Gå til innhold

Miss sixty my ass!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Étoile

Både Miss sixty og Fornarina er veldig lange i bena hvis du er ute etter bukser med lang benlengde. Vet ikke helt med Lee og Levis, men vil tippe at de har 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Donna

åååå Ja men hvis det er snakk om livvidden så er jo det noe helt annet da enn de størrelsene jeg går ut i fra ..ikke rart jeg begynte å lure :o !!!...kan jo ikke sammenlignes en gang jo ...så da trekker jeg meg stillt ut av debatten ....jeg kjøper nemlig kun bukser som måles i vanlige størrelser ..altså S M L osv og 36,38,40 osv .....

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en Miss Sixty-bukse. Den fikk jeg i gave da merket ikke var såå fjortis-kjendt..(3-4år siden..). Det er den "vanligste" typen.

Jeg er ikke overvektig, men heller ikke undervektig. Og ja, jeg har former!! Størrelsen er 27. (På levis bukser bruker jeg 27 og 26 i livvidde...)

Sitter som ett skudd, men litt lang i bena, så de klippte jeg rett å slett av...

Forguder den buksen...(bare synd Miss Sixty har forandret litt på "figuren" på buksen...arghh)

Begynner å bli litt slitt, men den er brukbar ennå!

Var innom en butikk for å kikke...Miss Sixty-buksene kostet rundt 900kr!! (Da jeg fikk min, kostet den 600....)

Aldri i verden om jeg betaler SÅ mye for en bukse som var billigere og bedre før.....

Men, den buksen jeg har nå er absolutt en go bukse med kvalitet! Jeg er superfornøyd!

(Hadde de fortsatt produsert den buksen uten å ha forandret på den hadde jeg invistert i flere)

Mvh Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ehh... nå blir jeg kanskje skutt her' date=' men buksene er da ikke SÅÅ små?! Dessuten har jeg sett opp til str 34. Jeg har to par som ikke er de typiske fjortis modellene, begge str 32 og de passer fin fint... og jeg har STOR rumpe altså, Lee buksa mi er f.ex str 31. Sist jeg kom oppi et par jeans mindre enn str 30 var ungdomsskolen...[/quote']

Du bruker størrelse 31 i Lee buksene og du sier at du har stor rumpe.

Jeg bruker 32 og jeg har IKKE stor rumpe. Misliker sterkt folk som sier de har stor rumpe o.l når de har NULL gunn til å si det. *arg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lisa-Beth, uinnlogget

Forstår ikke helt problemet her....

De fleste vet jo at MissSixty har misvisende størrelser, er det ikke bare å kjøpe x nummer større størrelse enn det man pleier?

Spiller da ingen rolle om man vanligvis bruker 27, men må opp i 32 i MissSixty for at den skal passe??

Og du som startet tråden, du prøvde jo en bukse, det må vel bety at du først likte den?

Jeg handler sjelden på BikBok, men det hender. Jeg er en XS eller S-størrelse. Det har hendt at jeg har måttet kjøpe skjorter der i størrelse XL eller L, men det blåser vel jeg i, så lenge den passer.

Hvis missSixty etc. velger å lage klær som den gjennomsnittlige norske kvinne ikke får på seg, så værst for dem...

De går glipp av en del kunder på den måten.

Jeg synes ikke MissSixty lager fine klær, mange er enig med meg, men har klærne en spesiell status blant oss voksne og, at man ønsker å tilegne seg en slags Lolita-image???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Jeg synes ikke MissSixty lager fine klær, mange er enig med meg, men har klærne en spesiell status blant oss voksne og, at man ønsker å tilegne seg en slags Lolita-image???

Ikke for min del ihvertfall... men jeg er bare 21, og kjøpte buksene for tre fire år siden i Paris av den enkle grunn at de satt som et skudd og bare kostet 300 kr paret... Men hadde de kommet med en modell jeg synes er fin så hadde jeg kanskje kjøpt en nå også, ser sjelden på merker når jeg handler klær, utseende er viktigst. Og fjortis modellene er definitivt ikke min stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhh....jeg liker faktisk Miss Sixty buksene mine jeg.. Har arvet dem av lillesøster. Kjempegod kvalitet, de er like fine samme hvor mye jeg bruker dem og vasker dem!

Og jeg er hverken syltynn (str. 36) eller fjortis.

Ikke bry dere om hvilken størrelse dere må ha da! De varierer jo fra merke til merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....jeg kjøper nemlig kun bukser som måles i vanlige størrelser ..altså S M L osv og 36,38,40 osv .....

:vinke:

Kan jeg få spørre om hvorfor. "Alle" motebuktikker med respekt for seg selv selger bukser etter livvidde og ikke etter de størrelsene du referer til.

Ja, dersom du ikke handler på "kjerringbutikker" dah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Er ikke hele poenget å finne en bukse som passer, da? Ikke tallet som betegner størrelsen???

