Gå til innhold

Tåler / drikker du melk?

Drikker du melk?  

17 stemmer

1. 1. Drikker du melk?

• Nei - liker ikke
      18
    • Nei - tåler ikke
      23
    • Ja - ofte
      35
    • Ja - av og til
      24

Fremhevede innlegg

Skrevet

Drikker MASSE melk og har alltid gjort det.. Tipper det går 9-10 liter i uka her hjemme.. (Drikker bare ekstra lett melk. ) Spiser lite yoghurt og andre melkeprodukter, men det forekommer..

Videoannonse
Annonse
Gjest Cruella
Skrevet

Jeg elsker melk, særlig H-melk.

Hvis jeg har gått tom for melk når jeg skal spise frokost (brødskiver), gidder jeg ikke spise.

Gjest Starya
Skrevet

Tåler melk, men drikker ikke så mye av det. Jeg er et vanedyr som må ha te til brød med enkelte sorter pålegg (ost, leverpostei m.m.) og melk til ander (kjøttpålegg, syltetøy..). Men, da må den være iskald og fra en nyåpnet pakke. Jeg synes fort det blir ekkel lukt av melka.

Der var en stund mistanke om at guttungen hadde laktoseintoleranse, og vi kuttet melk, gikk etterhvert over til laktoseredusert. Han ble bedre i magen, og nå drikker han også vanlig melk. Vi har imidlertid oppdager at grøten blir best med laktoseredusert melk... :wink:

Skrevet
Jeg elsker melk, særlig H-melk.

Hvis jeg har gått tom for melk når jeg skal spise frokost (brødskiver), gidder jeg ikke spise.

Ja sånn er jeg også.. MÅ ha melk til brødskiver.. Å til sjokolade og banan...

H-melk drakk jeg da jeg var liten, men da fantes vel knapt noe annet.. Nå syntes jeg det er på linje med å drikke fløte.. Smaker hvertfall det samme..

Gjest Poirot
Skrevet

ÆSJ!

Drikker det aldri, unntatt varm kakao.

Spiser ost og youghurt, og blodprøver vise at jeg får i meg nok kalsium.

Skrevet

Bruker melk til frokostblandinger og til matlaging.

Drikker aldri ren melk.

Skrevet

Nix, tåler ikke, men liker det godt - men må ha en liten skvett i kaffen unasett :wink:

Skrevet

Jeg drikker et/to glass melk til frokosten.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jobber for Tine Meierier i dag, Virgo ?

Jeg drikker melk utrolig skjelden. Noen ganger til ferskt brød med syltetøy eller til pannekaker.

Bruker det mye i maten ! Fløtegratinerte poteter, namnam.

Vi har alltid melk ihuset og ingen av barna er intolerante.

Skrevet

Jeg drikker meget sjelden ren melk, men det hender selvsagt. Liker ikke smaken, minner meg om barndommen på mine besteforeldres gård. Yougurt, milkshake, melk med o'boy og den slags har jeg heller sansen for.

Gjest Donna
Skrevet
Jobber for Tine Meierier i dag, Virgo ?

Jeg drikker melk utrolig skjelden. Noen ganger til ferskt brød med syltetøy eller til pannekaker.

Bruker det mye i maten ! Fløtegratinerte poteter, namnam.

Vi har alltid melk ihuset og ingen av barna er intolerante.

Hehe nei da :ler: Bare nysgjerig siden jeg stadig oftere hører om de som ikke tåler melk - som meg .........men ser at det ikke er så mange KG'ere det gjelder :wink:

Fortsett å svare :lol:

Skrevet

Jeg drikker 1-2 glass til dagen. Synes melk er ganske så godt, men det må være ekstra lett varianten!

Til fersk sjokoladekake er melk kjempegodt!! ::slikke seg rundt munnen smiley::

Skrevet

Drikker mye melk, har alltid gjort det. Fra å alltid drikke h-melk til jeg var 12, er jeg i dag blitt veldig glad i ekstra lett melk, fra sånne melkemaskiner er skummet melk veldig godt. Er nok litt rar for jeg har siden jeg vært liten gjerne drukket melk til middag også :oops: .

Skrevet

Jeg sluttet å drikke melk da jeg var ca. 5 - 6 år gammel. Tar en kopp kakao eller kornflakes men ikke ren melk.

Skrevet

Drikker alltid melk til frokost og lunsj. Det går mest i lettmelk, av og til ekstra lett.

Stemmer i med reklamen: bare ha det!

Men melk til middag er helt utenkelig. Merkelig...

*Lisa*

Skrevet

Drikker jeg melk, begynner magen å rumle og bråke.

Oppdaget det en gang jeg var f.....sjuk.

Melka slo seg tvert på magen.

Så jeg kuttet ut melk,etter det.

Har bare en skvett i kaffen.

Men spiser softis, yoghurt, ost...

Har hørt at melk blandet med sjokolade ikke skal lage bråk for magen, men prøvde, - det gikk ikke. Neste gang gikk det bra.

Så jeg vet ikke om jeg tåler melk, men jeg drikker det ikke.

Skrevet

Jeg har alltid tålt melk, men har stort sett sluttet å drikke d for flere år siden....Drikker te/juice til frokost! Spiser kalktabletter for å få i meg nok kalk. I tillegg spiser jeg mye ost; d er jeg veldig glad i pluss yoghurt.

Forresten; har jo ofte melk i teen da, pluss at jeg drikker caffe latte til frokost av og til....!

Er ikke d at jeg ikke liker d egentlig; er vel d at jeg foretrekker andre ting istedetfor.....

Skrevet

Jeg er nærmest avhengig av melk, og blir lettere panisk når det ikke er melk i kjøleskapet. :gape: Det er særlig til brødmat jeg liker melk, synes f.eks. brødskive og juice smaker æsj.... Iskald skummetmelk til ferskt brød er derimot nammenam!

Gjest Dolphina
Skrevet

Sitter å spiser sjokoladekake nå, og da er det bare helt herlig med melk til!

Drikker melk flere ganger daglig ofte.

Både til frokost og kvelds som regel og til lunsj hvis jeg er hjemme.

Melk er sunt og godt! :lol:

Skrevet

...må ha det.. bare må ha det..

Har alltid melk i kjøleskapet, bruker grønn melk til drikking (ekstra lett) og kjøper noen ganger rosa melk hvis jeg skal lage hvit saus f.eks da den grønne blir litt tynn for det. Uovertruffent til brødskiver, middag, kvelds, potetgull, sjokolade.. jeg er nok en kalv enda. Men jeg har innsett at mennesket ikke er ment å drikke så mye melk, det har altfor mye næring for oss, så jeg prøver å skjerpe meg med å drikke juice eller vann istedet.

Kumelk er laget for at en kalv skal legge på seg 40 kg i måneden...derfor drikker jeg aldri H-melk (rød) ivertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...