Gå til innhold

Den store reisen


Gjest *Mim*

Anbefalte innlegg

Noen som så "Den store reisen" på lørdag?

Det var bedre enn jeg hadde trodd, og jeg tror de tre familiene skal få det ganske tøft med å integrere seg i stammesamfunn. Særlig tenåringene... Første episode fenget både små og store her, så vi kommer nok til å se neste epiosde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det var moro å se på. Og kommer nok til å se mer.

Men har det ikke vært et lignende program før? På TV3 eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å følge med.

Synes det så veldig bra ut, blir spennende å se hvordan de takler hverdagen i ingenmannsland. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var morro :) og venter spent på neste episode.

Når de sang "gikk en tur på stien", og han mannen klødde seg i hodet måtte jeg le.

Og er det noen som kan fortelle meg hva de hadde rundt tissefanten? ballene hang jo ned som to laange druer på hele bunten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og er det noen som kan fortelle meg hva de hadde rundt tissefanten? ballene hang jo ned som to laange druer på hele bunten :ler:

Det er vel et penisfutteral, tenker jeg. Likte da de slo på det etter at alle hadde lagt seg.... :fnise:

Ellers synes jeg trønderfamilien er en gjeng sutrekopper. De viser null vilje til å integrere seg i kulturen til menneskene de er på besøk hos. Og hadde jeg vært litt slem hadde jeg mistenkt dem for å være typen som klager over at innvandrere ikke innretter seg når de kommer til Norge.

Jeg skal være enig i at Namibia for meg er sistevalget av de tre landene som er med, men man må jo gjøre det beste ut av situasjonen. Bare man har den rette innstillingen så vil dette være en opplevelse for livet, uansett hvor primitive forholdene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også at den familien i Namibia var ganske... tja.. lite imøtekommende til å prøve å respektere lokal kultur? Greit nok, ja, vi lever annerledes her, men hvis du har meldt deg på et sånt program, skulle jo man kanskje også prøve å gjøre det beste ut av det og i hvert fall ikke mase så mye om småtteri.

Og..."hvordan noen gidder å velge å leve sånn i 2007, huff, så primitivt" (eller noe sånt..)

Men synes at de andre klarer seg ganske bra. Liker veldig godt den familien som er med i Indonesia, familien virker veldig fin og virker som om de fant en god tone der, selv om de lokale tann-pynting-tradisjonene sikkert gir grunn for mareritt for han tannlegen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trønderfamilien var rett og slett frekke. Man spiser og sover der man blir tilbudt når man er gjest.

Det er jeg forsåvidt enig i, men jeg hadde hatt store problemer om jeg visste maten var ferdig tygd og spyttet ut igjen for så å lage en drikk av den.

Kjente jeg ble litt provosert over moren som sier til datteren sin under tilberedning av ekornet -også ekorn som er så søte da.

Når datteren ligger og griner på nesa av maten som tilberedes, vil jeg ikke tro matlysten steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke fått med meg denne serien før i dag, så har sett begge episodene på web-tv nå. Likte den kjempegodt men merker jeg blir provosert av trønderfamilien som konsekvent nekter å følge lover og regler i stammen.

Sikkert utrolig vanskelig å tilpasse seg det livet, men det hadde nok vært en veldig spennende opplevelse, så jeg er misunnelig jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, tygd og utspyttet mat... Er ikke mulig...

Og det er nok ikke mulig heller. Er mye i denne serien som ikke er fra den virkeligheten disse menneskene lever i til vanlig.

Når det gjelder det med maten, så er jeg 100% sikker på at den ikke lages ved å mose maten i munnen for så å spytte det opp i gryta igjen. De har nok redskaper til andre ting som f.eks. bygge husene de bor i og lage tøy, pynt og våpen - så at de også har redskaper til å lage mat er garantert. For å mose mat kommer man langt med å legge maten mellom to blader og mose det med en stein. Det jeg imidlertid er litt i tvil om, er om det er de som står bak konseptet som har funnet på at maten liksom skal lages på den måten (for å få reaksjoner), eller om det er de innfødte som har funnet det på for å se hvor langt de kan strekke det.

De norske som er i Indonesia, fremstår iallefall som mennesker som er normalt møblert i hodet. Trønderne virker jo bare rett og slett dumme. Moren som mener befolkningen i Namibia (et av verdens fattigste land) kunne levd annerledes hvis de ville, har vel kanpt lest annet enn Se&Hør eller sett på annet enn Hotel Cæsar.

Den norske familien i Ecuador fremstod som for mye regissert. "Natta alle sammen, nå legger vi oss i en klynge på gulvet og holder rundt hverandre, for det er så normalt at en familie med halvvoksne barn gjør det". :roll:

Men det er klart, hadde man valgt ut folk som er vant med å reise så hadde man ikke fått den dumskapen vi nå ser, og da hadde det mulignes ikke vært så engasjerende for enkelte. Jeg for min del vil ikke se mer enn de 30 minuttene jeg så i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge denne siden er det hele en bløff og de er ikke så primitive som de gir uttrykk for på serien, f eks går de ikke nakne omkring til vanlig unntatt under innspillingen og de har egen nettside... http://www.bt.no/bergenpuls/tv/article633247.ece

Ja, alt er bløff. Det samme konspetet er spilt inn for forskjellgie land hos de samme befolkningsgruppene. De innfødte har således blitt ganske drevne, og vet hva produksjonsselskapene vil ha, og det er nødvendigvis ikke det livet disse innfødte lever til vanlig.

De som fremstår som familier er ikke en gang i familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk at nrk trodde de skulle lure oss! Kanskje på tide å sette ned prisen på lisensen?

Eller kanskje øke den så de har råd til bedre programmer. ;)

Men jeg synes dette er ille av Nrk, men mulig det fenger barnefamilier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg liker den serien helt. De vil jo framstille de innfødte som mer primitive enn de faktisk er. De sprer fordommer, som vi jo har nok av fra før her i landet.

Les mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...