Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #1 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg HATER kvinner som blir gravide ved uhell eller ved "uhell", og nekter å høre på mannen uansett hvor mye han trygler og ber om at hun ikke skal beholde barnet. Uansett om han sier at han ikke vil bli far, og absolutt ikke er klar for det. Uhell kan skje, og man er to om det. Men herregud da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 14. september 2008 #2 Del Skrevet 14. september 2008 Hvem skal bestemme da, synes du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #3 Del Skrevet 14. september 2008 Den som ikke vil ha det ansvaret. Jeg havnet i denne situasjonen, og sa klart ifra til henne om at jeg ikke ville ta ansvaret hvis hun ble gravid. Det har jeg heller ikke gjort. Og nå klager hu f*en meg for det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cybergirl Skrevet 14. september 2008 #4 Del Skrevet 14. september 2008 Den som ikke vil ha det ansvaret. Jeg havnet i denne situasjonen, og sa klart ifra til henne om at jeg ikke ville ta ansvaret hvis hun ble gravid. Det har jeg heller ikke gjort. Og nå klager hu f*en meg for det også. Synes at siden det nå har blitt som det har at hun er gravid, så bør du være voksen nok til å være med på ansvaret for barnet. Greit at hun ikke burde blitt gravid med en type som ikke ville ha barn, men nå vil din stahet gå ut over barnet hvis du ikke endrer holdningen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chimamanda Skrevet 15. september 2008 #5 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Jeg HATER kvinner som blir gravide ved uhell eller ved "uhell", og nekter å høre på mannen uansett hvor mye han trygler og ber om at hun ikke skal beholde barnet. Uansett om han sier at han ikke vil bli far, og absolutt ikke er klar for det. Uhell kan skje, og man er to om det. Men herregud da. Det burde man kanskje ha tenkt paa foer man hoppet til sengs? Vil man ikke ha barn boer man passe paa aa bruke kondom eller ikke ha sex i det hele tatt. Ikke alle som tror paa abort. Endret 15. september 2008 av Chimamanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #6 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg skjønner ikke hvordan folk greier å komme i denne situasjonen til stadighet jeg, verken kvinner eller menn. Dette er 2008, et hav av prevensjonsmidler på markedet, lovlige til og med. Menn, stol ikke blindt på at dama går på P-piller, og kvinner, stol ikke blindt på at mannen har kondom. En annen ting, vil man ikke ha barn, så er det noe som heter sterilisasjon! Skal være veldig sikker på at man ikke vil ha barn. Bli gravid ved et uhell, du liksom. Man blir gravid pga dumhet og latskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Portis Skrevet 15. september 2008 #7 Del Skrevet 15. september 2008 Pga dumhet og latskap?!?! Jeg kjenner ei her i byen, som går på p-piller og mannen brukte kondom - de ble gravide og födte barnet. Deretter steriliserte hun seg - men noe gikk vist ikke helt som det skulle og hun ble gravid igjen! Er dette dumhet og latskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 15. september 2008 #8 Del Skrevet 15. september 2008 Pga dumhet og latskap?!?! Jeg kjenner ei her i byen, som går på p-piller og mannen brukte kondom - de ble gravide og födte barnet. Deretter steriliserte hun seg - men noe gikk vist ikke helt som det skulle og hun ble gravid igjen! Er dette dumhet og latskap? Den dama er nok en av få som har gjort det de kunne for å ikke bli gravid, mens de fleste tror jeg nok bare vimser. Uansett, ts, du må ikke ta ansvar for ungen, trenger ikke oppdra det eller ha kontakt. Barnebidrag klarer du nok alltids å betale, så ikke noe å bekymre seg så veldig for... Dama har bestemt seg for å beholde, og hun er klar over ditt standpunkt, så hun blir vel forberedt på å gjøre dette alene. Og hvis ikke, så er det igrunn hennes egen feil at hun valgte å gjøre dette alene, for det er hennes eget valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regndråpe Skrevet 15. september 2008 #9 Del Skrevet 15. september 2008 Den dama er nok en av få som har gjort det de kunne for å ikke bli gravid, mens de fleste tror jeg nok bare vimser. Uansett, ts, du må ikke ta ansvar for ungen, trenger ikke oppdra det eller ha kontakt. Barnebidrag klarer du nok alltids å betale, så ikke noe å bekymre seg så veldig for... Dama har bestemt seg for å beholde, og hun er klar over ditt standpunkt, så hun blir vel forberedt på å gjøre dette alene. Og hvis ikke, så er det igrunn hennes egen feil at hun valgte å gjøre dette alene, for det er hennes eget valg. Helt enig med StockDama! