Gå til innhold

Oppakking av gaver eller ikke?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å pakke opp gavene så fort jeg fikk noen (fikk noen et par dager før bryllupet), og la dem på gavebordet. Passet på å sette nummer både på gaven og kortet, i tillegg til at jeg skrev liste over hva vi fikk og hvem vi fikk det av.

Det er jo noe av det orsomme i et bryllup, spesielt når en ikke kjenner så mange av de andre gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var også i bryllup i usa, der er det ikke vanlig å pakke opp gavene på dagen. Jeg syntes det var veldig kjipt. Jeg synes det er morsomt å se på alt det fine brudeparet har fått, og det gjør nok andre også. Skal de sitte der da og ha sin egen lille julekveld?

Konklusjonen blir at jeg synes det er en meget dårlig ide å utsette gaveoppakkningen. Spesielt ettersom det ikke er vanlig i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Máire

Synes dere bør pakke opp gavene jeg. Tror det å ha dem på et gavebord er hyggelig både for brudeparet og gjestene ? Det er jo gøy å se hva brudeparet får ?

Tror heller ikke de som blir "hyret" som pakkeåpnere står og sliter hele kvelden med å pakke opp og ned. Det tar vel ikke så lang tid ?

Det går jo også fint an å ha en liste der åpnerne skriver opp navn på gjest og hva vedkommende har gitt ? Da har man jo full oversikt og man får mer kontroll over takkekortskrivning :)

Dere må selvfølgelig gjøre som dere vil,- min mening i allefall :D

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi kan oppsummere med at man bør åpne gavene fordi:

-Det er tradisjon i Norge

-Tidsfordriv både mens dere er hos fotografen, men også utover kvelden

-Julekveld med åpning av gaver senere vil dere få uansett

-Brudgommens tale blir også en liten takk til gjestene.

-De nysgjerrige av oss vil bli altfor nysgjerrige, og "glemme" resten av festen, vi tenker bare på fristende uåpna gaver.. :oops:

-En del gjester vil bli skuffa om ikke gavene blir åpna.

Vi skal feire bryllupet 50-60 mil fra her vi bor. Og det er ingen tvil gavene skal pakkes opp (ikke bare fordi jeg er nysgjerrig..), og ned igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke pakker opp' date=' eller ikke legger ved kortene, tror jeg du kommer til å bli gal i ukene etter bryllupet, når alle familiemedlemmene og vennene gnåler om "Hvem var det dere fikk det av igjen?" og "Hva fikk dere av dem?"... [/quote']

Kjempegodt argument!!

Hi hi hi jeg også !!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Anitacath, da burde den misforståelsen være ryddet av veien (forøvrig har du ikke svart på et spørsmål jeg stilte deg tidligere, fint om du gjorde det før du tar ting ut fra sin sammenheng og begynner å kverulere om andre ting enn det opprinnelige temaet).

Hadde vært så kjekt med et nick vet du, så kan man se hvem man prater med. Her er så mange besøkende innom at det er umulig å skille dere fra hverandre. Så hvis det var noe du lurte på, skaff deg et nick så kan jeg se hvem jeg prater med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger meg på:

Pakk opp gavene på dagen og la gjestene få se.

Da kan de se om noen har kjøpt det samme, få gode ideer til senere bryllup, sammenligne seg med andre gjester og se om de er kjipe eller rause...

Uansett, et greit tidsfordriv, spesielt før middagen i bryllup hvor man kjenner få av de andre gjestene.

Har vært i et bryllup hvor de ikke ble åpna på dagen, men av brudeparet selv dagen etter når familien var samlet hos foreldrene til bruden. Kjekt for oss som var der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...