Gå til innhold

Tåler / drikker du melk?

Drikker du melk?  

17 stemmer

1. 1. Drikker du melk?

• Nei - liker ikke
      18
    • Nei - tåler ikke
      23
    • Ja - ofte
      35
    • Ja - av og til
      24

Anbefalte innlegg

Gjest Donna
Skrevet

I disse melkeintolerante tider lurer jeg på følgende:

Drikker du melk?

Jeg tåler ikke å drikke melk - da får jeg sikkelig dårlig mage. Men melk i maten kan noen ganger gå greit.

Surmelk og youghurt er ok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Youghurt funker, men melk er ikke godt. :-?

Skrevet

Jeg tåler melk ganske godt. Bruker det i mat, men drikker skjelden et glass.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg syns melk kan være kjempegodt, spes etter masse sjokolade! Også er jeg veldig glad i kakao (m krem).

Men - jeg drikker nesten aldri melk, (bare kakao innimellom når det er kaldt ute).

Spiser mye ost da :wink:

(hilsen Embla, benskjør om 40 år)!!

Gjest Chica
Skrevet

Jeg drikker melk, men svært sjelden. Av og til om morgenen tar jeg et glass sjokomelk til maten, resten av melken brukes til frokostblandinger og i matlagingen.

Skrevet

Av en eller annen merkelig grunn mistet jeg lysten på melk etter jeg ammet. Derfor er det ganske sjelden jeg tar et glass melk, men sånn ca en gang tredje hver måned er det godt, men det være skummet melk.

Melk i matretter går fint. :P

Skrevet

Jeg drikker skummet-melk et par ganger i uka. Funker godt til frokost om jeg spiser det.

Gjest Madley
Skrevet

Jeg fikk laktoseintoleranse og da sluttet jeg å drikke melk. Nå er ikke melk godt engang lenger! Det lukter surt også har jeg oppdaget at kroppslukten min forandret seg da jeg sluttet å drikke melk/ spise melkeprodukter. Ble mildere og ikke så stram.. :D

Gjest Mzfire
Skrevet

Da jeg slanket meg syns jeg skummet melk var godt. Men ellers drikker jeg nå ikke melk. Drikker jeg melk vil jeg helst ha i oboy da går det bra.

Har mistet lysten på melk da jeg fikk kjeft som barn. Gunnen til det var fordet jeg spiste så mye honnikorn og sånne blandinger at melka forsvant på 1-2- 3 :) Var mye Oboy også da jeg var barn. Men så en gang husker jeg at jeg fant et grønt insekt i melkekartongen og etter det får jeg ikke noe lyst på melk :(

Men om jeg en sjelden gang spiser nugatti på skiva er det godt med melk ved siden av :)

Gjest Donna
Skrevet

Da jeg var yngre tålte jeg melk og drakk mye av det. H-melk måtte det være :oops: :ler: ....men nå ahr jeg ikke drukket på 10 år ..for jeg tåler jo ikke. Savnet melken leeenge .....særlig hvis jeg spiste sjokoladekake DA er det godt med melk til.

Og steikte osteskiver ! det var godt med melk til !

Har smakt melk i voksen alder ...og ikke likt det ..så det er like greit ... :ler:

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg kan ikke få i meg store mengder av det, og drikker aldri rent. Da får jeg helt krampe. Yoghurt går greit, men jeg prøver helst å ligge unna mat med melk i. Dessverre er det mye jeg liker med nettopp melk i, så da forsaker jeg heller en normal mage, med det resultat at jeg ofte har et helt koko fordøyelsessystem.

Skrevet

Jeg drikker svært lite melk. Jeg synes melk er godt til ulike typer frokostblandinger o l, men synes ikke melk er særlig godt som drikke.

Skrevet

Jeg drikker melk daglig - 1 - 2 glass, ingen problemer. Drikker melk til frokost/lunsj - ikke som tørstedrikke.

Gjest vampie
Skrevet

jeg trodde jeg hadde melkeintolleranse før, fikk dårlig mage av det... men nå tror jeg at jeg bare var kresen :lol:

jeg syns melk er kjempegodt og drikker gjerne et par digre glass om dagen men det skjer sjelden siden jeg syns melk er dritdyrt og jeg gir det heller til kattene mine (og ja jeg vet de ikke burde få men jeg er slem)

Skrevet

Aldri drukket melk :-?

men sjokomelk og yougurt liker jeg :D

(jaaada,usunt..)

:D

Skrevet

Drikker melk når jeg har lyst,

får av og til melkekick!

Hehe,

jeg slipper risikere å få diabetes av for mye melkedrikking,

siden jeg allerede har det!! Woohooo!!

*Helle innpå 50 L melk uten å krepere*

Har type 1,

hatt siden jeg var bitteliten,

så ikke kostholdet sin skyld!

Melk er godt når det er godt,

og dårlig når det er dårlig.

Er litt med melk som det er med paprikachips,

av og til digg,

mens ellers spfhjlystchjs!

Skrevet

Jeg har aldri likt melk jeg.

Får dessuten vondt i magen av å drikke melk, blir kvalm og uvel.

Men jeg har ikke problemer med melk i maten, is osv. Spiser også mye ost og tror at jeg får i meg det jeg trenger.

Skrevet

Vil egentlig gjerne drikke mye melk, men når det bare er meg på en melkekartong og jeg spiser yogurth til frokost, får jeg sjeldent drukket opp. Så nå blir det til at jeg drikker masse når jeg er hjemme og sånn. Men liker det kjempe godt, spesielt ekstra-lett.

Piglet

Skrevet

Er veldig glad i melk. Drikker stort sett skummet og lett-melk. Tror egentlig ikke at det er bra med alt for mye melk. Tine påstår at det hjelper mot benskjørhet, men Norge ligger jo på topp i antall tilfeller selv om vi drikker masse melk i dette landet. :o Så det tror jeg ikke noe på.

Men jeg bare Må ha melk til sjokolade.

*nam nam*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...