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ei kvinne Skrevet 15. september 2008 #10 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg skjønner ikke hvordan folk greier å komme i denne situasjonen til stadighet jeg, verken kvinner eller menn. Dette er 2008, et hav av prevensjonsmidler på markedet, lovlige til og med. Menn, stol ikke blindt på at dama går på P-piller, og kvinner, stol ikke blindt på at mannen har kondom. En annen ting, vil man ikke ha barn, så er det noe som heter sterilisasjon! Skal være veldig sikker på at man ikke vil ha barn. Bli gravid ved et uhell, du liksom. Man blir gravid pga dumhet og latskap! Jeg ble gravid første gang med p-pillen, andre gang med spiralen - tredje gangen måtte vi jobbe med saken lenge uten prevensjon av noe slag. Men nå hører det med til historien at det er samme far til alle barna og at vi innstilte oss på å ta ansvaret når p-pillen først sviktet. Noen ganger må det kondom til også, det holder ikke bestandig med p-pille eller spiral. Uansett bør menn bruke kondom hvis de ikke ønsker å blir far for det tilfelle at annen prevensjon svikter eller den tilfeldige sexpartneren lyver om prevensjon, for jeg er jo klar over at det skjer også - selv om jeg ikke ser poenget med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristiAmalie Skrevet 15. september 2008 #11 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg synes menn burde få flere rettigheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chimamanda Skrevet 15. september 2008 #12 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg synes menn burde få flere rettigheter! Mener du da at kvinner boer tvinges til abort om mannen ikke vil ta ansvar for sine handlinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristiAmalie Skrevet 15. september 2008 #13 Del Skrevet 15. september 2008 Nei men om du velger å ha det til tross for at han ikke vil.. Da bør han slippe å bet bidrag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chimamanda Skrevet 15. september 2008 #14 Del Skrevet 15. september 2008 Nei men om du velger å ha det til tross for at han ikke vil.. Da bør han slippe å bet bidrag Vel, jeg mener at naar man har sex (spesielt uten kondom..) saa er man klar over muligheten for at det kan bli barn av det. Er man villig til aa ta den sjansen saa faar man soeren meg ta ansvaret ogsaa. Naa skal det sies at jeg mener det samme gjelder for kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #15 Del Skrevet 15. september 2008 Synes at siden det nå har blitt som det har at hun er gravid, så bør du være voksen nok til å være med på ansvaret for barnet. Greit at hun ikke burde blitt gravid med en type som ikke ville ha barn, men nå vil din stahet gå ut over barnet hvis du ikke endrer holdningen din. skjerpings...Her er det barnets mor som har valgt å få et barn der hun vet at faren ikke vil delta/eller er klar for å delta. Synes at men her istedet for å legge skyldfølelse over på far, der man spiller på det stakkars barnet behov, burde sette fokuset over på det valgetsom mor her har gjort. For det er hun som uten å bry seg om annet enn egne behov og meninger som har satt det stakkars barnet i denne situasjonen. Man er to om ha ansvar for sikker sex, men derifra er det faktisk mor som bestemmerom det blir død eller bidrag. Hva med alle tilfellene der far vil beholde barnet, mens mor uten å ta hensyn til det aborterer? En Mor kan velge bort en fremtid som bidragsbetaler for et barn hun ikke ønsker. Det kan ikke en far. Hvorfor skal det være noen forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanaLane Skrevet 15. september 2008 #16 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg er også en av de (få) som mener mannen burde få flere rettigheter. Jeg kjenner flere som har slutta på pillen uten å si fra til mannen fordi de vil ha barn og ikke han. Selv om man kan slippe ansvaret så kommer man alltid til å vite at man er far og en unge med hans øyne/nese/kinn løper rundt et sted. Det kan være en utrolig tung byrde å bære. Synes ingen skal bli tvunget til å være foreldre. Kvinnen kan ta abort mot mannens vilje, så hvorfor skal det ikke være andre veien også? Kommer vel til å ergre på meg mange her nå, men dette er altså min mening. Om jeg ble gravid og kjæresten min absolutt ikke ville ha barn hadde ikke jeg heller hatt gleden av det. Mange mannfolk forandrer mening etter fødsel, men jeg synes begge burde ta ansvar for en glipp. Greit at jenta kan ha siste ordet, men jeg synes enkelte kvinner blir gravide av egoistiske grunner og da skulle mannen ha hatt rett til å si "nei, dette vil jeg ikke". Men så er det jo å finne grensa sa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #17 Del Skrevet 15. september 2008 Pga dumhet og latskap?!?! Jeg kjenner ei her i byen, som går på p-piller og mannen brukte kondom - de ble gravide og födte barnet. Deretter steriliserte hun seg - men noe gikk vist ikke helt som det skulle og hun ble gravid igjen! Er dette dumhet og latskap? Nei, det mener jeg ikke. Men jeg tror de færreste som blir gravide utifra en slik situasjon som ts beskriver har giddet å bruke vettet og tiden på prevensjon, DET er dumhet og latskap. Det er vel også de færreste tilfeller at sterilisasjonen slå feil? Og når man først har gått til det skritt å sterilisere, hva er problemet med å ta en lovlig abort?? Nå har vi dyttet menn fulle med at man er to om å ha sex og lage barn, så de får bare ta sin del av ansvaret. Vel, man er to om et "uhell" også, da bør parten som ikke vil