Gjest Tex Skrevet 9. juni 2003 #21 Del Skrevet 9. juni 2003 Hvis jeg skal snakke for meg selv' date=' så bruker jeg veldig lang tid når jeg kjøper gaver, og er stolt av det jeg gir bort. Det trenger ikke være veldig dyrt, men det kan være spesielt og unikt.... Jeg hadde blitt lei meg om ikke brudeparet "gidda" å pakke opp gavene. [/quote'] Er helt enig med deg, Trampe. Legger ganske mye energi i gaveinnkjøp, og venter egentlig at det skkal bli satt litt pris på, ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 9. juni 2003 #22 Del Skrevet 9. juni 2003 Som jeg har sagt i mitt tidligere innlegg, er jeg noe usikker på om vi kommer til å pakke opp gavene på selve festen eller ikke. Dette har ikke noe med at vi ikke gidder å pakke dem opp, det er faktisk ikke så vanskelig å få noen til å gjøre denne "jobben". Tror da virkelig at alle brudepar er like glade for gavene de får uansett om de blir utstilt på et gavebord eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. juni 2003 #23 Del Skrevet 9. juni 2003 Men det er noe i det at man får jo ikke sett gleden i ansiktene på brudeparet når de ser gavene sine, da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trampe Skrevet 9. juni 2003 #24 Del Skrevet 9. juni 2003 Tror da virkelig at alle brudepar er like glade for gavene de får uansett om de blir utstilt på et gavebord eller ikke. Ja, det er nok mulig, men det kan fort virke som om de ikke er det. Jeg skjønner ikke helt problemet, hvis du er i tvil om gjestene blir fornærmet om du ikke pakker opp gavene, så er det jo ikke så store jobben. Det er jo ikke morro om du får ødelagt dagen med at folk tisker og hvisker om de gavene. Man, får jo alltids noen til å pakke opp gavene og med nummerlapper går det veldig greit. Jeg er sikker på at et par av gjestene med glede tar på seg denne jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 9. juni 2003 #25 Del Skrevet 9. juni 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2003 #26 Del Skrevet 9. juni 2003 Men det er noe i det at man får jo ikke sett gleden i ansiktene på brudeparet når de ser gavene sine' date=' da....[/quote'] Hvor mange gjester tror du virkelig står og ser på ansiktene våre når vi en gang eller to i løpet av kvelden ser over gavebordet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 9. juni 2003 #27 Del Skrevet 9. juni 2003 Hei. Vi skal gifte oss nesten 60 mil unna der vi bor, men vi skal selvsagt ha gavebord og alle pakkene skal pakkes ut der p ådagen. Jeg hadde blitt kjempeskuffet hvis det ikke var noe gavebord i bryllupene vi har vært i. Så her i gården skal det pakkes opp og det skal pakkes ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2003 #28 Del Skrevet 9. juni 2003 Til dere som ikke ønsker å pakke opp gavene på selve bryllupsdagen; av ren nysgjerrighet lurer jeg på følgende: hadde det da vært ok om gjestene ikke hadde med noen gave på selve dagen men heller sendte den på et senere tidspunkt? Gjestene må gjerne ta med gavene på selve dagen, og det tror jeg de fleste vil gjøre av praktiske grunner. Men om halvparten av gavene skulle "mangle" på dagen, gjør dette fint lite sålenge de er der når vi kommer tilbake fra bryllupsreisen og vi skal sette oss ned å kose oss med å åpne gavene å se hva vi har fått. Forresten hadde det vært enklest om de som kommer fra området vi bor ikke hadde tatt med gavene til feiringen, ettersom feiringen er 30 mil unna der vi og endel av gjestene bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2003 #29 Del Skrevet 9. juni 2003 Hva er vitsen med å gi et brudepar gave når den ikke blir pakket opp? Gjester og bekjente gir jo gave for å feire dagen deres. Pakk opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. juni 2003 #30 Del Skrevet 9. juni 2003 ] Men om halvparten av gavene skulle "mangle" på dagen, gjør dette fint lite sålenge de er der når vi kommer tilbake fra bryllupsreisen og vi skal sette oss ned å kose oss med å åpne gavene å se hva vi har fått. Noen som sa de ikke giftet seg for å få gaver..????!!!!! DETTE blir toppen av selvdigging for meg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2003 #31 Del Skrevet 9. juni 2003 Hva er vitsen med å gi et brudepar gave når den ikke blir pakket opp? Gjester og bekjente gir jo gave for å feire dagen deres. Gaven blir jo pakket opp, bare ikke på selve dagen! Etter at jeg startet denne tråden har jeg vel innsett at gavene bør pakkes opp, men kommer nok til å adskille gavene fra kortene. Så om vi som brudepar får/tar oss tid til å se på gavene eller ikke klarer ingen å "kontrollere". Da får alle gjestene tilfredsstilt nysgjerrigheten sin! Får vel ellers plassere gavebordet lite synlig (i et annet rom eller etasje) slik at vi opprettholder vårt fokus som er at "gavene ikke skal være så sentrale". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