What's in a name? A rose by any other name would smell as sweet.

Rumpa di blir ikke større av at du trenger bukser i 29 hos Miss Sixty, men i 27 hos andre produsenter......

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Handler ofte på Miss Sixty, er 25 år og absolutt ingen fjortis! Er enig at størrelsene er litt misvisende, men det er jo bare å gå opp i str... Liker Miss Sixty bukser veldig godt, hater kjærring-bukser som er høye i livet.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker IKKE miss sixty bukser, har heller aldri prøvd dem fordi jeg ikke har sett noen som har en stil jeg liker. Det jeg har sett er for fjortis for meg, meg jeg har jo ikke sett alt.

Har jo også hørt at størrelsene er små, og jeg skjønner med fullt monn det der med at det ikke er morro å måtte gå opp tre størrelser for at buksa skal passe.

Det er rett at det bare er tall, og ikke for at jeg vet hvordan noen av dere ser ut, men det er kanskje litt lettere å bry seg om nummeret på buksa når man vanligvis bruker bukser som er str 40-44, og når man i tillegg ser at så altfor mange er sååååå mye tynnere en en selv?

Er man ikke helt fornøyd med størrelsen sin, eller bare akkurat, så er det ukult å måtte kjøpe buksa større en man er vant til. Jeg kjøper ikke bukser som jeg må ha i størrelse 44 f.eks, bruker vanligvis 38-42 alt ettersom, men må jeg opp i str 44 da går jeg ett annet sted.

Det har heller ikke noe med at man går i "kjerringbutikker" eller bruker "kjerring-klær"!! Dersom ikke VeroModa, Only, B-young etc er ekstremt kjærringete av seg da, det er jo mulig det er det.

Finner jeg ei bukse jeg liker som er såååå annerledes i størrelsen at jeg ikke får ho på meg i min "største" str, da er ikke buksa lagd til meg! That simple!!

Men det er også deilig å se at så mange er så fornøyd at de ikke bryr seg om størrelsen!! det tyder jo på at dere er ganske fornøyde, og det er bra!! :D

Mitt råd til deg som startet tråden:

Gå i butikker som har fine klær som ikke bare er i str pitlelite i forhold til deg selv!! :wink: Det føles så innmari mye mer behagelig å prøve bukser som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri brukt eller prøvd Miss Sixty bukser, så hvordan størrelsene er vet jeg lite om. Jeg synes ikke akkurat at super-trange Miss Sixty jeans med stretch g sånne rare sømmer på baken er noe for oss over 16 :ler:

Men noe fint har de faktisk. Jeg har en venninne som absolutt ikke er fjortis. Hun har et 2 par bukser derfra som er veldig fine på henne. De er ikke av typen stretch-jeans med super-lavt liv heller da. Den ene er en pen strait hvit linbukse og den andre et par fine jeans. I tillegg har hun en veldig fin innsvinget jeans-jakke fra Miss Sixty. Jeg ble faktisk litt overrasket da jeg så merkelappen. Trodde de bare lagde de fjortisgreiene, jeg. Men det kommer vel mye an på hvordan man eller kler seg også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg har STOR rumpe altså, Lee buksa mi er f.ex str 31. Sist jeg kom oppi et par jeans mindre enn str 30 var ungdomsskolen...

Størrelse 31 kan være stort hvis du er 1,55 på strømpelesten,

er du 1,75 derimot er det akkurat passe.

Det er vanskelig å si hva som er stort eller ikke , når man ikke aner hvilken høyde og figur kroppen din har.

Som ei anna sa her inne, hun var 1,80 og brukte 32 i livvidde, og ville IKKE kalle seg selv for 'brei over baken'..

Alle er forskjellig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg forbinder mest med miss sixty bukser kosejente, er den stygge "buen" bak på rompa :ler:

de var veldig in for en stund siden :ler:

de har mye fint og da, stikk innom et sted og se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt morsomt at så mange ser på miss sixty som fjortis bukser. Her i England, er miss sixty et populært merke hos mange kjendiser samt vanlige mennesker. Og det er svært få tenåringer som har denne type bukser.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Sixty buksene er veldig forskjellige, noen er helt enkle uten noe dill mens andre er veldig dillete.

Bare se her:

http://www.stress.no/products.asp?hid=3&cid=93

Om det ser fjortis ut eller ei går mest på hva man har til det. Med buffalo sko eller sneakers og kortkort topp kan jeg godt tenke meg at det ser veldig fjortis ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Jeg fikk ei MissSixty bukse for noen måneder siden, og nå måtte jeg beint inn i skapet og sjekke størrelsen!! Vanligvis bruker jeg 40-42, eller M-L, har "sklidd" litt ut etter tre unger og hormonspiral, og føler meg "bumsete med stor mage! Men bukse mi er str 33, og den sitter kjempebra på! Er ikke trang eller noe ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...