også bli hørt. Som kvinne har jeg rett til å bestemme over min egen kropp. Jeg vil ikke ha barn (enda i alle fall), da stoler jeg ikke på at ei enkel P-pille tar seg av den saken, mens jeg koser meg videre. Og den dagen et ønske om barn melder seg, ville jeg hatt anstendighet til å forsikre meg om at den andre parten også vil ha det, da jeg ikke har lyst til å bli alenemor. Så enkelt og så vanskelig er det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *pernille Skrevet 15. september 2008 #18 Del Skrevet 15. september 2008 skjerpings...Her er det barnets mor som har valgt å få et barn der hun vet at faren ikke vil delta/eller er klar for å delta. Synes at men her istedet for å legge skyldfølelse over på far, der man spiller på det stakkars barnet behov, burde sette fokuset over på det valgetsom mor her har gjort. For det er hun som uten å bry seg om annet enn egne behov og meninger som har satt det stakkars barnet i denne situasjonen. Man er to om ha ansvar for sikker sex, men derifra er det faktisk mor som bestemmerom det blir død eller bidrag. Hva med alle tilfellene der far vil beholde barnet, mens mor uten å ta hensyn til det aborterer? En Mor kan velge bort en fremtid som bidragsbetaler for et barn hun ikke ønsker. Det kan ikke en far. Hvorfor skal det være noen forskjell? enig i mye av dette? men hvor går grensen? Jeg vet selv om ei jente som gjorde det samme. Hun ble gravid etter et one-night stand. Og bestemte seg for å beholde barnet. Faren i dette tilfellet var helt ifra seg, og ville absolutt ikke bli far. Han aksepterte tilslutt at hun ikke ville ta abort, men sa klart ifra at han ikke ønsket noe med henne å gjøre, og ikke med det framtidige barnet. Dette synes sikkert mange er strengt sagt/ han kommer sikkert til å angre seg, og han er lite voksen. osv. Men, det var slik denne faren følte situasjonen. Nå er barnet et år gammelt og faren har ikke snakket med denne jenta siden hun var noen måneder på vei med barnet. Han har heller ikke prøvd å ta kontakt med barnet. Barnefarens familie vil heller ikke ha noen kontakt med dette barnet eller med barnets mor. .. nå som barnet er over et år gammelt, så sier denne jenta at hun synes det er så grusomt at barnefaren ikke har kontakt med barnet. Og hun prøver fortsatt å få kontakt med ham. Ringer foreldrene hans. Søskene hans. Sender brev til han og foreldrene. Selv om han har sagt klar ifra, jeg vil ikke ha noe med dette å gjøre. Det ble tatt DNA test av barnet etter det ble født, for å bekrefte farskapet. Dette krevde barnets mor. Barnefaren betaler i dag bidrag, og mener at han gjør det riktige, men forstår ikke at han ikke kan få være i fred. En tragisk situasjon for både moren og faren til barnet, men selvfølgelig mest tragisk for det barnet det gjelder. Jeg synes faktisk at det skulle vært en diskusjon rundt dette. Jeg mener selvfølgelig at begge foreldrene skal ta et slags ansvar for hva de har gjort. Barnefaren har vedkjent seg at han er far, og han betaler barnebidrag til mor, men ønsker ikke kontakt. Han har vedkjent hva han har gjort, og at følgene av dette ble et barn. Men nå sliter han med at samfunnet fordømmer ham som en idiot og en forferdelig person. Samt at barnets mor fordømmer han forran hans venner og familie ved å si at han er en grusom far. Hvorfor setter ingen spørsmålstegn ved det valget moren har gjort? mannen fortjener flere rettigheter! men, igjen.. hvor skal grensen gå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 15. september 2008 #19 Del Skrevet 15. september 2008 skjerpings...Her er det barnets mor som har valgt å få et barn der hun vet at faren ikke vil delta/eller er klar for å delta. Synes at men her istedet for å legge skyldfølelse over på far, der man spiller på det stakkars barnet behov, burde sette fokuset over på det valgetsom mor her har gjort. For det er hun som uten å bry seg om annet enn egne behov og meninger som har satt det stakkars barnet i denne situasjonen. Man er to om ha ansvar for sikker sex, men derifra er det faktisk mor som bestemmerom det blir død eller bidrag. Hva med alle tilfellene der far vil beholde barnet, mens mor uten å ta hensyn til det aborterer? En Mor kan velge bort en fremtid som bidragsbetaler for et barn hun ikke ønsker. Det kan ikke en far. Hvorfor skal det være noen forskjell? Fordi det er moren som må bære frem barnet. Den dagen mannen er den som må bære frem barnet, er også den dagen han kan få bestemme om det skal bli en abort eller 9 mnd svagerskap. Eller mener du virkelig at det er mannen som skal få bestemme dette? Hvor kommer kvinnens rett inn, når mannen er den som skal få lov å bestemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cybergirl Skrevet 15. september 2008 #20 Del Skrevet 15. september 2008 Vel, jeg mener at naar man har sex (spesielt uten kondom..) saa er man klar over muligheten for at det kan bli barn av det. Er man villig til aa ta den sjansen saa faar man soeren meg ta ansvaret ogsaa. Naa skal det sies at jeg mener det samme gjelder for kvinner. Enig med Chimamanda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå