Gå til innhold

Folk som misliker katter

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

Det var da fælt så hissig du ble jente86. For noen så er det å kutte venner pga en katt tilsvarende det å kutte dem ut pga musikksmak. Levende eller ei. Du kan beskylde andre for å være lite logiske, men du ser kanskje ikke sammenhengen fordi du er blendet av dine følelserfor katter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
*innlegg om frykt for hunder og katter*

Dette syns jeg også er annerledes enn å si at man syns katter/hunder er dumme/teite/unødvendige dyr. Du har jo hatt opplevelser som gjør at du er REDD.

Skrevet

Jeg har kanskje uttrykt meg litt uklart, men jeg har altså ikke tenkt å kutte ut denne venninnen min. Men ut fra en samlet vurdering så er hun ikke den venninnen jeg føler jeg har mest til felles med. Dette går jo også på interesser og væremåte. Så hun står bare ikke øverst på listen av venninner.

Når jeg kalte meg selv kattemenneske mente jeg vel det egentlig i anførselstegn. Det er noen ganger at egenskapene til kjæledyret gjenspeiler seg i egenskapene til eieren, selv om det selvfølgelig ikke alltid er tilfelle. Katten er et dyr som oftere blir valgt av kunstorienterte enn f.eks. hund. Det har selvfølgelig med verdier og egenskaper man verdsetter som disse dyrene representerer. Hunder blir gjerne foretrukket av lagmennesker. Dette er selvfølgelig en generalisering som ikke alltid stemmer.

Ja, jeg følte meg litt støtt av at venninnen min rynket på nesen og sa at hun ikke ønsket noe med katter å gjøre, og synes det er ekkelt hvis de kom bort til henne. Fordi de er sære dyr. Da kjente jeg at vi var i hvert vårt univers, gitt. ;)

Jeg verdsetter mest den som jeg må vinne tilliten til, som ikke tar meg ukritisk. Katten er det fineste dyret for meg, selv om jeg liker hunder og alle andre dyr også.

Skrevet
Tenker du deg litt om og tenker LOGISK er det at det var en selfølge MEGET klar vil nå jg virkelig si!!

Jeg har selv venner som ikke er spesiellt glad i katter men så lenge de ikke er stygge med kattene og lar de være i fred gjør det meg ingen verdens ting!!

haha sammenligner du jo nesbø med en katt også nå?nå må du virkelig slutte, du skjønte hva jeg mente med levende individ...som sagt; om du klarer å tenke logisk da:P dummeste ironien jeg har hørt.

you see??

Ja, det å sammenligne en forfatter med et levende vesen var jo en fryktelig dum sammenligning. Alle vet jo at Jo Nesbø kun er en fiksjon.

Hvorfor sklir du over på andre ting nå? først sammenlignes katter med bøker,musikk osv og når jeg sier dt blir totalt feil å sammenligne bøker ,musikk osv med katter for katter er levende individer spør du om jeg er begeistret for alle levende individer istedenfor å svare på det jeg sa...ehm ok snakk om å snakke rundt seg selv men ok...

jeg gidder vertfall svare for meg: nei, jeg er ikke begeistret for alle levende individer men jeg sammenligner de ikke med ting som ikke lever (som nettopp feks en BOK). og eneste jeg ikke liker med LEVENDE individene du ramset opp er faktisk edderkopper:P so there u go..der var svaret ditt

jeg har aldri sagt jeg ikke ville vere venner med noen som ikke likte en slik dyregruppe spesiellt godt heller. jeg har selv venner som ikke er særlig begeistret for katter eller hunder, men så lenge de lar de være i fred og ikke gjør dem noe gjør ikke det meg noe heller!! men de aller fleste av mine venner er veldig glade i dyr og glad er jeg for det=)

var faktisk ikke jeg som tok opp dette temaet her i hele tatt, så hvorfor du spør MEG om hvorfor jeg ikke ville være venner med noen som ville finne på å si at de ikke likte en slik dyregruppe spesielt godt, skjønner ikke jeg, for det har nå jeg for faen ALDRI sagt!!

Hehehe. Riktig.

Skrevet

Personlig har jeg bestemt meg for at alle som ikke liker katter, innerst inne er litt redd for dem, og da stusser jeg. Hvordan er det mulig å være redd en katt? Finnes det noe fredeligere kjæledyr?

Jeg tror ikke jeg ville 'luket vekk' en venninne fordi om hun var redd for/mislikte katter, men jeg ville ikke hatt full respekt for henne. Sorry, men sånn er det bare... jeg ville ansett henne for å være mildt nevrotisk, og nevrotiske mennesker klarer jeg liksom ikke respektere.

Nå var jeg sikkert utrolig teit, slem og ugjennomtenkt, men det er bare sånn det ser ut herfra hvor jeg befinner meg.

Skrevet
Personlig har jeg bestemt meg for at alle som ikke liker katter, innerst inne er litt redd for dem, og da stusser jeg. Hvordan er det mulig å være redd en katt? Finnes det noe fredeligere kjæledyr?

Jeg tror ikke jeg ville 'luket vekk' en venninne fordi om hun var redd for/mislikte katter, men jeg ville ikke hatt full respekt for henne. Sorry, men sånn er det bare... jeg ville ansett henne for å være mildt nevrotisk, og nevrotiske mennesker klarer jeg liksom ikke respektere.

