Gå til innhold

Pingting på tur

Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er jeg veldig, veldig glad :) Kom nettopp fra tannlegen, og det var den mest behagelige tannlegetimen jeg har hatt noen gang, tror jeg.

Jeg har aldri vært i nærheten av å ha tannlegeskrekk, men jeg har til tider hatt et litt sært forhold til tenna mine. For noen år siden så det ut som om alt gikk til helv*** med studiene og typen og alt, og jeg var generelt konstant stressa og nervøs. Det gav seg tilslutt utslag i noe angstlignende (vil ikke bruke ordet "angst" egentlig, det var ikke fullt så ille, og det er en sykdom jeg ikke vil "skryte på meg" av respekt for de som faktisk sliter med det for fullt. Kan bare tenke meg hvor hemmende det må være). Og det slo ut i forbindelse med psykiske ting. Noen mnd var jeg livredd for å få brystkreft og slet med å ta på meg BH'en fordi jeg ikke ville ta noe sted nær puppene mine, senere gikk det over i at jeg følte jeg ikke fikk puste skikkelig, så tilslutt fikk jeg en ørliten tannkjøttbetennelse og klarte å overbevise meg selv om at tenna mine satt kjempeløst. Skummelt hvor irrasjonell hjernen kan være. Det her pågikk vel over et par år med panikkanfall og en helt sinssykt irrasjonel altoverskyggende redsel.

Uansett, det er et par år siden jeg har hatt det sånn (flyttet til utlandet i et år og så fort jeg kom meg vekk hjalp det. Veldig.), men jeg er ikke helt god på det med tenner altså. Tror det har noe med å ha kontroll å gjøre, også er jeg redd for å bli sånn panisk igjen.

Men i dag var altså den beste tannlegetimen ever! (bortsett fra de hvor jeg har fått beskjed om null hullda, hehe) Verdens søteste, snilleste tannlege, også var han så rask! Da jeg trodde han hadde gjort to av tre hull var han faktisk ferdig! Glaaaaaaad! :strix:

Lommeboka var jo ikke like glad da, men han fyren her var verdt hver krone altså!

Og i morgen er det frisøren! Hurra!

Og ikveld skal vi ha ost og vin, og bake kake! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bra tannlegetime! :)

Kjenner meg ellers igjen i det du beskriver om den episoden din for noen år siden. Var ikke samme som skjedde med meg, men jeg har nettopp kommet meg gjennom en litt irrasjonell greie. ;) Og kan skrive under på at hjernen av og til lever i sin egen verden! :ler:

Nå sitter jeg og venter på ovnsbakt kylling og grønnsaker, nam.

Hva slags mat spiser dere i julen da?

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bra tannlegetime! :)

Kjenner meg ellers igjen i det du beskriver om den episoden din for noen år siden. Var ikke samme som skjedde med meg, men jeg har nettopp kommet meg gjennom en litt irrasjonell greie. ;) Og kan skrive under på at hjernen av og til lever i sin egen verden! :ler:

Nå sitter jeg og venter på ovnsbakt kylling og grønnsaker, nam.

Hva slags mat spiser dere i julen da?

-misa

Rimelig teit til tiderden hjernen ja, men jeg har nå kommet frem til at jeg egentlig er veldig glad i min ;)

Åh kylling! Namme! Jeg tror jeg blir tvangsforet med vin i dag, det går greit det og.

Vi er faktisk litt rare i jula vi, vi spiser nemlig rømmegrøt på julaften! Og spekemat/rakfisk etterpå. Det er vel en trøndersk greie (mamma er fra Trøndelag, så vi pleier å dra opp dit og feire) Ribbe har vi 1. dag, også spiser vi kveite 2. dag. Åh, nå ble jeg sulten...! Også har jeg "tvunget" mamma til å lage pinnekjøtt i romjula :) Også har hun laget hjemmelaget sylte i år, hurrah!

Dere da? Noe rart på menyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi har ikke så mye rart. ;) På julaften har vi ribbe, medisterkaker, medisterpølser, vossakorv, hjemmelaget rødkål og surkål osv. Lillejulaften i år skal vi ha kalkun, så vi rekker å spise det før vi drar sørover igjen. Også bruker vi å ha lutefisk på 1.juledag, og pinnekjøtt på nyttårsaften. :)

Nå ble jeg også sulten! Håper den kyllingen min er ferdig snart. :fnise:

PS: Rømmegrøt er nydelig, men rakfisk må jeg prøve meg på!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra det gikk godt hos tannlegen! :strix:

Edit: Jeg ble forresten invitert på rakfisklag denne uka, men alt er så stress med jobb og gavekjøp at jeg ikke tror jeg rekker det, men er veldig nysgjerrig på åssen det smaker!! Er det noe det minner om?

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt så mange ganger nå at rakfisk er helt fantastisk, at jeg er fast bestemt på å prøve ved første anledning. :Nikke: Det er til og med folk som mener det er bedre enn lutefisk, og da må jeg hvertfall forsøke!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra det gikk godt hos tannlegen! :strix:

Edit: Jeg ble forresten invitert på rakfisklag denne uka, men alt er så stress med jobb og gavekjøp at jeg ikke tror jeg rekker det, men er veldig nysgjerrig på åssen det smaker!! Er det noe det minner om?

