Gå til innhold

Pingting på tur


Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å, herregud, det er godt! :) Høres koselig ut med te og bok, kos deg :klem:

Jeg vet! Det må jo være godt når man klarer å dytte SÅ mange kalorier inn i en kake? :ler:

Takketakk! Kose deg i dag du og :klem: Noen spennende planer?

Mmmmm, det hørtes godt ut! Oppskrift? ;)

Håper du har hatt en fin helg! :klemmer:

-misa

Jadda jadda, du skal få! ;)

Jeg har hatt en uproduktiv, men veldig koselig helg! Hva med deg? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet! Det må jo være godt når man klarer å dytte SÅ mange kalorier inn i en kake? :ler:

Takketakk! Kose deg i dag du og :klem: Noen spennende planer?

Jeg tror hardnakket at sjokolade er særdeles sunt i vintermånedene! Jeg har aldri lyst på sjokolade når det er varmt, men med en gang det blir vinter og kaldt får jeg cravings. På samme måte som jeg bare MÅ ha mango på sommeren. Den eneste fornuftige konklusjonen må jo være at sjokolade er sunt? Ikke sant? :)

Det går ikke an å linke direkte, så søk på "mudslide" her, så får du oppskriften på VERDENS deiligste kake. Jo flere dager den får stå i kjøleskapet, jo bedre. Den er kriminelt god :)

Hadde egentlig satt av dagen til å rydde i leiligheten, men ser ut som det blir litt venninne-aking i steden/ i tillegg :)

I kveld håper jeg på litt bok og te selv, har akkurat begynt på en ny bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig satt av dagen til å rydde i leiligheten, men ser ut som det blir litt venninne-aking i steden/ i tillegg

I kveld håper jeg på litt bok og te selv, har akkurat begynt på en ny bok

Høres ut som ein riktig fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda jadda, du skal få! ;)

Jeg har hatt en uproduktiv, men veldig koselig helg! Hva med deg? :klem:

Vi hadde jo KG-julebord på fredag, og det var kjempekoselig. :) Ellers ble det en rolig kveld i går, og i dag skal vi traske litt rundt.

Jeg fikk ikke opp en direkte link på 'mudsliden' over, men her har du en oppskrift som jeg har prøvd ut, og som er fantastisk god:

Mississippi Mud Cake

Ingredienser:

225 g hvetemel

en klype salt

1 ts bakepulver

3 dl sterk kaffe

½ dl bourbon eller konjakk

150 g kokesjokolade

225 g smør eller margarin

400 g sukker

2 egg med romtemperatur

1 ½ ts vaniljeessens

kakaopulver til å strø formen med

pisket krem eller is til servering

Tilberedning:

Sett ovnen på 140 C. Sikt mel, salt og bakepulver i en bakebolle, og sett den til side.

Ha kaffe, bourbon eller konjakk, sjokolade og smør i en dobbeltkjele, og sett over en kjele med varmt vann. Varm til sjokolade og smøret er smeltet, og blandingen er glatt. Rør om av og til. Hell sjokoladeblandingen over i en stor bolle. Bruk en håndmikser på lav hastighet, og visp sukkeret inn litt etter litt. Visp til sukkeret er oppløst.

Øk hastigheten til medium, pisk inn mel og bakepulver. Bland godt, visp deretter inn egg og vaniljeessens til alt er blandet og røren er jevn.

Smør en kakeform på ca 3 liter godt, og strø den innvendig med kakaopulver. Hell i røren og stek i 1 time og 20 minutter, eller til det ikke henger deig igjen på en strikkepinne når du stikker den i kaken. La kaken avkjøle seg i formen i 15 minutter. Hvelv den på rist og la den bli helt kald.

Når kaken er kald, børt forsiktig vekk kakaopulveret. Serveres med pisket krem eller iskrem. Du kan bruke vaniljeis eller en annen type iskrem.

Tips:

* jeg brukte ikke vaniljeessens, men kaken ble god den

* jeg brukte Baileys i, det var kjempegodt

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja! Pærene var bare litt for harde, men kan ikke klage :)

Du og! Kos deg med biff!

Det var helt herlig, utrolig mørt og godt kjøtt! Heldigvis brukte vi bare halve klabedeisen i går, så i dag blir det fajitas med resten :sikle:

Kos deg med julefest, bok og te(lys)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hardnakket at sjokolade er særdeles sunt i vintermånedene! Jeg har aldri lyst på sjokolade når det er varmt, men med en gang det blir vinter og kaldt får jeg cravings. På samme måte som jeg bare MÅ ha mango på sommeren. Den eneste fornuftige konklusjonen må jo være at sjokolade er sunt? Ikke sant? :)

Det går ikke an å linke direkte, så søk på "mudslide" her, så får du oppskriften på VERDENS deiligste kake. Jo flere dager den får stå i kjøleskapet, jo bedre. Den er kriminelt god :)

Hadde egentlig satt av dagen til å rydde i leiligheten, men ser ut som det blir litt venninne-aking i steden/ i tillegg :)

I kveld håper jeg på litt bok og te selv, har akkurat begynt på en ny bok :)

Jamen sier du at sjokolade er sunt, så er det helt sikkert sånn! :enig:

Oppskrift skal sjekkes!

Og så morsomt aking hørtes ut! :jepp: Alt for lenge siden jeg har gjort det selv.

Høres ut som ein riktig fin søndag

Hva med deg da? Har du en fin søndag? :)

Vi hadde jo KG-julebord på fredag, og det var kjempekoselig. :) Ellers ble det en rolig kveld i går, og i dag skal vi traske litt rundt.