August Skrevet 9. juni 2003 #32 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg kan kanskje forstå at det kan høres morsommere ut å få pakke opp gavene selv i fred og ro etter bryllupsreisen, men så er det denne tradisjonen da. Det forventes nok at gavene blir utstilt. Og akkurat det kan jeg skjønne godt. Det er litt spennende og morsomt å se hva brudeparet har fått. det kan faktisk også være noe å fordrive tiden med i en liten dødperiode. Jeg var gjest i et bryllup en gang hvor jeg var bedt fordi jeg var "konen" til brudgommens arbeidsgiver. Av den grunn kjente vi ikke brudens familie eller venner, og vi kjente bare så vidt til brudgommens familie og venner. I dette bryllupet var brudeparet forsinket fra fotografen, og det ble en god stund å vente. Da var det greit å ha noe å bruke tiden på. Jeg tror ikke du skal være redd for at gave-opp-pakkerne ødelegger noen av gavene. Den største faren er at de kan gå litt i tull i forhold til hva dere har fått av hvem, noe som er veldig kjedelig når takkekortene skal skrives. derfor bør du være nøye med utvelgelsen av hvem som får jobben. Personene bør være nøye og forsiktige, du bør heller ikke velge den ivrigste personen. Og forslaget med å merke både gaven, kortet og embalasjen med samme nummer i loggførinen er lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2003 #33 Del Skrevet 9. juni 2003 Får prøve å komme tilbake til utgangspunktet her. Først en liten oppklaring; forslaget om å ikke pakke opp gavene på selve dagen er ikke det at det er morsommere å pakke opp selv i fred og ro. Selv om gavene blir pakket opp på dagen, blir det å åpne alt etter 2 uker sikkert som beskrivelsen nedenfor; Alt ble pakket ned og kjørt hjem til oss dagen etter, så dro vi på bryllupsreise - og pakket alt opp igjen da vi kom hjem. Det var rene julekvelden, det var umulig å huske hva vi hadde fått før vi pakket opp gavene selv. Hvorvidt man gifter seg for å få gaver eller ikke er en annen diskusjon. For vår egen del tror jeg utgiftene til bryllupet blir større enn verdien av gavene vi får, så det å gifte seg for å få gaver hadde nok blitt et tapsprosjekt, men nok om det. Så Anitacath, da burde den misforståelsen være ryddet av veien (forøvrig har du ikke svart på et spørsmål jeg stilte deg tidligere, fint om du gjorde det før du tar ting ut fra sin sammenheng og begynner å kverulere om andre ting enn det opprinnelige temaet). August, ditt poeng om at gavebordet er et fint tidsfordriv mens vi er hos fotografen er notert til fordel for gavebord. Andre synspunkter for/mot gavebord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Marit Skrevet 9. juni 2003 #34 Del Skrevet 9. juni 2003 Man bør definitivt pakke opp gavene på bryllupsdagen. Både slik at gjestene får tilfredsstillelsen av å se, men også slik at tante Olga får vist frem sin hjemmehekla duk, Lars får se det nye videokameraet og mormor får telt kniver. Slik er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 9. juni 2003 #35 Del Skrevet 9. juni 2003 Pakkene skal definitivt pakkes opp på selve dagen. Noe annet ville være utenkelig for oss... Har fått to venninner og en tante til å hjelpe med oppakkingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rahel Skrevet 9. juni 2003 #36 Del Skrevet 9. juni 2003 jeg har ingen ting i mot å la være å pakke opp gavene. jeg har familie og venner fra Storbritannia, Nederland og Tyskland. I Storbritannia leverer en gavene hjem til brudeparet før bryllupet. Dagen etter pakker brudeparet opp gavene. I Tyskland blir gavene tatt med til lokalet, men der står de bare uten å bli pakket opp resten av kvelden. hvis dere velger å ikke pakke opp gavene kan dere jo henvise til tradisjonere fra andre land. rahel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 10. juni 2003 #37 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg synes gjestene fortjener å få se hva brudeparet får av gaver og jeg hadde følt meg utrolig snytt om de ikke hadde blitt pakket ut og jeg kunne fått se hva brudeparet hadde fått. Det er faktisk ikke såååå mye jobb med å pakke alle gavene opp og ned, så jeg synes absolutt man bør gjøre det! Hvis dere veldig gjerne vil pakke opp gavene selv, synes jeg det er en god ide å heller få gavene før bryllupet jeg! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 10. juni 2003 #38 Del Skrevet 10. juni 2003 Gavene bør pakkes opp - det er kjempegøy å se hva brudeparet har fått! Hvis du ikke pakker opp, eller ikke legger ved kortene, tror jeg du kommer til å bli gal i ukene etter bryllupet, når alle familiemedlemmene og vennene gnåler om "Hvem var det dere fikk det av igjen?" og "Hva fikk dere av dem?"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissiS Skrevet 10. juni 2003 #39 Del Skrevet 10. juni 2003 Klart gavene skal pakkes opp. Det er ikke tvil om noe annet! Men Pakkeelskeren meg skallle jo ønske at hun kunne gjøre det selv Samtidig vet jeg jo at jeg hadde vært altfor spent på å få vite hva som var i pakkene til å få med meg noe av selskapet hvis pakkene stod der uåpnet... Kjenner meg selv såpass... MissS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 10. juni 2003 #40 Del Skrevet 10. juni 2003 Ja jeg tror det skaper mer snakk om det ikke er gavebord. Og for all del, ikke glem å legge ved kortene. Jeg hadde blitt superskuffa om ikke gaven min ble satt på et gavebord. Og det at det tar tid; det er ikke deres problem. Det tar noen venninner seg av, og velg da helst noen som synes det er litt gøy å pakke opp (for de finnes). Dessuten bør brudgommen ta en snarkikk før middag, og i talen takke for alle de flotte gavene, som dere vil kikke mer på senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå