Gå til innhold

barneselskap


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Her i distriktet er det vanlig at barn inviterer alle barn av samme kjønn i bursdagsselskap. Jenten min er nå syv år, og dette betyr at vi må ha selskap for 20 unger! Ikke har vi så stor plass, og mye penger blir det også...

Jeg trenger altså tips til leker og aktivisering for unger som ikke tar så stor plass. Vi håper på fint vær så vi kan være ute (vi har en terrasse som er sånn passe stor), men dersom det blir riktig ille må vi jo være inne...

Hva med mat? Pizza Grandiosa - er ikke det greit nok? Og så sjokoladekake og muffins?

Alle tips mottas med takk!

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Noen jeg kjenner har gjort følgende med STORT HELL:

Barna deles inn i grupper på tre-fire. Hver gruppe får en pizzabunn. Så settes det fram skåler med div. fyll (skinke, salamibiter, stekt kjøttdeig, ost, grønnsaker, etc). Så lager barna sin egen pizza.

Dette er veldig gøy, det gir mening, de aktiviseres, etc.etc. i det uendelige

(jeg syns faktisk dette er en utrolig, knakende god idè)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Barneselskap kan være et mareritt - hvis man vil, men det kan også være ganske så hyggelig!

Jeg pleide å lage små (veldig små) kjøttkaker og bakt tilsvarende små rundstykker til - så kunne ungene lage "mini-hamburgere". Ellers satte jeg også på cocktailpinner og hadde masse frukt og grønnsaker. Det virket som om alle likte det godt. Ellers syns jeg ideen om å lage pizza var god, men kanskje vanskelig med SÅ mange barn?

Sjokoladekake og boller - brus - og godteposer som ble utdelt helt på slutten av selskapet.

Aktiviteter: Godtposer: Fiskedam (laken i dørkarm) - pinne med klesklype i enden.

Adjektivhistorie: Skriv en historie og la ungene komme med adjektiver etter tur - les høyt til slutt: garantert morsomt.

Gaver: Alle i ring på gulvet - "flasketuten peker på" - den som blir pekt på gir gaven, alle får sett hva som blir gitt...og så snurres det videre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det alltid enkelt i barneselskap. Saft, pølser m/brød, muffins og sjokoladekake (m/lys) og kanskje boller som lett blir litt ekstra med sjokoladeglasur oppå... Dessuten varer selskapene våre i maks 2,5 timer for mer orker jeg ikke!

Syns det med pizza var et godt forslag.....

Lykke til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min på 8 var i bursdag til en nabogutt i går. Den startet kl.15.30, utrolig tidspunkt på en ukedag, men vi rakk det dah. Klokken 18.00 kom han hjem, fullstendig utsultet. De hadde fått et sjokoladekake-stykke og en is hver. Jeg tok det for gitt at ungene skulle få noe varmt å spise når bursdagen startet kl. 15.30. Men neida....stakkaren var kvalm og uvel.

Utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegg slik at det blir minst mulig arbeid for deg selv, både når det gjelder mat og oppryddning etterpå. Papptallerkner og pappkrus er helt greit, og papirduk - gjerne med barnemotiv.

Jeg ville satset på pølser med brød el lompe, istedenfor pizza hvis det blir så mange som 20. Brødene kan du varme litt i stekeovn så blir de gode.

Sjokoladekake kamuflert som ett eller annet pleier å være populært, likedan muffins og kjeks.

Godteposer kan bli fryktelig dyrt med så mange barn, så sist sønnen min hadde bursdag kuttet vi rett og slett ut godteposene. Vi satte heller frem skåler med chips og litt godteri etter maten, så fikk de forsyne seg som de ville. Is er også populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...