Jeg fikk ikke opp en direkte link på 'mudsliden' over, men her har du en oppskrift som jeg har prøvd ut, og som er fantastisk god:

Mississippi Mud Cake

Ingredienser:

225 g hvetemel

en klype salt

1 ts bakepulver

3 dl sterk kaffe

½ dl bourbon eller konjakk

150 g kokesjokolade

225 g smør eller margarin

400 g sukker

2 egg med romtemperatur

1 ½ ts vaniljeessens

kakaopulver til å strø formen med

pisket krem eller is til servering

Tilberedning:

Sett ovnen på 140 C. Sikt mel, salt og bakepulver i en bakebolle, og sett den til side.

Ha kaffe, bourbon eller konjakk, sjokolade og smør i en dobbeltkjele, og sett over en kjele med varmt vann. Varm til sjokolade og smøret er smeltet, og blandingen er glatt. Rør om av og til. Hell sjokoladeblandingen over i en stor bolle. Bruk en håndmikser på lav hastighet, og visp sukkeret inn litt etter litt. Visp til sukkeret er oppløst.

Øk hastigheten til medium, pisk inn mel og bakepulver. Bland godt, visp deretter inn egg og vaniljeessens til alt er blandet og røren er jevn.

Smør en kakeform på ca 3 liter godt, og strø den innvendig med kakaopulver. Hell i røren og stek i 1 time og 20 minutter, eller til det ikke henger deig igjen på en strikkepinne når du stikker den i kaken. La kaken avkjøle seg i formen i 15 minutter. Hvelv den på rist og la den bli helt kald.

Når kaken er kald, børt forsiktig vekk kakaopulveret. Serveres med pisket krem eller iskrem. Du kan bruke vaniljeis eller en annen type iskrem.

Tips:

* jeg brukte ikke vaniljeessens, men kaken ble god den

* jeg brukte Baileys i, det var kjempegodt

-misa

Åhåååh, takk! *sikle*

Jeg må få kommet meg på treff en gang, altså!

Nå har vi gått amok med pynting av kake! I tillegg til sjokolade på utsiden ble det snøkrystaller av marsipan, snø av melis og marsipanfigurer rundt (til og med en snømann med bitteliten gulrot som nese). Prøvde oss også på en liten skog av broccolibuketter og melis. Det funka IKKE! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt herlig, utrolig mørt og godt kjøtt! Heldigvis brukte vi bare halve klabedeisen i går, så i dag blir det fajitas med resten :sikle:

Kos deg med julefest, bok og te(lys)

:klem:

Åh, nå fikk jeg lyst på fajitas!

Eh, det står en hel kyllig i ovenen nå, skal nok klare meg med det og ;)

Hun irske jenta har tatt helt av med matlaginga og lager kylling med stuffing, koker grønnsaker, ovnsbakte poteter, yorkshire puddings, hjemmelaget gravy og noe som ligner på surkål (bare med rød kål, rosiner og epler). Så nå lukter det nydelig i hele huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fyh søøøørenh, jeg er mett! Har ikke gjort annet enn å spise i flere timer nå jo! Og tatt noen vinpauser innimellom ;) Utrolig koselig kveld. En av jentene som holder på med masteroppgaven sin nå kom også innom. Hun er knallkoselig. Og venninnene til N var veldig søte. Suksesskveld!

Tenkte jeg skulle stupe relativt tidlg til sengs, men ta med meg han Harry. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kalendergave var den søteste noensinne. Et trehjerte med magnet bakpå, malt blått og med blomster og teksten Bare mammaer kan tørke tårer pr. telefon :rødme: Fine mamman min.

(en sannhet med modifikasjoner kanskje, men den diskusjonen tar jeg ikke nå :fnise: )

Ellers kan jeg jo med glede konstantere at tickeren min ikke har klikket slik den gjorde sist jeg hadde nedtelling. Da det bare var tre-fire dager igjen viste den jo plutselig et år for mye. Puh. Litt traumatisk.

Også er det mandag! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er det :) Og mest irriterende. :fnise:

Fin dag i dag,så langt. Men nå er jeg travel frem til jeg skal dra på onsdagsnatta, altså! I kveld må jeg pakke ferdig. I morgen er det først skole, så tannlegen, så lage kake. På onsdag er det først skole, så frisøren, så filmkveld, så dra. Hjelp. Skulle jo gjerne ha jobbet litt innimellom og, men det kan jeg bare gi opp tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er bestandig i så godt humør, Pingting, og så blir jeg i godt humør av å lese om ditt gode humør. Eller noe sånt. :fnise:

Har vært en relativt kjedelig mandag her, men ble bedre med tantebesøk på kvelden. Gleder meg til helg, for da har jeg ferie!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er bestandig i så godt humør, Pingting, og så blir jeg i godt humør av å lese om ditt gode humør. Eller noe sånt. :fnise:

Har vært en relativt kjedelig mandag her, men ble bedre med tantebesøk på kvelden. Gleder meg til helg, for da har jeg ferie!

-misa

Haha, takk!...eller noe sånt ;)

Koselig med tantebesøk da! (eller, ikke hvis det er den røde) Jeg har ferie fra torsdag jeg, og jeg gleder meg sååååå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UÆÆÆÆH, nå har tickeren klikka igjen! :( Det er da for pokker ikke 366 dager til jeg skal se ham, det er TO! For tenk!

Nå har jeg vært ekkelt flink. Har rydda og vaska hele rommet mitt (HELE, inkludert skuffer og skap), og støvsugd mesteparten. Også er jeg nesten ferdig med å pakke! Så nå sitter jeg og koser meg med en bitteliten whisky før jeg skal legge meg. Var så sent allerede, så... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kalenderen i dag fant jeg en liten fyrstikkeske pakket inn i plastfolie. Og inni den...rosiner! Hihi! :ler:

*gumler rosiner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...