Jeg har hørt så mange ganger nå at rakfisk er helt fantastisk, at jeg er fast bestemt på å prøve ved første anledning. :Nikke: Det er til og med folk som mener det er bedre enn lutefisk, og da må jeg hvertfall forsøke!

-misa

Punkt nummer en er vel å ikke la seg skremme av lukta. Den lukter nemlig død og pine, ihvertfall om man kjøper sånn ordentlig i lake, og ikke vakuumpakka. Foreldrene mine kjøper en bøtte med rakfisk hvert år, og de må til og med renses. lukter i hele huset da :fnise:

Jeg synes det er helt fantastisk. Får stadig gjenfortalt historien om da jeg var seks år og smakte lutefisk for første gang, fra smaksprøver på et kjøpesenter. De fleste unger liker det ikke, men jeg gikk visst tilbake fem ganger og ba om mer ;)

Ja hvordan smaker det da? Det nærmeste jeg klarer å sammenligne det med, er røkt eller gravet fisk. Men det er ikke likt heller. Ganske salt, men løsere i fisken. Også smaker det...rakt? :ler: Vi pleier å spise det i potetlefse med rømme og rødløk. Nammenammenam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens gave: fox! Hurra! ...det er lov å spise godteri før kl ni på morran når det er advent, sant?

Jeg aner ikke hva jeg drømte i natt, men det var en sånn drøm hvor følelsene sitter i lenge etterpå. Så jeg våkna opp og var skikkelig deppa, uten helt å vite hvorfor, så da ble jeg skikkelig forvirra og. Men bra nå! Gleder meg bare massemassemasse til å dra hjemover i natt! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvordan smaker det da? Det nærmeste jeg klarer å sammenligne det med, er røkt eller gravet fisk. Men det er ikke likt heller. Ganske salt, men løsere i fisken. Også smaker det...rakt? :ler: Vi pleier å spise det i potetlefse med rømme og rødløk. Nammenammenam.

No pun intended? :ler:

Liker både røkt og gravet fisk da, så får satse på at jeg får sjansen til å smake en annen gang :Nikke:

God tur hjemover! :nigo: Vet akkurat åssen du har det nå, den gleden det er å se igjen kjæresten etter en stund uten er ubetalelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur hjemover! :nigo: Vet akkurat åssen du har det nå, den gleden det er å se igjen kjæresten etter en stund uten er ubetalelig :hjerte:

Hihihihihiiiiiih, jeg har sommerfugler i magen og gaar rundt med et digert, faarete glis. Og er saannn slitsomt fnisete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maa nesten fortelle hva vi skal til med naa. Sitter paa skolen (derfor mangel paa norske bokstaver, forresten) og har med kake. Laereren vi har i Research Studies hintet litt om at det kunne vaere koselig, og vi lar jo ingen kakemulighet slippe unna ;)

I dette faget har vi snakket MYE om det vi kaller "research log", altsaa en logg over alt man gjoer som skal leveres inn paa slutten av aaret ved siden av alle illustrasjonene. Mye prat om hvordan vi skal organisere den, hva som skal inkluderes og saa videre.

Saa vi fant ut at i stedet for aa lage en ny Yule Log (som var det vi laget i helga), saa kan vi selvfoelgelig lage en Research log! :fnise: Saa vi har laget rullekake og dekket den med sjokolade saa det skal se ut som en stamme, ogsaa har den fatt en bok, liten notatblokk og blyant, samt armer og briller av marsipan. Genialt! Jeg og N brukte flere timer paa den i gaar kveld, lenge siden jeg har hatt det SAA moro med aa lage kake :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake etter å ha vært hos frisøren! Og jeg må definitivt tilbake etter jul, jeg har IKKE vært dristig nok! ;)

Jeg er kjempefornøyd altså, det kunne bare vært mer av det! Hun foreslå å begynne pent med noen smale, lysere partier rundtom på håret, men ikke oppe ved skillen. Også bleka vi det ikke blondt (det ville jeg ikke heller), men til en lysere, kobberfarget tone. Ble kjempefint, men ikke synlig nok! Mer, mer! :ler: Så nå må jeg gå og kaste på håret hele tiden *glad*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jajajaja, skal legge ut bilde! :ler:

Men akkurat nå er kameraet så nedpakka at jeg ikke gidder å grave det frem, men lover å fikse det i morgen!

Er det lov å legge ut bilde av seg selv her, eller må jeg PM'e?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens gave: fox! Hurra! ...det er lov å spise godteri før kl ni på morran når det er advent, sant?

Jeg aner ikke hva jeg drømte i natt, men det var en sånn drøm hvor følelsene sitter i lenge etterpå. Så jeg våkna opp og var skikkelig deppa, uten helt å vite hvorfor, så da ble jeg skikkelig forvirra og. Men bra nå! Gleder meg bare massemassemasse til å dra hjemover i natt! :strix:

Fox! :strix: Det er sååå godt.

Sånne drømmer kan man bli helt rar av. Jeg drømte for noen år siden at jeg hadde fått barn, og våknet opp og følte meg helt tom da jeg skjønte at det bare var en drøm. Faktisk så gråt jeg i flere dager etterpå, for følelsen i drømmen var så utrolig sterk. Håper ikke at jeg opplever det igjen, sånn. :sukk:

Du er vel på tur hjem nå, håper du får en superkomfy og hyggelig reise hjem til dine kjære! :klemmer:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...