Gå til innhold

Jeg HATER

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nei men om du velger å ha det til tross for at han ikke vil.. Da bør han slippe å bet bidrag

Bidraget betales til BARNET, ikke barnets mor.

Og enig med noen her - kan man ikke ta minimalansvaret for at det kan bli barn av det, bør man heller ikke ha sex. Shit happens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bidraget betales til BARNET, ikke barnets mor.

Og enig med noen her - kan man ikke ta minimalansvaret for at det kan bli barn av det, bør man heller ikke ha sex. Shit happens.

Men det er mamma som både får og bruker pengene. Pappa betalte noen måneder sågar mere enn han skulle for at mamma hadde sagt at jeg trengte ny PC....kiss my ass....pc'n har i alle fall ikke jeg sett noe av.....men rart at mamma like etter plutselig hadde råd å dra til syden m nye dusten sin.

Jævla bitch!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er redd mange mødre ikke klarer å være helt objektive når det gjelder bidraget. (Har sett det selv...)

Men tanken er hvertfall at dersom faren har skrevet under papirene på at han er faren, så skal han bidra til å underholde barnet - det skal finnes penger til klær, mat, utstyr, medisin osv. samt også at moren kan øke levestandarden sin litt så det passer et barn. (Husleie, f.eks.)

Å fjerne bidraget blir liksom litt... feil. Barnet vil jo til syvende og sist bli dårligere stilt om moren har dårligere økonomi.

Men en annen ting - det at alenemødre kan være litt "griske" på alle inntekter (moren til en venninne av meg tok halve studiestipendet hennes (da hun bodde hjemme) og kjøpte hybelkjøkken for pengene) kan nettopp være at de blir litt tøffe av å leve alene. Det må gjøre alt selv, fikse alt selv, kanskje er de bitre over barnefaren også. De skaffer seg de inntektene de legalt har krav på for familien. Om det er riktig eller ikke er nå så - men det kan jo være en forklaring?

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...