Nå var jeg sikkert utrolig teit, slem og ugjennomtenkt, men det er bare sånn det ser ut herfra hvor jeg befinner meg.

Dette ble jeg faktisk litt overrasket over, Mysan. Du som alltid fremstår så åpen og fordomsfri, ville altså ikke hatt respekt for en som ikke liker katter???? :klø:

Og jeg skal love deg at det ikke alltid er noen sammenheng mellom redsel og det at man ikke liker.

Skrevet
Ja, det å sammenligne en forfatter med et levende vesen var jo en fryktelig dum sammenligning. Alle vet jo at Jo Nesbø kun er en fiksjon.

Hehehe. Riktig.

en bok og en katt. ikke forfatteren ok en katt

Skrevet

Hehehe. Riktig.

yeah right

Skrevet (endret)

Jeg må tilstå at denne tråden etterhvert er i ferd med å gjøre meg skeptisk til dem som liker katter over gjennomsnittlig godt. :fnise:

Endret av Eurydike
Skrevet
en bok og en katt. ikke forfatteren ok en katt

Du må nok gå litt dypere inn i sammenligningen enn som så. Poenget var en sammenligning av preferanser. :filer:

Skrevet
Jeg må tilstå at denne tråden etterhvert er i ferd med å gjøre meg skeptisk til dem som liker katter over gjennomsnittlig godt. :fnise:

Det har jeg alltid vært. :filer:

:fnise:

Skrevet

For mange som elsker dyr, er det en positiv ting å ha dyr. Både på helsen og i hverdagen. Og mange som har dyr, kan ikke skjønne hvorfor folk ikke liker dem.

Mens de som ikke liker dyr/katt (i dennne sammenhengen) ikke skjønner hvorfor de som liker dyr ikke kan skjønne hvorfor de som liker dyr ikke kan skjønne.

Hva slags diskusjon er dette? Et dyr er et dyr,en katt er en katt- og mange elsker dem og klarer seg ikke uten dem. Mens andre vil heller ha en hund eller ikke et dyr i det hele tatt.

Hva er det som... fåregår,heh. Skjerp dere

Skrevet
Og jeg blir litt svett av dyreeiere som ser på sine dyr som noe opphøyet, uavhengig av hva slags dyr det dreier seg om.

Ja greit det. Men hva er problemet?

Mine katter er fantatiske. De er høyere opp enn meg, monsen min er selveste prinsen selv

Skrevet
Ja greit det. Men hva er problemet?

Mine katter er fantatiske. De er høyere opp enn meg, monsen min er selveste prinsen selv ;) Han blir glad når jeg kommer hjem og gjørhverdagen min flott. Om noen ikke kan like han, er det en fordom mot katter, ikke katten min. Og slikt liker jeg ikke, selvom jeg rett og slett ikke velger venner utifra slike synspunkter! Er det lov? det er vel opp til meg, hva jeg velger å mene- mener jeg

Ps. Klarte å sende ut før jeg var ferdig

Skrevet
Og jeg blir litt svett av dyreeiere som ser på sine dyr som noe opphøyet, uavhengig av hva slags dyr det dreier seg om.

Blir du svett av det? :) Jeg har en kamerat som er veldig opptatt av den fine bilen sin og ser på den som noe opphøyet. Dette synes jeg bare er morsomt og litt søtt, selv om jeg selv ikke har det fnugg interesse av bil.

Skrevet
Blir du svett av det? :) Jeg har en kamerat som er veldig opptatt av den fine bilen sin og ser på den som noe opphøyet. Dette synes jeg bare er morsomt og litt søtt, selv om jeg selv ikke har det fnugg interesse av bil.

Muligens det er litt søtt, men jeg hadde nok stusset dersom han hadde dumpa venner som ikke likte bilen like mye som det han gjorde.

Skrevet

Det er snakk om hvilke venner man har mest til felles med og trives best sammen med. At man kjenner en samklang. De jeg liker best har jeg mest til felles med, selv om man har ulike sider også. Vi liker ofte mye av den samme musikken, aktiviteter, måte å leve på, holdninger. Man har ofte samme humoren. Vi er kort sagt i samme "univers". Jeg kjenner selvsagt folk som ikke er så opptatt av de samme tingene som meg, og de kan være trivelige, men det er ikke dem jeg ønsker å ha nærmest eller se oftest - kun av og til.

De som ikke er i samme "univers" som meg er folk som drar på ekspedisjoner til Himalaya, de som er homofobe, de som er fanatisk sjalu, osv. osv... Jeg ville bare ikke ha så stort utbytte av å tilbringe mye tid med disse menneskene.

Gjest Gjest_Silvert_*
Skrevet
For mange som elsker dyr, er det en positiv ting å ha dyr. Både på helsen og i hverdagen. Og mange som har dyr, kan ikke skjønne hvorfor folk ikke liker dem.

Mens de som ikke liker dyr/katt (i dennne sammenhengen) ikke skjønner hvorfor de som liker dyr ikke kan skjønne hvorfor de som liker dyr ikke kan skjønne.

Hva slags diskusjon er dette? Et dyr er et dyr,en katt er en katt- og mange elsker dem og klarer seg ikke uten dem. Mens andre vil heller ha en hund eller ikke et dyr i det hele tatt.

Hva er det som... fåregår,heh. Skjerp dere

Kjente meg igjen i denne :enig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...