleskapet igjen nå.

• 10 måneder senere...
Skrevet

Ja, jeg drikker melk, men for det meste sjokomelk :)

Skrevet

Jeg tåler melk- men liker det ikke...

Så det er ytterst sjelden jeg drikker det...

Skrevet

Drikker nesten aldri melk lenger, bare av og til - og bruker i mat

Skrevet

Tåler de fleste melkeprodukter svært dårlig, også yoghurt og kesam. :-( sjokolade hvor mesteparten er sjokolade basert mye på melk, som Stratos og melkesjokolade og sånt blir jeg også dårlig av. Og is.

Synes det er skikkelig synd, for det er så mye styr når jeg skal bort å spise, det er jo melk i nesten alt!

Men blåser i det innimellom, det er bare meg selv det går utover, og kvalme og dårlig mage levde jeg med i hverdagen før, så litt av og til går an. :ler:

Skrevet

Er ikke noe begeistret for melk, så det er ytterst sjeldent jeg drikker det- og da stort sett kun med O' boy i.

Skrevet

Jeg tåler melk, men drikker det sjeldent.

og hvis jeg drikker det så har jeg halve glasset fylt med o'boy..

Skrevet

Jeg drikker melk hver dag til alle brødmåltider, og ellers til alle måltider med egg, grøt og en nødvendighet til paprikapotetgull. Yoghurt spiser jeg sjelden. Jeg har ingen allergier, heller ikke mot melk, og synes melk er veldig godt.

Skrevet

Jeg drikker masse melk. Det går vel bortimot en liter om dagen - bare til meg. Men jeg har trappa ned på melkedrikkinga nå som jeg er gravid. Spiser i tillegg en del ost og litt yoghurt.

Skrevet

Liker kun sjokomelk og yoghurt produkter

Skrevet

Melk er kjempegodt!

Her drikkes det veldig mye melk ihvertfall :wink:

Skrevet

Jeg tar meg aldri et glass melk, men spiser det sammen med kornblanding. Også er jeg veldig glad i melkesuppe og grøter med melk i.

Gjest Malama
Skrevet

Jeg drikker melk nestedaglig, men ikke mer enn et glass.

Jeg liker ikke melk, og drikker derfor somregel melka mi med oboy i, men i perioder drikker jeg den "bar" på ukedagene, men det varer somregel ikke mang ukene...

Drikker melk til frokost fordi jeg ikke drikker kaffe eller te, og ikke synes det frister så særlig med saft til frokosten. Tidvis veksler jeg med jus da, det liker jeg jo, men jeg liker jo sjokomelk også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...