Gå til innhold

Eksplosive muskler?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei,

Jeg har trent i vel et år nå på ergometersykkel. Stort sett hver dag.

Økte intensiteten de siste par månedene med det resultat at lårene har blitt større. Vil ikke ha store muskler og er derfor tilbake i "normal" trening igjen. Spørsmålet er: hvor lang tid kan det ta for de største musklene å bli borte fra lårene igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært ute for noen som har bygd opp lårmusklene kun ved hjelp av ergometersykling (eller sykling i det hele tatt). Selv sykler jeg (spinning og ute i naturen, med tung belastning) mye i de periodene hvor jeg ikke ønsker mye muskler i lårene. Har brukt den type trening for å trene meg ned. Er det kun låra som har blitt større? Vekta og størrelsen på resten av kroppen er den samme? Er denne forskjellen målbar (i cm. f.eks.) og/eller synlig for andre enn deg selv?

Grunnen til at jeg spør er for evt. å utelukke andre årsaker til økningen av størrelsen på låra dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har ikke brukt annen trening enn sykling. Er undervektig, så resten av kroppen er slank, men har fått større muskler i bena merker jeg.

De er ikke såå store, men merkbart allikevel. Har trent skikkelig hardt i det siste. Kjørt med melkesyre en time i slengen. Sykla sammenlagt 1 1/2 time i det siste med en gjennomsnittsprosent på 90 av makspuls.

Vært utslitt i låra etter hver økt, så det kommer helt tydelig fra trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er mulig!! jeg får veldige lår av å sykle, faren min har veldige lår, og broren min trente en god del da han gikk på videregående og fikk så digre lår at han ikke kunne gå i "vanlige" bukser... men han var ikke så utrolig svær over resten av kroppen. så alle blir ikke jevnt "store"

når de trener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at preferansene er forskjellige med hensyn til hva som er store lår og ikke (man må også ta hensyn til personenes muskelfasong i utgangspunket...). Hvorfor er dere så fordømt redde for at det skal synes at dere faktisk trener??? Jeg er ganske sikker på at jeg hadde synes noe helt annet hvis jeg hadde fått se lårene deres, har vært borti dette så ofte i min tid som trener...Har ALDRI sett noen med små lår i utgangspunktet som har fått STORE lår av å sykle. Beklager, men jeg tar ikke problemet alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært ute for noen som har bygd opp lårmusklene kun ved hjelp av ergometersykling (eller sykling i det hele tatt). .

Vel, man lærer noe hele tiden. Jeg fikk også større lårmuskler av å sykle.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg sa: preferansene for hva som er store muskler og ikke varierer tydeligvis...Tror ikke jeg hadde synes dine lår heller var store care...Har vært borti så mange jenter med "store" :roll: lår. Nå skal det nevnes at jeg har trent litt mer proffe folk og ikke vanlige mosjonister, så mine preferanser er nok litt annerledes enn deres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at det er individulle meninger om hva stort er, hovedsaken er vel at det er den subjektive opplevelsen av størrelse på egne muskelen som her teller. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes care, men det skal da synes at man trener! Hadde blitt fryktelig skuffa jeg hvis det ikke hadde syntes at jeg trente! Og jeg kan love deg at alle "litt mer enn hobby-mosjonister" himler med øynene over jenter og "store lår"-problematikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Yes care, men det skal da synes at man trener! Hadde blitt fryktelig skuffa jeg hvis det ikke hadde syntes at jeg trente! Og jeg kan love deg at alle "litt mer enn hobby-mosjonister" himler med øynene over jenter og "store lår"-problematikken...

For oss "hobbymosjonister" (les: trim for eldre) skal det synes at vi har trent i form av at vi blir litt tynnere og litt fastere i fisken (+ de mer edle motivene som går på økt konsentrasjon, helse, utholdenhet, etc etc selvføøølgelig!!).

Hva som gjelder i proff miljøer er vel egentlig revne likegyldig i denne sammenhengen? Syns du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petruska er inne på et paradoks her, selv hun kanskje blir litt vel provosert i dag.. hehe... :wink:

Paradokset er at mange jenter/damer vil bli MINDRE av å trene, mens kroppens naturlige reaksjon på trening, er å få mer mukulatur og mindre fett... Man blir med andre ord mer definert som det heter... Vil dere få mindre muskler også, og se ut som de der maratonvrakene... ( :wink: ) da må dere trene rolig og utholdenhet over laaang tid hver dag...

Problemet er nok at kroppsidealet akkurat nå er så utrolig senete og tynt.. Man skal være tynn, men ikke har NOEN tydelige muskler heller... Det gjør at man vanskelig kan trene seg dit.. Man må slanke og pine seg dit, gjerne slik at man mister muskelmasse også, noe som ikke er heldig for helsa, for å si det mildt... Alternativt må man trene 2timer om dagen med omtrent null belastning...

Ble forøvrig litt skuffet over tittelen på tråden.. hade gledet meg til å skrive noe om eksplosive muskler her jeg.. Tråden handler jo ikke om det i det hele tatt...

Man kan trene seg ned, men det tar noen måneder... Mange syklister gjør det når de bli proffe: Blir tynnere. De bruker vel et halvt år eller så på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Embla S, så sinte vi var da! Hvis du leser litt nøyere ser du at hun som starta tråden var undervektig - ergo passer hun ikke inn i den gruppen du refererer til som trener for å bli "slankere og fastere" :wink: .

Det er heller ikke "din gruppe" (les: de som trener for å bli fastere i fisken)jeg er litt oppgitt over i denne tråden, men alle disse ungjentene som synes de har så fryktelig store lår! Skulle kanskje ikke latt meg provosere, vi har vel vært på det stadiet alle og enhver! I rest my case...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Kjære deg Petruska, vi er slett ikke sinte i dag vi! Vi bare diskuterer med fynd og klam!! :D

(vel vel så leste jeg kanskje ikke det første innlegget så nøye heller da... jeg refererte mer til det du og care diskuterte og ikke til hun undervektige).

Ha en strålende pinse!! :D

Hilsen Embla og meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Det er jo sunt å diskutere sies det...
:Nikke: Absolutt!!

Strålende pinse til deg også!  :briller:

Tusen Takk! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis hun som skrev spm i utgangspuktet var undervektig, og trente på den måten hun selv beskrev, synes jeg det lukter litt spiseforstyrrelse her, unnskyld at jeg sier det.

Men å tene så hard kondisjonstrening når man er undervektig (et negativt ord jeg forbinder med noen som er skinn og bein) er jo ikke riktig. Hun bør heller roe ned og begynne å trene litt styrketrening i stedet. Høres ut som om hun har behov for å bli tynnere i innlegget litt ja... ikke bra! Jenter skal ha muskler! Men det var jo ikke det det var spm om, måtte bare få sagt det. Å trene seg ned tar tid, og da må hun roe ned på tempoet sitt, ingen tvil om det.

Makspuls skal man ikke ha over lang tid under trening heller, jeg synes dette innlegget vitner om en usunn treningsmåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...