Gå til innhold

Størrelsediagram kjoler/ Toll og mva fra USA

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Kan noen hjelpe meg med å finne et størrelsesdiagram for amerikanskje kjoler - spesielt av merket Mary's.

Dessuten - vet noen hva som er reglene for sendinger med privat avsender når det gjelder import av kjole fra USA. Hva er grensene for tollfri import - og hva må man evt betale for.

Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

Se på www.evitabrud.no . De er en kjempekoselig norsk dame som fungerer som mellomledd mellom pc marys i usa og deg.

Dessuten er prisene lave, og kjolene er NYDELIGE!!! Har nemlig falt for en marys kjole selv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fra privat avsender, vil jeg anbefale at man skriver på at det er en gave (på utsiden av esken). Var litt vanskelig å gjøre det med mine sko fra bridalshoes.com, f.eks. :wink:

Tollgrensen er på 200 kr for varer du kjøper, er usikker på hva det er for gaver. Sjekk på www.toll.no, står helt sikkert der.

Ellers er det mye merkelig praksis hos tollvesenet. Bare sånn at det er nevnt. Jeg trengte ikke betale toll på skoene mine, men moms var påkrevd. Vet ikke hvordan dette er for kjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hallo.

Jeg har kjøpt meg kjole fra Marrys bridal. Jeg betalte ca 4300 kr for kjolen inkl frakt, og totalsummen etter toll og moms var ca 6400.

Jeg er kjempe fornøyd. Kjolen min var mye finere i virkeligheten,og var sydd av ett fantastisk stoff. Min kjole har fasongen a-line. Den er str 12, noe som tilsvarer 3840.

Om du skal handle direkte fra et internettfirma har jeg en kontakt som ga meg topp service.

Lukke til med kjolevalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...